Θεσσαλονίκη: Νεκρός 19χρονος μετά από σύγκρουση της μηχανής του με ΙΧ
Το περιστατικό σημειώθηκε γύρω στις 3 τα ξημερώματα., στο 416ο χιλιόμετρο της Εγνατίας, στο ρεύμα προς Καβάλα
Η αγορά μεταχειρισμένων ενδυμάτων έγινε τάση που ήρθε για να μείνει
Με μεγάλη απήχηση σε νέους αλλά και μεγαλύτερους η αγορά ρούχων από δεύτερο χέρι, γνωστή και με την ονομασία «thrifting» εξαπλώνεται όλο και περισσότερο στην πόλη, με δεκαπέντε ενεργά καταστήματα να λειτουργούν αυτή τη στιγμή στην Θεσσαλονίκη.
Ρούχα όλων των ειδών, ανδρικά και γυναικεία, σε διάφορα μεγέθη βρίσκονται στις κρεμάστρες των thrift καταστημάτων δίνοντας στους καταναλωτές πολλές επιλογές.
«Ο κόσμος ανταποκρίνεται. Ό,τι έχει να κάνει με το δεύτερο χέρι είναι στο απόγειο του», εξηγεί η Βασιλική Σπανούλη, ιδιοκτήτρια του «Giousouroum», καταστήματος μεταχειρισμένων.
Το thrifting χαρακτηρίζεται ως μια από τις πιο οικονομικές αλλά και οικολογικές λύσεις για αγορά ενδυμάτων, αφού οι τιμές ξεκινούν από τα 5 ευρώ και μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 80 ευρώ (σε δερμάτινα ή επώνυμα κομμάτια).
Οι ιδιοκτήτες των thrift καταστημάτων, διαλέγουν τα ρούχα που θα φέρουν κυρίως από προμηθευτές του εξωτερικού αλλά και από εγχώριες αποθήκες ρούχων.
Ο Χρήστος Γεωργαντάς, ιδιοκτήτης του «Stockhouse», αναφέρει στην makthes.gr πως «τα κομμάτια πρέπει να είναι vintage, κυρίως των δεκαετιών 80s, 90s, 2000 και y2k στυλ».
Το συγκεκριμένο στυλ που χαρακτηρίζει τα μαγαζιά thrift είναι αυτό που προσελκύει το ενδιαφέρον των νέων, σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές.
«Στο μαγαζί έρχονται άτομα ηλικίας 16-17 έως και 35 χρονών» συμπληρώνει ο Χ.Γεωργαντάς.
Από την άλλη, η Κική Στρατάτη, ιδιοκτήτρια του «Jenny Blond» τονίζει πως «Τα κομμάτια πρέπει να είναι ιδιαίτερα, τουλάχιστον μιας 20ετίας και πάνω» ενώ επίσης επιλέγει ρούχα των ίδιων δεκαετιών (80s και 90s).
Στα καταστήματα μεταχειρισμένων θα δει κανείς ανθρώπους διαφόρων ηλικιών.
Ιδίως νέους, οι οποίοι χάρη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανακαλύπτουν, αξιολογούν και μοιράζονται καταστήματα που τους ενδιαφέρουν.
«Η πιτσιρικαρία που έρχεται στο μαγαζί είναι απ’ τα social media» λέει η Β.Σπανούλη, τονίζοντας πως οι δημοσιεύσεις που ανεβάζει είναι αυτές που προσελκύουν κόσμο στο κατάστημά της, «αν περίμενα μόνο απ’ το μαγαζί θα είχα φαλιρίσει» προσθέτει.
«Τα social media παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο» αναφέρει και η Κ.Στρατάκη ενώ συνεχίζει «Έχουμε 20 χιλιάδες ακόλουθους στο instagram. Υπάρχει μια κοινότητα που παρακολουθεί και ενημερώνεται για τις εξελίξεις».
Βέβαια η ίδια παραθέτει τις ανησυχίες τις αφού τα τελευταία χρόνια η καχυποψία του κόσμου για την υπερτίμηση των ρούχων έχει μεγαλώσει. Από εκεί που είχε αυξηθεί το ενδιαφέρον «Ο κόσμος έχει πολλές επιλογές και έτσι υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός» δηλώνει χαρακτηριστικά.
Το ενδιαφέρον του κόσμου όμως παραμένει στα thrift shops από τότε που πρώτο εμφανίστηκαν στην πόλη. Δεν είναι μόνο οι χαμηλές τιμές αλλά και η ποιότητα σε συνδυασμό με την ποικιλία που υπάρχει κι έτσι τα ρούχα από δεύτερο χέρι έχουν ακόμα πέραση.
«Όταν πάω για ψώνια πάντα περνάω από τα αγαπημένα μου thrift shops. Υπάρχουν πολλά πράγματα να διαλέξεις και κυρίως ρούχα που ταιριάζουν τον στυλ μου.» λέει στην makthes.gr 22χρονη φοιτήτρια.
«Με τα χρόνια κατάλαβα πως δεν χρειάζεται να πηγαίνω συνεχώς στα ίδια και τα ίδια μαγαζιά μαγικής παραγωγής. Στα thrift βρίσκω εξίσου ή ακόμα και καλύτερα κομμάτια» αναφέρει 35χρονη.
Παράλληλα το thrift shopping αποτελεί για μερικούς λύση «ηθικής» ανάγκης, αφού όπως εξηγεί ο Τάσος, φοιτητής πληροφορικής «oι κολοσσοί και γνωστά διαδικτυακά καταστήματα δεν είναι αξιόπιστα. Ακούγονται κατά καιρούς φήμες για παιδική εργασία και όταν σκ;eφτεσαι κάτι τέτοιο, το να ψωνίζεις από μεγάλες εταιρείες είναι απωθητικό».
Το περιστατικό σημειώθηκε γύρω στις 3 τα ξημερώματα., στο 416ο χιλιόμετρο της Εγνατίας, στο ρεύμα προς Καβάλα
Η πολιτιστική μεταμόρφωση του Κυβερνείου και η τουριστική αναμόρφωση της Αγίας Τριάδας - Πώς προχωρούν τα εμβληματικά projects
Το πρώτο μέρος του φετινού κύκλου του θεσμού «Μουσικές Πέμπτες» ολοκληρώθηκε, αφήνοντας πίσω του εικόνες, ήχους και συναισθήματα