Η άνοδος και η πτώση της Άντζελας Γκερέκου

- Newsroom

Χαμένη στη… μετάφραση φημών η κυβέρνηση, που βλέπει παντού εχθρούς και σχέδια αποσταθεροποίησης.



Της Αγγελικής Σπανού

Η αναγκαστική παραίτηση της Άντζελας Γκερέκου λόγω φορολογικών εκκρεμοτήτων του συζύγου της Τόλη Βοσκόπουλου άνοιξε τον χορό των δαιμόνων στο ΠΑΣΟΚ. Φήμες επί φημών κυκλοφορούν στο παρασκήνιο για νέες αποκαλύψεις που θα τραυματίσουν το ηθικό υπογάστριο της πράσινης διακυβέρνησης.
Το μέγαρο Μαξίμου προσπαθεί να εκπέμψει μήνυμα αυτοπεποίθησης, αλλά πίσω από τα φώτα όλοι ψάχνουν τα πάντα για όλους, προκειμένου να αποφύγουν αιφνιδιασμούς ή να προλάβουν δραματικές εξελίξεις. Κυβερνητικές πηγές μιλούν για οργανωμένο σχέδιο αποσταθεροποίησης της κυβέρνησης και φωτογραφίζουν κέντρα συμφερόντων που θίγονται από τον πόλεμο εναντίον της φοροδιαφυγής και από τους κανόνες διαφάνειας. Η θεωρία αυτή θα μπορούσε να σταθεί με όρους κοινής λογικής, εάν η πρώην υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού είχε βρεθεί στο στόχαστρο για άλλο λόγο και όχι επειδή έκρυβε στο σπίτι της έναν ελέφαντα -τα συζυγικά χρέη ύψους 5,5 εκατομμυρίων ευρώ στην εφορία. Το υπουργείο Οικονομικών έδωσε οδηγίες στην αρμόδια ΔΟΥ να προβεί άμεσα σε ενέργειες προκειμένου να γίνει αναγκαστική είσπραξη των απαιτήσεων μέσω πλειστηριασμών, ενώ η ηγεσία του υπουργείου δέχεται από αρκετές πλευρές επικρίσεις για καθυστέρηση στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου κρούσματος φοροδιαφυγής.

Ο σκελετός στο ντουλάπιΣτα μέσα της δεκαετίας του 1990 γνώρισε τον Τόλη Βοσκόπουλο, με δική της πρωτοβουλία.
Η Άντζελα Γκερέκου, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, δεν είχε ενημερώσει κανέναν στο ΠΑΣΟΚ για τον σκελετό στο ντουλάπι της. Αρκετοί αναρωτιούνται πώς είναι δυνατόν να μην είχε προβλέψει ότι θα βρισκόταν αντιμέτωπη με το πρόβλημα, δεδομένου ότι το φθινόπωρο πρόκειται να εκδικαστούν διώξεις σε βάρος του Τόλη Βοσκόπουλου για φοροδιαφυγή. Ειδικά, όταν -κατά κοινή ομολογία- πρόκειται για μία έξυπνη πολιτικό, με αισθητήριο και συγκροτημένη σκέψη. Ο Γιώργος Παπανδρέου της έδωσε αρκετό χρόνο για να δώσει εξηγήσεις και να διατυπώσει διευκρινίσεις μετά το δημοσίευμα της «Ελευθεροτυπίας» που αποκάλυψε ότι για δεκαεφτά ολόκληρα χρόνια ο Τόλης Βοσκόπουλος χρωστούσε στην εφορία. Από νωρίς το πρωί οι περισσότεροι εισηγούνταν στον πρωθυπουργό την αποπομπή της. Ο ίδιος φαίνεται ότι δεν ήθελε να την καρατομήσει, αλλά δεν μπόρεσε να τη σώσει, γιατί τα γεγονότα ήταν αδιαμφισβήτητα. Δεν ήταν λίγοι, πάντως, οι σύντροφοι της Άντζελας Γκερέκου που ενθουσιάστηκαν με το πάθημά της. Λίγες συμπάθειες είχε, άλλωστε, στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ. Ίσως γατί η άνοδός της ήταν απότομη.

