- Newsroom
Επιμέλεια: Κώστας Σιαμέλης R2unit@hotmail.com Όσοι θα πάνε φέτος διακοπές μπορούν να πετύχουν καλύτερες τιμές, αν τις προγραμματίσουν έγκαιρα και αποφύγουν το περιζήτητο διάστημα 15 Ιουλίου έως 20 Αυγούστου. Σε κάθε περίπτωση οι πολίτες, προτού αναχωρήσουν για τον τόπο όπου θα παραθερίσουν, καλό είναι να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους όσον αφορά την ενοικίαση καταλυμάτων. Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών υπενθυμίζει ότι τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα κατατάσσονται σε αστέρια ή κλειδιά αντίστοιχα (1-5) με βάση κριτήρια που καθορίζονται από τον ΕΟΤ. Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα. Όλες οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις πρέπει να τηρούν τους κανόνες υγιεινής. Ο ξενοδόχος πρέπει να: - Ενοικιάζει τα κενά δωμάτια του ξενοδοχείου σε κάθε πελάτη. Μπορεί να αρνηθεί την ενοικίαση μόνο σε πελάτες που είναι ασθενείς, μεθυσμένοι ή βρόμικοι. Επίσης ο ξενοδόχος μπορεί να διακόψει τη μίσθωση του καταλύματος, εάν ο πελάτης παραβεί τα χρηστά ήθη ή ασθενήσει από νόσο που προκαλεί ενόχληση στους υπόλοιπους πελάτες ή παραβεί τις υποχρεώσεις του. - Απαντά μέσα σε τρεις ημέρες, τηλεφωνικά ή γραπτά, αν αποδέχεται ή όχι την κράτηση δωματίων. - Διαθέτει στους πελάτες τις ανέσεις που διαφημίζει, όπως πισίνα, εγκαταστάσεις γυμναστικής, νυχτερινό κέντρο κ.λπ. - Να μην αποδέχεται κρατήσεις για δωμάτια ή κρεβάτια περισσότερα από αυτά που διαθέτει. - Να μη ζητά προκαταβολή πάνω από το 25% του συνολικού κόστους διαμονής. Η προκαταβολή δε μπορεί να είναι μικρότερη από το αντίτιμο της τιμής για μία μέρα. Η κράτηση ολοκληρώνεται, όταν ο ξενοδόχος παραλάβει την προκαταβολή ή όταν απαντήσει στον πελάτη ότι αποδέχεται την κράτηση. Εάν κάνουμε κράτηση και δεν χρησιμοποιήσουμε το δωμάτιο, οφείλουμε αποζημίωση στον ξενοδόχο το μισό της συμφωνημένης τιμής. Απαλλασσόμαστε όμως από κάθε υποχρέωση αποζημίωσης, εάν προειδοποιήσουμε τον ξενοδόχο έως 21 ημέρες πριν από την έναρξη της ενοικίασης, ή για λόγους ανωτέρας βίας που αποδεικνύονται. Στην περίπτωση αυτή ο ξενοδόχος οφείλει να μας επιστρέψει την προκαταβολή που τυχόν έχει λάβει από εμάς. Υπάρχει περίπτωση ο ξενοδόχος να ορίσει μικρότερα χρονικά διαστήματα για την ακύρωση της κράτησης χωρίς ποινή για τον καταναλωτή. Πριν να κλείσουμε λοιπόν ένα κατάλυμα, ζητάμε να μάθουμε τους όρους ακύρωσης. Όταν κάνουμε την κράτησή μας, πρέπει να γνωρίζουμε με λεπτομέρειες ποιες υπηρεσίες περιλαμβάνονται στην τιμή που μας ζητά ο ιδιοκτήτης του καταλύματος. Πολλές φορές το πρωινό, η χρήση του κλιματιστικού και διάφορες άλλες υπηρεσίες μπορεί να χρεώνονται χωριστά -επιπλέον της τιμής που μας αναφέρει ο