Ταξί: «Τραβούν» χειρόφρενο Τρίτη και Τετάρτη - Πανελλαδική απεργία
Τα βασικά αιτήματα της ΠΟΕΙΑΤΑ
Δεκάδες ταξί θα πραγματοποιήσουν μηχανοκίνητη πορεία σε κεντρικούς δρόμους τις πόλης
Αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις εμφανίζονται οι ιδιοκτήτες ταξί ολόκληρης της χώρας καταγγέλλοντας ότι τα προβλήματα του κλάδου παραμένουν άλυτα εδώ και αρκετό καιρό, με πολλούς επαγγελματίες να αντιμετωπίζουν πλέον ζητήματα βιωσιμότητας.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί κήρυξε 48ωρη απεργία με το σύνολο των οδηγών να τραβάει χειρόφρενο από σήμερα Τρίτη 2 Δεκεμβρίου μέχρι και αύριο Τέταρτη 3 Δεκεμβρίου.
Την ίδια ώρα, οι επαγγελματίες οδηγοί της Θεσσαλονίκης ετοιμάζονται για μια δυναμική παρουσία στους δρόμους, με στόχο να καταστήσουν σαφές ότι οι αλλαγές που έρχονται δεν μπορούν να εφαρμοστούν χωρίς ουσιαστικό διάλογο και υποστήριξη.
Τα ταξί της πόλης παραμένουν ακινητοποιημένα από τις 5 το πρωί της Τρίτης, ενώ στις 10 π.μ. θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στην οδό Μιχαήλ Ψελλού. Από εκεί θα ξεκινήσει μηχανοκίνητη πορεία προς το Υπουργείο Μακεδονίας–Θράκης, όπου θα κατατεθεί το ψήφισμα με τα αιτήματα του κλάδου.
Παράταση υποχρεωτικότητας για την ηλεκτροκίνηση
Ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης, τονίζει ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα του κλάδου είναι η απόφαση για υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση στα ταξί από την 1η Ιανουαρίου 2026.
«Το κύριο αίτημά μας σχετίζεται με την ηλεκτροκίνηση. Από 1η Ιανουαρίου 2026 κάθε όχημα που θα λαμβάνει άδεια ταξί θα πρέπει να είναι ηλεκτρικό. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί τώρα, καθώς δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές. Χωρίς ειδικά συνέργεια και επιδοτήσεις δεν μπορούμε να μπούμε σε μια τέτοια διαδικασία. Τη στιγμή που ο κόσμος στενάζει, αδυνατούμε να αγοράσουμε ηλεκτρικά οχήματα που κοστίζουν 50.000–60.000 ευρώ. Ζητάμε παράταση της υποχρεωτικότητας για την ηλεκτροκίνηση έως το 2035», επισημαίνει.
Παράλληλα το χρόνιο ζήτημα με την είσοδο των ταξί στις λεωφορειολωρίδες παραμένει άλυτο και συνεχίζει να δημιουργεί προβλήματα στους οδηγούς με τους εκπροσώπους του κλάδου να απαιτούν μόνιμη πρόσβαση των οχημάτων τους στις λεωφορειογραμμές.
«Η είσοδος των ταξί στις συγκεκριμένες λωρίδες καθυστερεί να εφαρμοστεί. Αν και υπήρξε δέσμευση του υπουργού ότι θα συνεχίσουμε να κινούμαστε εντός των λωρίδων μετά τα έργα του μετρό, τίποτα δεν έχει προχωρήσει».
Πάταξη της υποκλοπής του μεταφορικού έργου από ΙΧ και πολυεθνικές
Σχετικά με τον χώρο στάθμευσης του αεροδρομίου «Μακεδονία» ο Κλήμης Λεοντιάδης, τονίζει ότι υπάρχουν υπέρογκες χρεώσεις με αποτέλεσμα να καθίσταται απαγορευτική η στάθμευση των ταξί.
«Δεν μπορεί να συνεχιστεί η υποκλοπή του μεταφορικού μας έργου από Ι.Χ. και πολυεθνικές. Πρέπει να μειωθούν οι χρεώσεις και να βρεθεί νέος, λειτουργικός χώρος στάθμευσης» επισημαίνει.
Οι ταξιτζήδες ζητούν την αύξηση των θέσεων στάθμευσης για ταξί σε όλη τη χώρα. «Ζητάμε αλλαγή στο ποινικό μητρώο για την ειδική άδεια. Θα πρέπει να υπάρξει διόρθωση των εκκρεμοτήτων για τα εννιαθέσια εκ μετατροπής και δίκαιη φορολογική μεταχείριση. Είναι ζητήματα που βρίσκονται καιρό στο τραπέζι. Ήρθε η ώρα να βγούμε στους δρόμους για να διεκδικήσουμε την επίλυσή τους», υπογραμμίζει στο emakedonia.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής».
Οι εκπρόσωποι του κλάδου ενημερώνουν το επιβατικό κοινό ότι καθόλη τη διάρκεια των απεργιακών κινητοποιήσεων θα υπάρχουν οχήματα ασφαλείας στα ραδιοταξί για έκτακτες περιπτώσεις από και προς τα νοσοκομεία της πόλης.
Θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025 στις 17.00 στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., πρόκειται για τρεις άνδρες, ηλικίας 31, 30 και 20 ετών, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία
Το νέο σκηνικό έργο του συνθέτη Νίκου Ξανθούλη και της λιμπρετίστα Μαριβίτας Γραμματικάκη δημιουργήθηκε ειδικά για τους ωφελούμενους του προγράμματος των Πιλοτικών Δράσεων Πολιτιστικής Συνταγογράφησης