Τι είδους online παιχνίδια προτιμούν οι Έλληνες παίκτες

Δείτε πώς παίζουν online οι Έλληνες και ποια trends κυριαρχούν

- Newsroom

Καθόμουν στο καφενείο της γειτονιάς τον περασμένο μήνα, όταν άκουσα δύο φίλους να συζητούν με πάθος για τα τις τελευταίες εξελίξεις τους στο FIFA. Ένας εκ των δύο – ας τον πούμε Κώστα – μιλούσε με τέτοιο ενθουσιασμό για την ομάδα του, λες και περιέγραφε πραγματικό ματς. Αυτή η στιγμή με έκανε να σκεφτώ: τι είναι άραγε αυτό που τραβάει τόσο πολύ τους Έλληνες gamers στα διαδικτυακά παιχνίδια;

Η αλήθεια είναι ότι η ελληνική gaming κοινότητα έχει αναπτύξει συγκεκριμένα γούστα και προτιμήσεις που συχνά αντικατοπτρίζουν τη δική μας κουλτούρα και νοοτροπία. Και δεν είναι τυχαίο.

Τα αθλητικά παιχνίδια στην 1η θέση

Ας ξεκινήσουμε από το προφανές. Τα esports, και ιδιαίτερα το FIFA, κυριαρχούν στις προτιμήσεις των Ελλήνων. Γιατί όμως;
Μα φυσικά, το ποδόσφαιρο είναι πολύ δημοφιλές στην Ελλάδα. Όταν δεν μπορείς να κατεβείς στο γήπεδο – είτε γιατί δεν υπάρχει ματς, είτε γιατί τα εισιτήρια κοστίζουν όσο ένας μισθός – το FIFA σου δίνει την ευκαιρία να γίνεις προπονητής, πρόεδρος και παίκτης ταυτόχρονα.

Οι Έλληνες παίκτες συνήθως παίζουν FIFA με τους παραδοσιακούς γίγαντες του ελληνικού ποδοσφαίρου: Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός, ΑΕΚ.

Αλλά εδώ έρχεται το ενδιαφέρον κομμάτι – πολλοί επιλέγουν επίσης διεθνείς ομάδες, ιδιαίτερα Real Madrid, Barcelona, ή Manchester United. Είναι σαν να θέλουν να νιώσουν τη γεύση της ευρωπαϊκής επιτυχίας που συχνά χάνεται στην πραγματικότητα.
Εκτός από το FIFA, παιχνίδια όπως το eFootball (πρώην PES) έχουν επίσης αρκετούς οπαδούς, αν και με μικρότερη βάση. Τα παιχνίδια μπάσκετ, όπως το NBA 2K, κερδίζουν σταδιακά έδαφος – κάτι που δεν εκπλήσσει, αφού η Ελλάδα έχει μεγάλη μπασκετική παράδοση.

Strategy Games: Οι σιωπηλοί βασιλιάδες

Υπάρχει όμως και μια άλλη κατηγορία που ίσως σας εκπλήξει. Τα παιχνίδια στρατηγικής. Μιλάμε για τίτλους όπως το Age of Empires II, το Civilization VI και το Total War series. Γιατί τραβούν τόσο τους Έλληνες; Μία εξήγηση μπορεί να είναι η ιστορική μας κληρονομιά. Όταν παίζεις Civilization και επιλέγεις τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία ή την αρχαία Ελλάδα, νιώθεις μια παράξενη υπερηφάνεια. Σαν να διορθώνεις την ιστορία.

Το παράδοξο; Πολλοί Έλληνες strategy gamers είναι εξαιρετικά υπομονετικοί παίκτες. Μπορούν να περάσουν ώρες σχεδιάζοντας την επόμενη κίνησή τους. Αντίθετα με το στερεότυπο του "βιαστικού Έλληνα", εδώ αποκαλύπτεται μια πιο στοχαστική πλευρά.

