«Η πλουσιότερη γυναίκα του κόσμου» μπήκε στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης στο πλαίσιο του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης νωρίτερα σήμερα το μεσημέρι ελαφρώς αργοπορημένα από την καθορισμένη ώρα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ιζαμπέλ Ιπέρ βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη ή στην Ελλάδα. Έχει ξαναταξιδέψει στο πλαίσιο της διοργάνωσης στην πόλη και της αρέσει πολύ, όπως και στην κόρη της που είναι και εκείνη ηθοποιός, είναι εδώ μαζί της και τρελαίνεται να κάνει περιπάτους.
Η ταινία που είναι εμπνευσμένη από τη ζωή της πλούσιας κληρονόμου Λιλιάν Μπετανκούρ κυκλοφόρησε στις 29 Οκτωβρίου στη Γαλλία και απόψε στις 8μμ θα παρουσιαστεί στο Ολύμπιον. Μετά από τόσες συνεργασίες, μετά από μια τόσο μεγάλη καριέρα η ίδια αισθάνεται επίσης «πλούσια», όπως τόνισε. «Είμαι πλήρης, όλες αυτές οι δουλειές με έκαναν να αισθάνομαι έτσι», είπε χαρακτηριστικά. Στο πλαίσιο της διοργάνωσης θα προβληθούν συνολικά 15 ταινίες της, πράγμα που δεν ήταν καθόλου «ευέλικτη» επιλογή για εκείνη μετά από τόσα πολλά φιλμ στα οποία έχει πρωταγωνιστήσει, αλλά έπρεπε να γίνει.
Για την ταινία «Heavens Gate (H πύλη της Δύσης) σε σκηνοθεσία Μάικλ Τσιμίνο τόνισε πως ήταν «καταστροφή» όταν κυκλοφόρησε. «Ήταν κάτι τόσο προσωπικό και πολιτικό με πολύ δυνατό πολιτικό μήνυμα, που δύσκολα το άκουγε κάποιος. Βέβαια με τα χρόνια επανεκτιμήθηκε και αναγνωρίστηκε».
Την επηρεάζει όταν μια ταινία δεν έχει την αποδοχή που θα ήθελε. «Όλους μας επηρεάζει, επειδή νοιαζόμαστε για τη δουλειά μας. Αυτή η ‘αποτυχία’ ήταν μεγάλη έκπληξη που δεν την περιμέναμε. Δεν κάνουμε ταινίες για να τις κλειδώνουμε σε ένα δωμάτιο αλλά για να τις βλέπει ο κόσμος», υπογράμμισε.
Για την ταινία «Copacabana» (2010) του Μαρκ Φιτουσί στην οποία συμπρωταγωνίστησε με την κόρη της Λολιτά Σαμά. «Ήταν ωραία που δουλέψαμε μαζί. Ήταν η πρώτη φορά, μετά κάναμε και άλλη ταινία. Στην αρχή ήταν δύσκολα γιατί γελούσαμε πολύ. Ήταν περίεργο για εμάς να είμαστε στο ίδιο φιλμ, ακόμη και αν ήταν κωμωδία. Είχαμε να κάνουμε και με μια περίπλοκη σχέση μητέρας κόρης και αυτό έλεγε πολλά».
Η γυναίκα που έχει δουλέψει με σπουδαίους σκηνοθέτες όπως οι Μίχαελ Χάνεκε, Κλοντ Σαμπρόλ, Μπερτράν Ταβερνιέ, Ζαν Λικ Γκοντάρ, Φρανσουά Οζόν, αδελφοί Ταβιάνι κ.α. δήλωσε ότι δεν αισθάνεται ανασφάλεια όταν συνεργάζεται με νέους σκηνοθέτες. «Δεν θωρώ ότι παίρνω ρίσκο», σημείωσε.
Μια ιδέα που πάντα την ιντρίγκαρε ήταν να κάνει ταινίες μακριά από την πατρίδα της γι αυτό και έχει δουλέψει στην Ασία, αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όπως την Ουγγαρία ή την πρώην Γιουγκοσλαβία.
                        Για τη θέση της γυναίκας στο ευρωπαϊκό σινεμά τόνισε πως πάντα προσπαθούσε να κάνει ταινίες που η γυναίκες θα είναι στο επίκεντρο. «Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να μιλήσεις για έναν χαρακτήρα, όχι να βρίσκεσαι πίσω από τον άντρα, αλλά να φαίνεσαι. Τώρα πια έχουμε περισσότερες γυναίκες σκηνοθέτες, τεχνικούς, οπερατέρ, γυναίκες που κάνουν ταινίες και ως ηθοποιοί και ως τεχνικοί. Αυτό είναι καλό αν συγκρίνουμε αν συγκρίνουμε με παλαιότερες εποχές. Υπάρχει όμως πάντα η δυνατότητα βελτίωσης».
                        
Στην ερώτηση με ποιον σκηνοθέτη θα ήθελε να συνεργαστεί προτίμησε να «διαφύγει» αναφέροντας το όνομα του Άλφρεντ Χίτσκοκ «αλλά έχει ήδη πεθάνει» και η ταινία του στην οποία θα ήθελε να πρωταγωνιστήσει είναι το «Vertigo». Μόνο που, όπως συμπλήρωσε με χιούμορ «δεν είμαι τόσο ξανθιά για τον Χίτσκοκ».
Με Έλληνα σκηνοθέτη δεν έχει συνεργαστεί, ενώ από τις αγαπημένες της είναι οι ταινίες που έχουν αγαπηθεί πολύ όπως η «Δασκάλα πιάνου», «Αυτή» κ.α. Τέλος για το Παλαιστινιακό και με αφορμή τη Γάζα τόνισε: «Ποτέ δεν γίνεται
αρκετός θόρυβος γι’ αυτούς που υποφέρουν». 
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ θα παραμείνει για τέσσερις ημέρες στη Θεσσαλονίκη ως επίτιμη προσκεκλημένη της διοργάνωσης, δίνοντας αύριο ένα masterclass, ενώ θα προλογίσει αρκετές από τις ταινίες της που περιλαμβάνονται στο αφιέρωμα.
Τη συζήτηση συντόνισε εκ μέρους της διοργάνωσης ο Γιώργος Κρασσακόπουλος.