Δρόμος Θεσσαλονίκης-Κιλκίς: Μεγάλο ενδιαφέρον από κατασκευαστικές εταιρείες - Πότε θα είναι έτοιμο το έργο

Έχει εισέλθει ήδη στον 16ο χρόνο από την έναρξη των εργασιών, αλλά ακόμη δεν ολοκληρώθηκε

Το πλέον πολύπαθο έργο στην Κεντρική Μακεδονία, μετά φυσικά το μετρό Θεσσαλονίκης, είναι ο νέος δρόμος Θεσσαλονίκης Κιλκίς ο οποίος έχει εισέλθει ήδη στον 16ο χρόνο από την έναρξη των εργασιών, αλλά ακόμη δεν ολοκληρώθηκε.

Έπειτα από πολλές περιπέτειες, πριν από περίπου έναν μήνα, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προχώρησε στην επαναδημοπράτηση για το υπολειπόμενο τμήμα του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνη που αφορά το κομμάτι από την Άσσηρο έως τη Νέα Σάντα.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 54,54 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 43,98 εκατ. ευρώ). Την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου έληξε η προθεσμία υποβολής προσφορών και σύμφωνα με πληροφορίες, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από συνολικά 13 εταιρείες.

Συγκεκριμένα, οι εταιρείες οι οποίες κατέθεσαν προσφορά είναι οι: ALPA DELTA CONSTRUCTIONS, ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ, AKTOR, Γ ΠΕΤΡΗΣ, ΔΙΟΝ, ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ, ΔΡΟΜΩΝ, ΕΚΤΕΡ, ΕΡΓΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΚΟΚΚΙΝΟΣ, ΟΔΟΣ και ΠΥΡΑΜΙΣ. Ο προσωρινός ανάδοχος θα αναδειχθεί σήμερα, μετά το άνοιγμα των προσφορών.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη Υποδομών Πάρι Μπίλλια “το γεγονός ότι εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από πολλές εταιρείες μας κάνει αισιόδοξους ότι το έργο θα προχωρήσει και θα ολοκληρωθεί στο προβλεπόμενο νέο χρονοδιάγραμμα”. Σύμφωνα με αυτό, εφόσον δεν υπάρξουν εμπλοκές με ενστάσεις και προσφυγές, έως το τέλος του χρόνου αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο ώστε στις αρχές του 2026 να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου το οποίο έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 14 μήνες, δηλαδή περίπου στα μέσα του 2027.

Στις εργασίες κατασκευής, εκτός από τα έργα οδοποιίας και μεγάλων τεχνικών περιλαμβάνονται:
μικρά τεχνικά έργα, εργασίες αποχέτευσης ομβρίων και αποστράγγισης, σήμανσης – ασφάλισης, διαμόρφωσης ισόπεδων κόμβων, προσβάσεων στο παράπλευρο δίκτυο, εργασίες ηλεκτροφωτισμού, επένδυσης των πρανών με φυτική γη και η φύτευσή τους, μετατόπισης δικτύων κοινής ωφέλειας κ.ο.κ.

Το ιστορικό

thessaloniki-kilkis.jpg?v=0

Πρόκειται για ένα έργο το οποίο ξεκίνησε το μακρινό 2011. Ο αρχικός προϋπολογισμός του ήταν 56,5 εκατ. ευρώ και ανατέθηκε στην εταιρεία “ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ ΑΤΕ” η οποία έδωσε έκπτωση 36,2%. Συμβασιοποιήθηκε στα 37,5 εκατ. ευρώ, η σύμβαση υπογράφηκε στις 28 Μαρτίου 2011 με χρόνο παράδοσης στις 5 Μαΐου 2015, πριν δηλαδή, από δέκα και πλέον χρόνια.

Παρά τα διάφορα προβλήματα που υπήρχαν, με απαλλοτριώσεις κ.λπ. το έργο προχωρούσε κατά τα πρώτα χρόνια, έστω με βραδείς ρυθμούς και εκτός χρονοδιαγράμματος. Στην πορεία όμως διαπιστώθηκε ότι ο ανάδοχος δεν είχε τελικά τη δυνατότητα να κατασκευάσει το έργο.

Ωστόσο, περίπου το 50% του αυτοκινητόδρομου έχει ολοκληρωθεί και μάλιστα αφορούσε το δυσκολότερο κομμάτι του, όπως επισημαίνει ο κ. Μπίλλιας. Το τμήμα που έχει μείνει πολύ πίσω είναι αυτό από τον κόμβου της Ασσήρου έως τη Νέα Σάντα.

Οι εργασίες είχαν σταματήσει εδώ και σχεδόν τεσσεράμισι χρόνια και ο εργολάβος τελικά το εγκατέλειψε και τον Ιούνιο του 2023 κηρύχθηκε έκπτωτος έπειτα από απόφαση του Τεχνικού Συμβουλίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που έκανε δεκτό το αίτημα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που είναι κύριος του έργου.

Αλλά και τα προηγούμενα χρόνια πριν από την έκπτωση, γίνονταν μόνον κάποιες περιορισμένες εργασίες, κυρίως χωματουργικές, από διάφορους υπεργολάβους.

Μετά την έκπτωση του πρώτου αναδόχου η Περιφέρεια αποφάσισε να αναθέσει το υπολειπόμενο κομμάτι του στον πρώτο επιλαχόντα του διαγωνισμού, στην εταιρεία ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Έτσι, ένα χρόνο μετά την έκπτωση του εργολάβου, τον Απρίλιο του 2024 υπογράφηκε η σύμβαση με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου τον Σεπτέμβριο του 2025. 

Ωστόσο, παρότι παρήλθε ένας ακόμη χρόνος, το έργο δεν ξεκίνησε με αποτέλεσμα η ΠΚΜ να προχωρήσει στη λύση της σύμβασης με τον δεύτερο ανάδοχο. Έπειτα απ' αυτό η Περιφέρεια προχώρησε σε επαναδημοπράτηση για το τμήμα Άσσηρος – Νέα Σάντα.

Η χρηματοδότηση του έργου γινόταν από κοινοτικούς πόρους καθώς είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013.

Λόγω των καθυστερήσεων πέρασε και στο επόμενο ΕΣΠΑ 2014-2020, από το οποίο όμως απεντάχθηκε αφού η προβλεπόμενη χρηματοδότησή του έπρεπε να έχει απορροφηθεί πλήρως ως το τέλος του 2023. Πλέον, το ανεκτέλεστο κομμάτι του έργου θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Loader