ξενοδόχος. - Εάν ο ξενοδόχος αθετήσει τη συμφωνία του, υποχρεούται να επιστρέψει την προκαταβολή έντοκα. Η αθέτηση της συμφωνίας επισύρει αυστηρές διοικητικές κυρώσεις από τον ΕΟΤ. - Ο ξενοδόχος πρέπει να διατηρεί ανοιχτό το ξενοδοχείο καθ’ όλο το 24ωρο έχοντας υπάλληλο στην υποδοχή και να εξασφαλίζει επίσης τη λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου όλο το 24ωρο. - Ο ξενοδόχος φέρει ευθύνη για τυχόν απώλεια ή κλοπή των πολύτιμων αντικειμένων και χρημάτων μας, μόνο αν τα παραδώσουμε προς φύλαξη λαμβάνοντας απόδειξη. - Τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα πρέπει να διαθέτουν το βασικό εξοπλισμό μίας οικίας, όπως ψυγείο, κουζίνα, μαγειρικά σκεύη κ.λπ. Οι υποχρεώσεις του πελάτη - Να μη μαγειρεύει μέσα στα δωμάτια των ξενοδοχείων. Η απαγόρευση δεν ισχύει για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα. - Να μη χρησιμοποιεί καμινέτα κ.λπ. - Να μην πλένει ρούχα. - Να μην τοποθετεί αποσκευές στους διαδρόμους του ξενοδοχείου. - Να μη μετακινεί τα έπιπλα μέσα στα δωμάτια. - Να μην τοποθετεί καρφιά στους τοίχους. - Να μην παίζει τυχερά παιχνίδια. - Να μη διαταράσσει την ησυχία των υπόλοιπων ενοίκων. - Να μη δέχεται επισκέπτες στο δωμάτιό του αλλά στους χώρους υποδοχής του ξενοδοχείου. - Να αποζημιώνει τον ξενοδόχο για τυχόν δαπάνες ή ζημιές που προξένησε. - Αν ο πελάτης παραβεί τα παραπάνω, ο ξενοδόχος μπορεί να του ζητήσει να εκκενώσει το δωμάτιο εντός 24 ωρών. - Η ημέρα της άφιξής μας χρεώνεται ολόκληρη, ακόμη κι αν φτάσουμε πολύ αργά. - Την ημέρα της αναχώρησης πρέπει να αδειάσουμε το δωμάτιο μέχρι τις 12 το μεσημέρι. Αν μείνουμε μετά τις 12 το μεσημέρι και μέχρι τις 6 το απόγευμα, πρέπει να καταβάλουμε το μισό της τιμής για μία μέρα. Εάν μείνουμε και μετά τις 6, πρέπει να πληρώσουμε το αντίτιμο της παραμονής για μία ολόκληρη ημέρα. Τέλος πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι σχέσεις ξενοδόχων και πελατών ρυθμίζονται με κανονισμό, που έχει ισχύ νόμου και τον οποίο μπορούμε να διαβάσουμε στη διεύθυνση http://www.grhotels.gr/Documents/sxeseis.pdf Διακοπές σε κάμπιγκ Όπως για τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, έτσι και για τα κάμπιγκ οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα. Ο καθορισμός των τιμών αφορά τις βασικές παροχές (π.χ. διανυκτέρευση ατόμου, στάθμευση οχήματος, χώρος για σκηνή, τροχόσπιτο, αυτοκινούμενο, ηλεκτρικό ρεύμα, ενοικίαση σκηνής ή δωματίου-οικίσκου). Οι τιμές πρόσθετων παροχών (π.χ. χρήση ηλεκτρικής εστίας, σιδήρου, πισίνας κ.λπ.) καθορίζονται ελεύθερα. Στα κάμπιγκ πρέπει να πληρούνται οι κανόνες υγιεινής και καθαριότητας.
Δημοσιευτηκε στην εφημερίδα "Μακεδονία" την Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016