Τα παιχνίδια οικονομικής στρατηγικής, όπως το Europa Universalis IV ή το Crusader Kings, έχουν μικρότερο, αλλά αφοσιωμένο κοινό. Συχνά, αυτοί οι παίκτες δημιουργούν communities όπου συζητούν ιστορικά γεγονότα και σενάρια “τι θα γινόταν αν….;”

MMORPGs: Η αναζήτηση της κοινότητας

Τα Massively Multiplayer Online Role-Playing Games έχουν ιδιαίτερη θέση στην καρδιά των Ελλήνων. Και όχι τυχαία.
Σκέψου το: το World of Warcraft, το Final Fantasy XIV, ακόμα και παλιότεροι τίτλοι, όπως το Lineage II, προσφέρουν κάτι που οι Έλληνες εκτιμούν ιδιαίτερα – την κοινότητα. Τα guilds
γίνονται παρέες, οι raids γίνονται συλλογικές προσπάθειες με ιεραρχίες και ρόλους. 

Ένας φίλος μου, που παίζει WoW εδώ και 15 χρόνια, μου είπε κάποτε: “Τα μισά από τα μέλη του guild μου τα έχω γνωρίσει στην πραγματική ζωή. Είμαστε σαν οικογένεια”.

Αυτό ακριβώς. Οι Έλληνες MMO παίκτες δεν ψάχνουν μόνο για διασκέδαση. Ψάχνουν για σύνδεση, κάπου να ανήκουν. Και συνήθως το βρίσκουν. Τα ελληνικά guilds έχουν τη φήμη ότι είναι εξαιρετικά οργανωμένα αλλά και δραματικά. Ναι, δραματικά – στην καλή έννοια. Υπάρχει πάθος, υπάρχουν διαφωνίες, αλλά τελικά υπάρχει και πίστη στην ομάδα.

Battle Royale και Competitive Gaming: Η νέα γενιά

Τα τελευταία χρόνια, παρατηρούμε μια ισχυρή στροφή προς τα competitive games. Fortnite, PUBG, Apex Legends – αλλά και το κλασικό Counter-Strike που κυριαρχούσε στα internet cafés της δεκαετίας του 2000.

Οι νεότεροι Έλληνες gamers, ιδιαίτερα οι έφηβοι, έχουν αγκαλιάσει τα battle royale games με ενθουσιασμό. Υπάρχει κάτι στη δυναμική του "τελευταίος επιζών" που απηχεί στον ανταγωνιστικό μας χαρακτήρα.

Το παράξενο; Στο Fortnite community, πολλοί Έλληνες streamers έχουν αναπτύξει σημαντικό κοινό. Δεν είναι ασυνήθιστο να δεις streams με χιλιάδες viewers που συζητούν στα ελληνικά για στρατηγικές και builds.

Τα MOBA games (Multiplayer Online Battle Arena) όπως το League of Legends έχουν επίσης δυνατή παρουσία. Εδώ όμως υπάρχει ένα ενδιαφέρον φαινόμενο: πολλοί Έλληνες παίκτες παραπονιούνται για την "τοξικότητα" άλλων παικτών, αλλά... συχνά τους ανταποδίδουν με το ίδιο νόμισμα. Είναι ένας φαύλος κύκλος που αντικατοπτρίζει, ίσως, κάποια χαρακτηριστικά του τρόπου που αντιμετωπίζουμε τον ανταγωνισμό γενικότερα.

Mobile gaming: Η ήρεμη επανάσταση

Αν και δεν το συζητάμε τόσο, το mobile gaming έχει εκραγεί στην Ελλάδα. Και όχι μόνο στις μικρότερες ηλικίες – αν κι εκεί είναι πιο εμφανές. Παιχνίδια όπως το Clash of Clans, το Clash Royale, ακόμα και απλούστερα όπως το Candy Crush, έχουν τεράστια διείσδυση.

H αιτία; Προσβασιμότητα. Δεν χρειάζεσαι gaming PC ή
console. Ένα smartphone αρκεί.

Αλλά υπάρχει και κάτι ακόμα. Τα mobile games συνήθως επιτρέπουν quick sessions – μπορείς να παίξεις στο διάλειμμα της δουλειάς, στη στάση του λεωφορείου, στην αναμονή σε κάποιο γραφείο. Αυτό ταιριάζει με τον ελληνικό τρόπο ζωής όπου, ας το παραδεχτούμε, συχνά περιμένουμε. Τα puzzle games έχουν ιδιαίτερα ισχυρή θέση. Monument Valley, The Room series, ακόμα
και classic-style παιχνίδια όπως το Tetris βρίσκουν εκλεκτό κοινό.

