AΒ Βασιλόπουλος: Επενδύσεις 60 εκατ. ευρώ, νέο κατάστημα στην Καλαμαριά, εστίαση στο franchise

Ριζικό λίφτινγκ στο κατάστημα της Πυλαίας όπου θα ανοίξει και… κομμωτήριο προσεχώς – Τρέχει με θετικούς ρυθμούς ο τζίρος, απόλυτη ικανοποίηση για το εξαγωγικό hub στη Σίνδο

Έμφαση στην περαιτέρω ανάπτυξη του μοντέλου franchise, προσήλωση στο επενδυτικό πλάνο των 60 εκατ. ευρώ, νέο εταιρικό κατάστημα στην Καλαμαριά το 2026 και προσεκτικά σχεδιασμένα βήματα για να γυρίσει ο τροχός (από τις ζημιές στην κερδοφορία), αποτελούν τους βασικούς άξονες της αναπτυξιακής στρατηγικής του ομίλου ΑΒ Βασιλόπουλος.

Η εταιρεία ανανέωσε το κατάστημα – σημείο αναφοράς στην περιοχή του ΙΚΕΑ (στην ανατολική Θεσσαλονίκη) ενώ ακόμα και μέσα στον Νοέμβριο όσοι πάνε για τα ψώνια τους θα μπορούν… να κουρεύονται κιόλας καθώς θα ανοίξει κομμωτήριο (το πρώτο πανελλαδικά) στο σούπερ μάρκετ.

Franchise είναι το επιχειρηματικό μοντέλο όπου μια εταιρεία (franchisor) παραχωρεί σε άλλον επιχειρηματία (franchisee) το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το εμπορικό της σήμα, την τεχνογνωσία και το επιχειρηματικό της σύστημα για να λειτουργήσει μια επιχείρηση.

«Το κατάστημα στην Πυλαία είναι το στολίδι μας στη Θεσσαλονίκη, το ανοίξαμε το 1999 έχει περάσει από τότε διάφορες φάσης ανακαίνισης, από το 2016 έως σήμερα έχουμε επενδύσει 5 εκατ. ευρώ στο συγκεκριμένο κατάστημα. Μαναβική, κρέατα, ψαρικά είναι από τα δυνατά χαρτιά μας καθώς συνάπτουμε συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς ανά τη χώρα. Το ερχόμενο διάστημα θα ξεκινήσουμε συνεργασία και με την εταιρεία Anemos που θα παράγει προϊόντα αποκλειστικά για εμάς. Μία καινοτομία που έχουμε στα μεγάλα καταστήματά μας είναι το σούσι μπαρ, έχουμε στην είσοδο επίσης τα grab and go (γρήγορο φαγητό όπως σνακ και καφές perla ολλανδικής παραγωγής). Παράλληλα στο ανανεωμένο κατάστημα θα έχουμε και κομμωτήριο 75 τ.μ. (θα ανοίξει πριν τα Χριστούγεννα), δεν υπάρχει σε άλλα μαγαζιά της αλυσίδας, θα είναι το πρώτο, ενδέχεται να το κάνουμε και σε άλλα καταστήματα, αλλάξαμε το κατάστημα στην Πυλαία για να γίνει πιο λειτουργικό», σημείωσε ο Νίκος Λαβίδας, διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ξενάγησης στο 3.400 τ.μ. κατάστημα της Πυλαίας.

