Κιλκίς: Συνάντηση Δημάρχου με τη Διοίκηση του νεοσύστατου Χωμάτινου Αθλητικού Μοτοσυκλετιστικού Σωματείου
Οι σκοποί του σωματείου, όπως εξήγησε ο κ. Φυτανίδης αναφέρονται στην ενίσχυση της αθλητικής δραστηριότητας
Συντονισμένες δράσεις όλων των αρχών και φορέων ώστε να αναδειχτούν τα τοπικά προϊόντα - Οι εκδηλώσεις και οι επόμενοι στόχοι
Μέλι, λάδι και ελιά είναι μόνο τρία από τα προϊόντα που παράγει η Χαλκιδική και έχουν αγαπηθεί σε ολόκληρη τη χώρα και όχι μόνο. Τα ίδια, και μία σειρά άλλων τοπικών αγαθών εξάγονται στο εξωτερικό και έχουν μεγάλη ζήτηση. Τα τελευταία χρόνια γίνονται ιδιαίτερα σοβαρές προσπάθειες ώστε τα τοπικά προϊόντα να κερδίσουν τη θέση που τους αξίζει στο τραπέζι του καταναλωτή. Οι δράσεις προβολής πραγματοποιούνται συντονισμένα και μεθοδικά από τους παραγωγούς, με τη βοήθεια του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, της αντιπεριφέρειας και των δήμων, ενώ αυτό το καλοκαίρι οι τοπικοί παραγωγοί ένωσαν τις δυνάμεις τους σε τρεις εκθέσεις προβολής στην Ιερισσό, τα Νέα Μουδανιά και τον Πολύγυρο.
Έρχεται το «Κριτσίνι Χαλκιδικής»
Η προσπάθεια ανάδειξης των τοπικών προϊόντων είναι διαρκής και αδιάκοπη. Η συνεργασία των φορέων οδήγησε πολλά προϊόντα σε ευρωπαϊκά σούπερ μάρκετ καθώς προηγήθηκε η άμεση σύνδεσή τους με το τουριστικό προϊόν, τη θάλασσα και το θείο δώρο του νομού, το φυσικό του περιβάλλον.
Τώρα, έρχεται στο προσκήνιο μία νέα πρωτοβουλία που, όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, Γιάννης Κουφίδης, περιλαμβάνει τρεις παραγωγές της Χαλκιδικής. Τα σιτηρά, το ελαιόλαδο και την πράσινη ελιά. Τα παραπάνω θα δώσουν το «Κριτσίνι Χαλκιδικής», ως Προϊόν Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ). «Θα μπορέσουμε να αναδείξουμε τα σιτηρά μας, προσθέτοντας τις ήδη γνωστές και αγαπημένες γεύσεις της Ελιάς Χαλκιδικής και του Ελαιόλαδου», τόνισε ο κ. Κουφίδης.
Κινούμενη στο ίδιο πλαίσιο, η αντιπεριφέρεια ενισχύει τις προσπάθειες που γίνονται ώστε η Χαλκιδική να φύγει από τα στερεότυπα προβολής ενός τουριστικού προορισμού, με μόνο στόχο την εκμετάλλευση του δίπολου ήλιος-θάλασσα.
Ο αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής Ιωάννης Γιώργος, δηλώνει σχετικά: «η Αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ βαθμού, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής, το Επιμελητήριο, σύλλογοι εμπορικοί και πολιτιστικοί, ομάδες παραγωγών και μεταποιητών, έστρεψαν το ενδιαφέρον τους στην ανάδειξη και άλλων μορφών τουρισμού όπως τον θρησκευτικό, τον πολιτιστικό-αρχαιολογικό, τον περιπατητικό και κυρίως τον γαστρονομικό. Μέσω των γαστρονομικών φεστιβάλ αλλά και φεστιβάλ προβολής και προώθησης αγροτικών προϊόντων ντόπιας προέλευσης αναδεικνύουν τον γαστρονομικό πλούτο και την ποιότητα των προϊόντων της Χαλκιδικιώτικης γης, δίνοντας την δυνατότητα γευσιγνωσίας των υπέροχων εδεσμάτων και προϊόντων στους χιλιάδες επισκέπτες και ντόπιους κατοίκους ευελπιστώντας στο άνοιγμα της αγοράς του τουρισμού και σ' αυτό το κομμάτι των Ευρωπαίων και όχι μόνο τουριστών».
Προσπάθειες να μπουν τα τοπικά προϊόντα στα ξενοδοχεία
Σοβαρές και συντονισμένες πρωτοβουλίες αναλαμβάνουν τα ελληνικά ξενοδοχεία στη Χαλκιδική ώστε να στηρίξουν τον πρωτογενή τομέα του νομού. Ωστόσο υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός που πηγάζει από το υψηλό κόστος μεταποίησης. «Οι μεταποιητές τρέχουν για να έρθουν όσο πιο κοντά γίνεται στα στάνταρ της διασύνδεσης του Ξενοδοχειακού Κλάδου με τον Πρωτογενή Τομέα», σχολιάζει ο κ. Κουφίδης, ευελπιστώντας ότι σύντομα θα μπουν στα ξενοδοχεία τα προϊόντα της γης όπου δραστηριοποιούνται.
Ο Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Χαλκιδικής και Πρόεδρος της ΠΟΞ Γρηγόρης Τάσιος, αναφερόμενος στη σύνδεση τουρισμού και γαστρονομίας, σε ό,τι έχει να κάνει με τα ξενοδοχεία, τονίζει πως «χρειάζεται να γίνει πολλή δουλειά ακόμη αλλά είμαστε υποχρεωμένοι να προχωρήσουμε την προσπάθεια».
Σε κάθε περίπτωση, ο τουρισμός και η γαστρονομία είναι αλληλένδετες, ενώ φαίνεται ότι οι συνθήκες έχουν ωριμάσει για να παραχθεί έργο με ουσιαστικά αποτελέσματα.
Εξάλλου, πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος το ΙΤΕΠ έδειξε ότι:
- Το 88% της δαπάνης των ξενοδοχείων για αγορά τροφίμων και ποτών αφορά σε αγορά ελληνικών προϊόντων. Το 36% από παραγωγούς εντός του νομού και το 52% από την υπόλοιπη Ελλάδα
- Το 97% των κρασιών που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία είναι ελληνικά
- 250 ξενοδοχεία έχουν πιστοποιηθεί στη δράση του ΞΕΕ «Ελληνικό Πρωινό».
* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 07.08.2022
Οι σκοποί του σωματείου, όπως εξήγησε ο κ. Φυτανίδης αναφέρονται στην ενίσχυση της αθλητικής δραστηριότητας
Μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί και Δημοτική Αρχή έδωσαν το παρόν στην πορεία διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε από το Δημαρχείο
Σε εξέλιξη βρίσκονται έρευνες της αστυνομίας για τον εντοπισμό του δράστη
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, έγινε αναφορά στο πως μπορεί να επιτευχθεί περισσότερη εξοικονόμηση και έξυπνη διαχείριση ενέργειας, έχοντας πάντα στο επίκεντρο τον άνθρωπο