Τα ανερχόμενα trends

Κοιτάζοντας προς το μέλλον, διακρίνουμε κάποιες τάσεις:

● Gaming ως κοινωνικό φαινόμενο: Όλο και περισσότεροι Έλληνες αντιμετωπίζουν το gaming όχι σαν μοναχική δραστηριότητα, αλλά σαν τρόπο κοινωνικοποίησης
● Retro gaming revival: Παιχνίδια που θυμίζουν τα 90s και 2000s αποκτούν νέο κοινό, συχνά από νοσταλγία
● Indie games appreciation: Μικρότερα, πιο καλλιτεχνικά παιχνίδια βρίσκουν το δρόμο τους προς τους Έλληνες gamers
● Streaming culture: Η παρακολούθηση gamers που στριμάρουν γίνεται σχεδόν τόσο δημοφιλής όσο και το ίδιο το παιχνίδι
● Online Casino:ένα καζίνο γεμάτο slots, live τραπέζια και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς, στην οθόνη σου.

Οι πολιτισμικοί παράγοντες

Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε πως η ελληνική κουλτούρα επηρεάζει τις προτιμήσεις στο gaming. Η έμφαση στην οικογένεια και την παρέα αντικατοπτρίζεται στην προτίμηση για
multiplayer εμπειρίες. Η ιστορική συνείδηση εξηγεί τη δημοφιλία των strategy games με ιστορικό περιεχόμενο.

Επίσης, η οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων έχει επηρεάσει τις επιλογές. Free-to-play παιχνίδια έχουν μεγαλύτερη απήχηση από premium τίτλους που κοστίζουν 60-70 ευρώ. Αυτό εξηγεί γιατί games όπως το League of Legends, το Fortnite, ή το Valorant έχουν τόσο μεγάλη βάση στην Ελλάδα.

Η γλώσσα ως φραγμός και γέφυρα

Ένα σημαντικό θέμα είναι η γλώσσα. Πολλοί μεγαλύτεροι σε ηλικία gamers αποφεύγουν παιχνίδια με πολύ Αγγλικό κείμενο. Αυτό περιορίζει τις επιλογές τους, αλλά δημιουργεί και μια ενδιαφέρουσα υποκουλτούρα: τα "καφενειακά" games.

Φρουτάκια online και μπίρα – online εκδόσεις παραδοσιακών ελληνικών παιχνιδιών έχουν ανέλπιστα μεγάλη επιτυχία. Ιδιαίτερα μεταξύ των μεγαλύτερων ηλικιών που ανακάλυψαν αργά τον ψηφιακό κόσμο.

Τα gaming communities και η κοινωνική δυναμική

Τα ελληνικά gaming communities έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Συχνά είναι μικρά, συνεκτικά, αλλά και... κλειστά. Νέοι παίκτες μπορεί να δυσκολευτούν να ενταχθούν.

Facebook groups, Discord servers και forums γίνονται χώροι όχι μόνο για gaming συζητήσεις, αλλά και για γενικότερες κουβέντες. Είναι χαρακτηριστικό πως σε ελληνικά gaming groups συζητιούνται θέματα όπως το επόμενο update του αγαπημένου τους παιχνιδιού και... η πολιτική κατάσταση της χώρας.

Κάτι περισσότερο από ψυχαγωγία

Μετά από όλη αυτή την ανάλυση, συνειδητοποιώ ότι τα online games για τους Έλληνες δεν είναι απλώς ψυχαγωγία. Είναι ένας τρόπος έκφρασης, ακόμα και διαφυγής.

Όταν ο Κώστας από το καφενείο μιλούσε για την ομάδα του στο FIFA, δεν περιέγραφε απλώς ένα παιχνίδι. Περιέγραφε ένα κομμάτι της ταυτότητάς του, των ονείρων του, της ανάγκης του για νίκη και αναγνώριση.

Οι συνήθειες μας στο gaming αποκαλύπτουν περισσότερα για εμάς από όσα νομίζουμε. Και ίσως, κατανοώντας τι παιχνίδια προτιμούμε και γιατί, κατανοούμε καλύτερα και τον εαυτό μας ως κουλτούρα.

Τελικά, δεν παίζουμε μόνο για να περάσουμε την ώρα. Παίζουμε για να νιώσουμε μέλη μιας κοινότητας, ικανοί, νικητές. Κι αυτό, νομίζω, είναι πολύ ανθρώπινο.


21+ | ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΕΕΕΠ |Η ΣΥΧΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ EΘΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ | ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΚΕΘΕΑ: 2109237777 | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Loader