«50 καταστήματα (εταιρικά και franchise) ΑΒ στη Θεσσαλονίκη»

c9df8547-4d09-477d-aad6-356c31a79b11.jpeg

«Κατά κύριο λόγο τα νέα καταστήματα που ανοίγουμε είναι franchise, ανανεώνουμε το δίκτυο καταστημάτων (με διαφορετικό design που ξεκίνησε από το κατάστημα στο Μαρούσι και περνά σε όλα τα μαγαζιά σταδιακά), ακολουθούμε το ετήσιο επενδυτικό πλάνο των 60 εκατ. ευρώ (αφορά τα πάντα, από νέο εξοπλισμό μέχρι νέα καταστήματα). Φέτος έχουμε ανοίξει δύο εταιρικά μαγαζιά (σε Ρόδο και Ερμιόνη που από franchise έγινε εταιρικό). Αγοράσαμε και την αλυσίδα Πτολεμαΐς στην Πτολεμαΐδα την οποία θα δώσουμε σε δικό μας franchisee με τον οποίο συνεργαζόμαστε στη Βόρεια Ελλάδα. Στη Θεσσαλονίκη όπου το στίγμα μας δεν είναι πολύ μεγάλο, θα ανοίξουμε νέο εταιρικό κατάστημα 1.000 τ.μ. στην Καλαμαριά το 2026, έχουμε 50 καταστήματα, 30 franchise, 20 εταιρικά, συνολικά έχουμε 650 μαγαζιά πανελλαδικά (230 εταιρικά, 420 franchise)», σημείωσε.

«Βασικός στόχος να μη χάσουμε μερίδιο αγοράς, τρέχει θετικά ο τζίρος, θα έρθουν και τα κέρδη»

e159ef61-441c-4306-bb0d-d74b4658d2af.jpeg

«Και οι ζημιές είναι μέρος του πλάνου μας, μεσοπρόθεσμα θα επανέλθουμε σε θετικό έδαφος. Όταν αποφασίζουμε να γυρίσουμε σε franchise κάποια μαγαζιά πρέπει να διαγράψουμε τα πάγια, αυτό αυτομάτως προκαλεί ζημιές, φέτος γυρίσαμε 45 μαγαζιά σε franchise, αυτό μειώνει και το τζίρο (πέριξ του 25% λόγω της διαφοράς λιανικής – χονδρικής).

Μεσοπρόθεσμα όμως τα μαγαζιά γυρνούν σε ανάπτυξη, φέτος στόχος είναι θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης (σε επίπεδο τζίρου), τρέχουμε θετικά, αυτή τη στιγμή κινούμαστε, αναφορικά με το ποσοστό αύξησης τζίρου, στο ρυθμό της αγοράς. Το σημαντικότερο είναι να μην έχουμε απώλειες μεριδίου στην αγορά, το κέρδος θα έρθει αργότερα», τόνισε.

«Δύο φορτηγά την εβδομάδα φεύγουν από Σίνδο»

3077145f-06ec-423a-a6e3-7c77adc57cbe.jpeg

Για το εξαγωγικό hub (κόμβος) που εδρεύει στη Σίνδο και τροφοδοτεί την Τσεχία, τη Ρουμανία και τη Σερβία, ανέφερε πως «φεύγουν δύο φορτηγά την εβδομάδα, πάμε πολύ καλά με αυξητικούς ρυθμούς, έχουμε πάνω από 10.000 κωδικούς, εξάγουμε σχεδόν όλα τα προϊόντα εκτός από χύμα».

Τέλος, σχολίασε θετικά την πρωτοβουλία της κυβέρνησης για μειώσεις τιμών σε 2.000 κωδικούς προϊόντων, «συμμετέχει όλη η αγορά», επεσήμανε.

Αξίζει να σημειωθεί πως το 2024 μπορεί να έκλεισε με ζημιές 15,8 εκατ. ευρώ κα μείωση τζίρου για τον ΑΒ, όμως η εικόνα στα λειτουργικά μεγέθη δείχνει καθαρή βελτίωση: Τα λειτουργικά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν στα 13,8 εκατ. ευρώ, το προσαρμοσμένο EBITDA ανέβηκε στα 26,7 εκατ. ευρώ και τα ταμειακά διαθέσιμα ενισχύθηκαν στα 68,7 εκατ. ευρώ, με τη διοίκηση να επιδιώκει σβήσιμο των ζημιών και επαναφορά της κερδοφορίας σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Loader