Θεσαλονίκη: Συνελήφθη με 13 συσκευασίες κοκαΐνης
Θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα το οποίο συνδέεται μάλιστα και με το υπό κατασκευή έργο του Flyover
- Newsroom
Μία πολύ δυσάρεστη εξέλιξη για την περιοχή της Θεσσαλονίκης συνέβη πριν από λίγες ημέρες καθώς αποφασίστηκε η απένταξη από το Ταμείο Ανάκαμψης του έργου της λειτουργικής αναβάθμισης του αυτοκινητόδρομου Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, στο τμήμα του από τον ανισόπεδο κόμβο Κ12, στην περιοχή του νοσοκομείου Αγίου Παύλου, έως την αερογέφυρα της Θέρμης.
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα το οποίο συνδέεται μάλιστα και με το υπό κατασκευή έργο του Flyover καθώς θα λειτουργεί σε συνέχεια αυτού, ως κλειστός αυτοκινητόδρομος ο οποίος θα οδηγεί προς τη Χαλκιδική. Το συγκεκριμένο έργο έχει προϋπολογισμό 37 εκατ. ευρώ και είχε ενταχθεί για χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης για το ποσό των 30 εκατ., ενώ τα υπόλοιπα 7 εκατ. τα βάζει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του emakedonia.gr, πριν από μερικές ημέρες αποφασίστηκε η απένταξή του καθώς ο χρόνος που απαιτείται για την έναρξη και την ολοκλήρωση των εργασιών υπερβαίνουν τα χρονικά όρια απορρόφησης των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης. Συγκεκριμένα, το έργο έχει περίοδο ολοκλήρωσης είκοσι μήνες, ενώ τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης θα πρέπει να απορροφηθούν έως τον Αύγουστο του 2026.
Κύρια αιτία αυτής της πολύ κακής εξέλιξης είναι το γεγονός ότι το έργο έχει μπλοκαριστεί εδώ και σχεδόν ενάμιση χρόνο στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Στο ΣτΕ προσέφυγαν εταιρείες οι οποίες συμμετείχαν στο διαγωνισμό επιλογής αναδόχου, ζητώντας να ακυρωθεί το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Συγκεκριμένα, η δημοπράτηση του έργου έγινε τον Φεβρουάριο του 2023. Στο διαγωνισμό προσήλθαν και κατέθεσαν προσφορές τρεις εταιρείες, οι ΠΕΤΡΗΣ ΑΤΕ που ήταν και ο μειοδότης οι ΕΚΤΕΡ και η ΤΕΝΑ. Ωστόσο ο δεύτερος μειοδότης, η ΕΚΤΕΡ στράφηκε εναντίον του πρώτου, καταθέτοντας προσφυγή στο ΣτΕ και με τον ίδιο τρόπο ανταπάντησε και η ΠΕΤΡΗΣ ΑΤΕ.
Η συζήτηση στο ανώτατο δικαστήριο είχε προσδιοριστεί για τον Νοέμβριο του 2023. Τελικά, έπειτα από κάποιες αναβολές, εξ αιτίας της αποχής των δικηγόρων, η εκδίκαση έγινε στις 19 Μαρτίου 2024. Παρότι, όμως, παρήλθαν 13 μήνες το ΣτΕ ακόμη δεν εξέδωσε απόφαση.
Τη δυσάρεστη αυτή εξέλιξη επιβεβαιώνει μιλώντας στο emakedonia.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Πάρις Μπίλλιας. «Πράγματι, το έργο έχει απενταχθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης κι αυτή είναι μια πολύ απογοητευτική εξέλιξη. Είναι κρίμα να χάνονται πολύτιμοι ευρωπαϊκοί πόροι επειδή υπάρχουν καθυστερήσεις στη διαδικασία εκδίκασης προσφυγών. Η κυβέρνηση, σε συνεργασία με τη Δικαιοσύνη θα πρέπει να συνεργαστούν ώστε, υποθέσεις που αφορούν σημαντικά έργα των οποίων η υλοποίηση συνδέεται με αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων, να εξετάζονται κατά προτεραιότητα».
Σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο έργο ο κ. Μπίλλιας σημειώνει ότι «επειδή βλέπαμε την τεράστια καθυστέρηση που υπήρχε στο ΣτΕ, έχουμε κάνει προετοιμασία ώστε το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Πρόκειται για έργο πρώτης προτεραιότητας καθώς αφορά χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις εργαζομένων, αλλά και πολλαπλάσιες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, εξαιτίας της Χαλκιδικής».
Ο κ. Μπίλλιας προσθέτει, επίσης, ότι “εμείς, ως Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είμαστε έτοιμοι να προτείνουμε νέα έργα, απολύτως ώριμα, για ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης ώστε να μην χαθούν αυτοί οι ευρωπαϊκοί πόροι”.
Τι πρόκειται να γίνει
Το έργο προβλέπει τη μετατροπή ουσιαστικά σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του τμήματος της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης–Ν. Μουδανιών, στο τμήμα από τον Κ12 έως τον Α/Κ Θέρμης.
Σε αυτό το τμήμα του δρόμου υπάρχουν σήμερα περίπου δεκαπέντε παράτυπες είσοδοι και έξοδοι στον αυτοκινητόδρομο από τους παρόδιους δρόμους, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα ασφάλειας καθώς και αρκετά ατυχήματα. Όλες αυτές οι είσοδοι – έξοδοι θα κλείσουν και η επικοινωνία με τον αυτοκινητόδρομο θα γίνεται μόνον από τέσσερα σημεία.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη μελέτη, οι σημαντικότερες αλλαγές οι οποίες πρόκειται να γίνουν σε αυτό το τμήμα του αυτοκινητόδρομου, είναι οι εξής:
1. Ανακατασκευή και αναβάθμιση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου στον Φοίνικα (στην οδό Μαρίνου Αντύπα). Στόχος της αναμόρφωσης του κόμβου είναι ο αποκλεισμός των παράτυπων συνδέσεων που υπάρχουν σήμερα επί της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών και η ολοκλήρωση των παράπλευρων οδών για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών μέσω του Α/Κ και των ισόπεδων κόμβων του. Μάλιστα, προκειμένου να κατασκευαστεί ο νέος κόμβος η Αμερικανική Γεωργική Σχολή παραχώρησε έκταση περίπου πέντε στρεμμάτων, γεγονός που διευκολύνει την υλοποίηση του έργου καθώς το απεμπλέκει από τη χρονοβόρα διαδικασία απαλλοτριώσεων γειτονικών ιδιοκτησιών.
2. Μετάθεση της λωρίδας εξόδου προς το εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos. Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη μελέτη η έξοδος προς το εμπορικό κέντρο θα γίνεται από ένα νέο σημείο, το οποίο θα βρίσκεται πιο μπροστά από το σημερινό (στο ρεύμα από Θεσσαλονίκη), ενώ η λωρίδα αναμονής θα είναι περίπου δυόμιση φορές μεγαλύτερη απ’ ό,τι σήμερα ώστε να αποφεύγεται το μποτιλιάρισμα το οποίο παρατηρείται στο σημείο αυτό. Προς το σκοπό αυτό θα αξιοποιηθεί τμήμα παράπλευρης οδού που σήμερα είναι ανενεργό.
Οι κόμβοι στη Θέρμη
3. Κατασκευή ενός νέου ανισόπεδου κόμβου, των Εκπαιδευτηρίων, όπως θα ονομάζεται. Θα γίνει πριν από τον υφιστάμενο ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης, στην περιοχή όπου λειτουργούν ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Ο κόμβος αυτός θα απορροφήσει όλη την κυκλοφορία των λεωφορείων τα οποία εξυπηρετούν τα εκπαιδευτήρια, καθώς και μέρος της κίνησης η οποία γίνεται σήμερα μέσω της οδού Κουγιάμη, στην περιοχή επέκτασης Θέρμης, (πρόκειται ουσιαστικά για την προέκταση του δρόμου Θέρμης – Πανοράματος) την οποία χρησιμοποιούν και εκατοντάδες οχήματα καθημερινά, προερχόμενα από το Πανόραμα.