Ανέβηκε ταχύτατα
Εξελέγη βουλευτής Κέρκυρας για πρώτη φορά μόλις το 2004. Την επέλεξε ο Κώστας Σημίτης ως αντίπαλον δέος του Γιώργου Δρυ μετά από σύσταση του Τηλέμαχου Χυτήρη, σύμφωνα με κομματικούς παράγοντες, δραστήριους εκείνη την εποχή. Για την ίδια, δεν ήταν δύσκολο να κερδίσει τους 18.000 σταυρούς που πήρε με την πρώτη. Γέννημα θρέμμα Κερκυραία, λαμπερή, αναγνωρίσιμη, πρώην ηθοποιός και με βαρύ βιογραφικό σπουδών, σύζυγος λαϊκού ινδάλματος, χαρισματική στην επικοινωνία με τους πολίτες. Μετά την αλλαγή ηγεσίας στο ΠΑΣΟΚ, το άστρο της έλαμψε στο κίνημα. Ως βουλευτής, ήταν εργατική, μεθοδική και αποτελεσματική, όπως αναγνωρίζουν ακόμη και κάποιοι από εκείνους που την αντιπαθούν. Είναι ένας λόγος που εξηγεί γιατί ο Γιώργος Παπανδρέου την προώθησε στο Πολιτικό Συμβούλιο, προκαλώντας την οργή πολλών βουλευτών, και της εμπιστεύτηκε ένα κρίσιμο χαρτοφυλάκιο όταν συνέθεσε την κυβέρνησή του.

 

  • Απέναντι στον Γερουλάνο. Με τον προϊστάμενό της υπουργό Παύλο Γερουλάνο η σχέση της ήταν από την πρώτη μέχρι την τελευταία στιγμή προβληματική, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες. Μήλον της Έριδος, η αρμοδιότητα του τουρισμού, ως προς την οποία η υφυπουργός διεκδικούσε την αυτονομία της. Το γεγονός ότι και οι δύο είχαν απευθείας πρόσβαση στον πρωθυπουργό έκανε ακόμη πιο δύσκολη τη συγκατοίκησή τους, η οποία έληξε άδοξα για την ίδια και, ενδεχομένως, ανακουφιστικά για τον ίδιο. Είναι κοινή εκτίμηση ότι ο βουλευτής Δωδεκανήσου Γιώργος Νικητιάδης δεν απειλεί, σε κανένα επίπεδο, τον Παύλο Γερουλάνο.  




Ένα story χωρίς happy end

Το story της Άντζελας Γκερέκου προσφέρει πλούσιο υλικό για τη μιντιακή κρεατομηχανή. Με σπουδές Αρχιτεκτονικής στη Ρώμη, στην Ακαδημία Θεατρικών Σπουδών του Λονδίνου, υπήρξε μαθήτρια του Φεντερίκο Φελίνι και είχε προτάσεις για σταδιοδρομία στο εξωτερικό. Το πέρασμά της από την τέχνη δεν ήταν ιδιαίτερα σημαντικό, και ακόμη την κυνηγούν οι αποκαλυπτικές φωτογραφίσεις του παρελθόντος. Στα μέσα της δεκαετίας του 1990 γνώρισε τον Τόλη Βοσκόπουλο, με δική της πρωτοβουλία. Λέγεται ότι τον επισκέφθηκε στο νοσοκομείο ως θαυμάστρια και μπήκε στη ζωή του οριστικά. Στην αρχή της σχέσης τους έκαναν κάποιες καλλιτεχνικές συνεργασίες, οι οποίες δεν ευδοκίμησαν. Εκείνο το “αυτοκολλητάκι” που έγραψε η Άντζελα για τον Τόλη ίσως θα ήταν καλύτερα για την ίδια αν δεν το είχε γράψει. Σε κάθε περίπτωση, σχετικά σύντομα σταμάτησαν να απασχολούν τη δημοσιότητα με την ιδιωτική τους ζωή, και ειδικά από τότε που η Γκερέκου μπήκε στην πολιτική, η οικογένειά της απομακρύνθηκε από τα φώτα. Μέχρι την προηγούμενη Δευτέρα, όταν το τραγούδι του Τόλη Βοσκόπουλου “Ας είμαστε ρεαλιστές…” ακούστηκε, από το πουθενά, στο Μέγαρο Μαξίμου.
 

Loader