Εκπαιδευτική Ρομποτική στο Νηπιαγωγείο: Παιχνίδι και Μάθηση με BeeBot και DuckyCode

Το ερευνητικό πρόγραμμα «TINKER» του ΑΠΘ δείχνει πώς τα παιδιά 4-6 ετών αναπτύσσουν δεξιότητες 21ου αιώνα μέσω βιωματικής και τεχνολογικής μάθησης

- Newsroom

Μπορούν τα παιδιά του νηπιαγωγείου να μάθουν προγραμματισμό και να καλλιεργήσουν δεξιότητες του 21ου αιώνα μέσα από το παιχνίδι; Το πρόγραμμα «TINKER: Tangible INterfaces in Kindergarten and Educational Robots», που υλοποιείται από το Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, δίνει μια θετική απάντηση.

8-o-duckycode-afigitai.jpg

Η ερευνητική ομάδα υπό την επίβλεψη του Αναπληρωτή Καθηγητή Θεοδόσιου Σαπουνίδη παρουσίασε μελέτες που δείχνουν ότι, μέσω των εκπαιδευτικών ρομπότ BeeBot και DuckyCode, τα νήπια ηλικίας 4-6 ετών μπορούν να αναπτύξουν Κινητική Δημιουργικότητα, τις δεξιότητες 4Cs (Επικοινωνία, Συνεργασία, Κριτική Σκέψη, Δημιουργικότητα) και Υπολογιστική Σκέψη, συνδυάζοντας τεχνολογία και βιωματική μάθηση.

Το πρόγραμμα, διάρκειας τριών ετών, χρηματοδοτήθηκε από το ΕΛΙΔΕΚ και την Ευρωπαϊκή Ένωση και εφαρμόστηκε πειραματικά σε δημόσια νηπιαγωγεία της Ροδόπης, της Ανατολικής Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής, ενώ ολοκληρώνεται τον Δεκέμβριο του 2025. Οι δραστηριότητες περιελάμβαναν εργασίες χωρίς ρομπότ (unplugged), με ρομπότ (plugged) και κινητικές δραστηριότητες, βάζοντας τα παιδιά στο επίκεντρο της μάθησης.

6-kodikas-choru.jpg

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τις βασικές αρχές του προγραμματισμού μέσω παιχνιδιών ρόλων και πειραματισμού με τα ρομπότ, συμμετείχαν σε προκλήσεις επίλυσης προβλημάτων και παρουσίασαν τις δεξιότητές τους σε συνομηλίκους, γονείς και δασκάλους.

Η έρευνα υλοποιήθηκε από τις υποψήφιες διδάκτορες Σουλτάνα Τσιγγίδου και Σοφία Ράπτη, σε συνεργασία με τη Δρ Δέσποινα Ούρδα, υπό την επίβλεψη του Αν. Καθηγητή Σαπουνίδη. Σύμφωνα με τους συντελεστές, η εκπαιδευτική ρομποτική ενισχύει ουσιαστικά τη μαθησιακή εμπειρία των νηπίων, καλλιεργώντας δεξιότητες που θα τα συνοδεύσουν σε όλη τη ζωή τους.

Η διαδικτυακή παρουσίαση του προγράμματος θα γίνει την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025, στις 19:00, μέσω της πλατφόρμας Zoom.

afisa-tinker.jpg

Loader