4. Στο έργο προβλέπεται και η αναβάθμιση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Θέρμης, με διαπλατύνσεις και κατάργηση των φωτεινών σηματοδοτών. Στη σημερινή μορφή του στον Α/Κ Θέρμης λειτουργούν δύο φωτεινοί σηματοδότες οι οποίοι, σε συνδυασμό με το πλήθος των φάσεων λειτουργίας τους, καθώς ρυθμίζουν την κυκλοφορία προς πολλές κατευθύνσεις, δημιουργούν φαινόμενα καθυστερήσεων και αναμονών. Το σημαντικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στον κλάδο από Θεσσαλονίκη προς Πολύγυρο και ειδικότερα στο σημείο απ’ όπου τα οχήματα εξέρχονται από την Ε.Ο.Θεσσαλονίκης-Ν. Μουδανιών προκειμένου, μέσω του Α/Κ Θέρμης να κατευθυνθούν προς την πρωτεύουσα της Χαλκιδικής.
Στο σημείο εισόδου στον Α/Κ Θέρμης, λόγω του μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου που παρατηρείται σε ώρες αιχμής, σε συνδυασμό με την ανεπαρκή λωρίδα επιβράδυνσης επί της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Ν.Μουδανιών, αλλά και του φωτεινού σηματοδότη επί του Α/Κ ο οποίος ρυθμίζει τέσσερις διαφορετικές κινήσεις, δημιουργούνται μεγάλες ουρές αναμονής επί της Ε.Ο.Θεσσαλονίκης-Ν. Μουδανίων με αντίστοιχα σημαντικά προβλήματα παρεχόμενης οδικής ασφάλειας.
Αντίστοιχες επιβραδύνσεις προκαλούνται και στον δεύτερο σηματοδότη ο οποίος βρίσκεται στο δυτικό τμήμα Α/Κ, κυρίως για όσους έρχονται από τη Θέρμη ή και τον Πολύγυρο και επιθυμούν να περάσουν απέναντι, προς το Κέντρο Υγείας Θέρμης και τη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής. Τα προβλήματα αυτά θα επιλύσει ο ανασχεδιασμός του Α/Κ κόμβου καθώς, σύμφωνα με την τελική μελέτη, καταργούνται πλήρως οι φωτεινοί σηματοδότες, γεγονός που θα επιτρέπει τη συνεχή κυκλοφοριακή ροή.
Ο ανασχεδιασμός περιλαμβάνει και επέκταση του υφιστάμενου Α/Κ η οποία θα γίνει προς την ανατολική πλευρά του, όπου γειτνιάζει με το αγρόκτημα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, γεγονός που παρέχει τη δυνατότητα παραχώρησης μιας μικρής έκτασης, παρακάμπτοντας έτσι τις χρονοβόρες διαδικασίες απαλλοτρίωσης ιδιωτικών εκτάσεων.
Επίσης, η εξυπηρέτηση όλων των επιχειρήσεων που βρίσκονται εκατέρωθεν του αυτοκινητόδρομου θα γίνεται μέσω των υφιστάμενων παράπλευρων οδών οι οποίες θα βελτιωθούν.
Θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης
Απόγονοι των εκτελεσμένων επισκέπτονται τον χώρο αφήνοντας λουλούδια και ζητούν από τις αρχές να διενεργήσουν τεστ DNA
Σήμερα βάλλεται το πενθήμερο, το 8άωρο, η κυριακάτικη αργία , η ισονομία στις αμοιβές, τόνισε ο πρόεδρος του εκθεσιακού
Ένας άνδρας αποφάσισε να κάνει το επόμενο βήμα με την αγαπημένη του και να της κάνει πρόταση γάμου με έναν τρόπο που θα της έμενε αξέχαστος