Εφημερίδα Μακεδονία Αρχική

Κεντρικά Άρθρα

Επικαιρότητα

Τελευταία Νέα

Το νέο ισχυρό δίδυμο Χατζηδάκη-Σκέρτσου και η μάχη της Θεσσαλονίκης. Γράφει ο Μποξέρ*

Ήταν τέλη του Γενάρη το 2024 όταν ο Κωστής Χατζηδάκης και ο Άκης Σκέρτσος έπαιρναν το λόγο για να μιλήσουν στην ημερίδα του ομίλου της Μακεδονίας στο πάνελ για την οικονομία. Η κουβέντα κράτησε σχεδόν δύο ώρες και οι προσεκτικοί παρατηρητές είχαν διαπιστώσει κατά τη διάρκεια της...

Περισσότερα
Περισσότερα

Ο Χαρίλαος Τρικούπης γίνεται ο πρωθυπουργός που με ομιλία του στη Βουλή περιγράφει το όραμά του για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους και ξεκινάει το σχεδιασμό τους

Βασίλης Κεχαγιάς
Γράφει ο Βασίλης Κεχαγιάς Κριτικός Κινηματογράφου - Δημοσιογράφος

Ο ιστορικός

Ήταν χρόνια του Όθωνα, όταν ο Γάλλος Φεραλντί προτείνει την πρώτη σιδηροδρομική σύνδεση, στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος. Μιλάει για την κατασκευή τροχιάς ανάμεσα στην Αθήνα και στο επίνειο της, τον Πειραιά. Ως τότε, η γνωστή οδός Πειραιώς είχε αναλάβει την αποστολή της συγκεκριμένης σύνδεσης, με άλογα, κάρα, ακόμη και καμήλες. Ήδη, όμως, η Ελλάδα είχε αρχίσει να εμφανίζει την παθογένεια της καθυστέρησης των έργων κι έτσι χρειάστηκαν είκοσι έτη για να ξεκινήσει η υλοποίηση της πρότασης. Είχε φτάσει το 1855, όταν η Βουλή ψήφισε την έναρξη των εργασιών, μετά από εισήγηση του πρωθυπουργού Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου. Και πάλι, είχε φθάσει το...

Ο αυτόπτης μάρτυς

Μπορεί η θητεία του Τρικούπη να κατέληξε στο πικρό «ανθ’ ημών Γουλιμής», όταν δεν εξελέγη καν βουλευτής, καθώς το έδρανό του στη Βουλή κατέλαβε ο ανεπαρκής Γουλιμής, είχε προλάβει, όμως να ανοίξει την πόρτα σε ένα πρώτο, έστω και ελλιπές σιδηροδρομικό δίκτυο. Πριν προλάβει να εκστομίσει το «Δυστυχώς, επτωχεύσαμεν», από την πρώτη κιόλας πρωθυπουργική του εκλογή, είχε προλάβει να εκπονήσει σχέδιο επτακοσίων χιλιομέτρων σιδηροδρομικής γραμμής. Ολοκληρώθηκε με καθυστέρηση, γύρω στο 1909, αλλά διέθετε ευφυείς προβλέψεις, πριν ακόμη ενταχθούν η Θεσσαλία και η Μακεδονία στον ελληνικό χάρτη.

Φυσικά, γνώριμο εγχώριο φαινόμενο, η αντιπολίτευση από την αρχή πρόβαλε αντιρρήσεις, για το πλάτος...

Περισσότερα
Στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι το Ταμείο Ανάκαμψης

Στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι το Ταμείο Ανάκαμψης

Αγώνας δρόμου για να εκταμιεύσει η χώρα μας τα εναπομείναντα κονδύλια του Ταμείου που «κλείνει» το 2026 - Πού χωλαίνουμε, πού τα πάμε καλά, πόσα λεφτά έπεσαν στην αγορά - Τα θολά πραγματικά οφέλη του στην παραγωγική δομή της οικονομίας

Περισσότερα
Περισσότερα