Του χρόνου και αυτό αν όλα κυλήσουν ομαλά αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα για την κατασκευή του δρόμου που συνδέει το Πολύκαστρο με τη Χαλάστρα, που θεωρείται δρόμος «καρμανιόλα» στην Κεντρική Μακεδονία, λόγω των πολλών τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων.
Στο έργο έχουν σημειωθεί αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην υλοποίηση αυτού του μείζονος εθνικής σημασίας έργου, ενώ όπως έγινε νωρίτερα γνωστό κατά την ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας στο Περιφερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας, ως τα τέλη του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η παραχώρηση της Εγνατίας οδού στον ιδιώτη.
Αυτό, πρόκειται να επανεκκινήσει τις διαδικασίες για τις εργασίες ανακατασκευής του πολύπαθου τμήματος της ΠΑΘΕ από το Πολύκαστρο έως την Χαλάστρα.
Παράλληλα, θέμα χρόνου είναι η υπογραφή της χρηματοδότησης για ένα άλλο σημαντικό έργο στην Περιφέρεια, το οδικό έργο Νέας Σάντας -Ασσηρου στο Κιλκίς.
Στην πορεία των δυο έργων αναφέρθηκε κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού συμβουλίου ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπιλλιας, μετά από σχετική ερώτηση της παράταξης "Πράξεις για τη Μακεδονία" από τον Περιφερειακό σύμβουλο Σταμάτη Παπουλίδη.
Συγκεκριμένα ο κ. Μπίλλιας ανέφερε ότι η παραχώρηση της Εγνατίας οδού στον ιδιώτη θα έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2025, εξηγώντας ότι στη συγκεκριμένη σύμβαση έχει ενταχθεί και ο δρόμος Πολυκάστρου -Χαλαστρας. Αυτό, ωστόσο, όπως άφησε να εννοηθεί ο αντιπεριφερειάρχης, σημαίνει ότι τα έργα θα αρχίσουν από το 2026.
Ο κ. Μπιλλιας έκανε λόγο για έναν πολύπαθο δρόμο, μήκους περίπου 55 χλμ χωρίς κατάλληλη σήμανση και πολλά τροχαία, με μελέτες που ολοκληρώθηκαν το 2009. Σημείωσε μάλιστα ότι το έργο δεν προχωρά, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, λόγω γραφειοκρατίας και πολλών ελέγχων, η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας οδού προς τον παραχωρησιουχο. «Το έργο θα προχωρήσει μόλις ολοκληρωθεί η παραχώρηση της Εγνατίας στον ιδιώτη, καθώς ήδη έχουν στηθεί εργοτάξια στον Άγιο Αθανάσιο» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπίλλιας.
Ο δρόμος Νέας Σάντας - Ασσήρου
Αναφορικά με τον δρόμο Νέας Σάντας - Ασσήρου, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων υπογράμμισε ότι είναι θέμα χρόνου η επανέναρξη των εργασιών μετά τη χρηματοδότησή του.
Αναφερόμενος στο ιστορικό του έργου, είπε ότι είναι ένα από τα έργα που έχει ταλαιπωρήσει την Περιφέρεια και κυρίως έχει ταλαιπωρήσει τους κατοίκους της περιοχής, αλλά και τους εργαζόμενους που πηγαινοέρχονται εκεί.
Ο διαγωνισμός, ανέφερε, ξεκίνησε το 2010, η σύμβαση υπογράφηκε το 2012 και δυστυχώς δεν είχε συντελεσμενες απαλλοτριώσεις. Τότε ο νόμος επέτρεπε να γίνεται δημοπράτηση έργων χωρίς συντελεσμενες απαλλοτριώσεις που ολοκληρώθηκαν το 2016. Τότε, συνέχισε ο κ., Μπίλλιας, ξεκίνησε ο ανάδοχος, εν μέσω οικονομικής κρίσης, να κατασκευάζει τμήματα του έργου με αργούς ρυθμούς, που μειώθηκαν ακόμη περισσότερο το 2021.
«Την ίδια περίοδο κάναμε ως Περιφέρεια την πρώτη προσπάθεια να κηρυχθεί έκπτωτος ο ανάδοχος, υποβάλλοντας το σχετικό αίτημα στο Τεχνικό Συμβούλιο του υπουργείου Υποδομών. Τότε δεν έγινε αποδεκτή, επανήλθαμε όμως το 2022, και έγινε τότε δεκτή. Πήγαμε στον δεύτερο ανάδοχο, υπογράψαμε τη σύμβαση, αλλά τότε είχε πλέον εκτιναχθεί το κόστος των εργασιών και δεν κατέστη δυνατόν να ολοκληρωθεί το έργο. Ως εκ τούτου προχωρήσαμε στη διάλυση της σύμβασης πριν από περίπου δύο μήνες και ξεκινήσαμε άμεσα τις διαδικασίες για επαναδημοπράτηση του έργου».
Πάντως δεν παρέλειψε να τονίσει ότι για αυτό το έργο που είναι έτοιμο για δημοπράτηση, αναμένεται πλέον από μέρα σε μέρα η υπογραφή του αρμόδιου υπουργού κ. Παπαθαναση για χρηματοδότηση ύψους περίπου 55 εκατ. ευρώ με στόχο ως τα τέλη του 2025 η ΠΚΜ να προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης. «Αν δεν υπάρχουν προσφυγές πιστεύω ότι όλα θα γίνουν σύντομα και δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις για να έχουμε πρόβλημα με την ΕΕ και με επιστροφή χρημάτων που μας δόθηκαν για το έργο» υπογράμμισε ο αντιπεριφερειάρχης.