H ειρωνεία του timing

H ειρωνεία του timing

Μία μέρα μετά τη συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha, κατά τη διάρκεια της οποίας ο πρωθυπουργός έβαζε στο «στόχαστρο» τη Hellenic Train, δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια η απόφαση για επιδότηση της εταιρείας με 60 εκατομμύρια ευρώ. Κατά μία τραγική ειρωνεία του timing η εν λόγω απόφαση αφορά την καταβολή αποζημίωσης για το έτος 2023, δηλαδή τη χρονιά που σημαδεύτηκε από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

diaygeia-AvIvo.png

Πρόκειται για την πληρωμή της ετήσιας επιχορήγησης από το ελληνικό δημόσιο προς την Hellenic Train βάσει της σύμβασης Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) που αφορά τη συμφωνία για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές. Η προηγούμενη πληρωμή, για το 2022, εγκρίθηκε πριν από έξι μήνες.

Η συμφωνία υπογράφηκε τον Ιούλιο 2022 και προβλέπει την παροχή 50 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για τα επόμενα 10 χρόνια, με αυτόματη προέκταση 5 ετών μετά το τέλος της...

Ο τότε υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής είχε πει ότι αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα κομμάτια του σχεδιασμού της κυβέρνησης για τον σιδηρόδρομο στη χώρα μας, ενώ ο τότε υπουργός Οικονομικών (και μετέπειτα διάδοχός του στο Υποδομών) Χρήστος Σταϊκούρας έκανε λόγο για μία ιδιαιτέρως σημαντική εξέλιξη για την περαιτέρω αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών στη χώρα μας. Η συμφωνία είχε προκάλεσε σφοδρή κριτική εκ μέρους της αντιπολίτευσης.

Αυτό το διάστημα το timing δεν φαίνεται να είναι ευνοϊκό για τον κ. Σταϊκούρα, καθώς από διαρροές του προσχεδίου του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ (Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών) προκύπτει πως οι εμπλεκόμενοι φορείς (ο ΟΣΕ, η ΡΑΣ και η Hellenic Train) όχι μόνο δεν συνεργάστηκαν αποδοτικά με την επιτροπή διερεύνησης του δυστυχήματος, αλλά καθυστερούσαν επί μήνες να στείλουν τα στοιχεία που τους ζητήθηκαν. Σε ορισμένες περιπτώσεις δεν τα έστειλαν καθόλου. Επιπλέον οι ειδικοί του ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν εντόπισαν μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, δύο χρόνια μετά τα Τέμπη.

Για να μιλήσουμε για μία ακόμη ειρωνεία του timing, στις 28 Φεβρουαρίου, τη δεύτερη επέτειο από το δυστύχημα θα λήξει η σύμβαση 90 εργαζόμενων στα εκδοτήρια. Παρότι δεν πρόκειται για προσωπικό κρίσιμο για την ασφάλεια των μεταφορών, οι εργαζόμενοι δεν παραλείπουν να συσχετίσουν την κίνηση της εταιρείας με το δυστύχημα και το γεγονός ότι η Hellenic Train Θεσσαλονίκης θα έπρεπε να κάνει «μαζικές προλήψεις σε όλα τα πόστα στον Σιδηρόδρομο». Μάλιστα η επιτροπή αγώνα μηχανοστασίου της Hellenic Train Θεσσαλονίκης καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 7/2 στις 19:00 έξω από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης.