ΧΑΑ: Άνοδος 1,15%, και επιστροφή πάνω από τις 2.000 μονάδες
Συνολικά διακινήθηκαν 37.904.894 μετοχές
Οι αλλαγές θα αφορούν τόσο στο ύψος τους όσο στα πρόστιμα που επιβάλλονται για την μη καταβολή τους
- Newsroom
Αναμορφώνεται το πλαίσιο για τα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ από το 2025 με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι οι αλλαγές αφορούν στο ύψος των τελών αλλά και τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε όσους δεν τα πληρώνουν στην ώρα τους.
Για το σκοπό αυτό από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών συστάθηκε ομάδα εργασίας που θα μελετήσει το ζήτημα εξετάζοντας τι ισχύει και σε άλλες χώρες και θα καταλήξει στις προτάσεις της το Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση έργο της ειδικής ομάδας είναι η αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας των ΕΙΧ, η διατύπωση απόψεων σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, η επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων καθώς και των όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών. Μάλιστα η Ομάδα Εργασίας θα επεξεργαστεί εναλλακτικά σενάρια κοστολόγησης και θα υποβάλλει προτάσεις αναμόρφωσης των τελών κυκλοφορίας.
Σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας έχουν αρκετές ταχύτητες ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος (για παλαιά αυτοκίνητα) ενώ προβλέπεται πλήρης απαλλαγή για ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.
Το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας θα οδηγήσει στη διαφοροποίηση των υφιστάμενων τελών κυκλοφορίας, κυρίως με κριτήρια περιβαλλοντικά, όπως είναι οι εκπομπές ρύπων αλλά και με την υιοθέτηση συγκεκριμένου πλαισίου για οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και των ηλεκτρικών, των υβριδικών και των plug in οχημάτων.
Η ομάδα εργασίας θα εξετάσει και τα σενάρια για αλλαγές στο χρηματικό πρόστιμο για την εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας που σήμερα ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των τελών από την πρώτη μέρα καθυστέρησης. Το σχήμα των προστίμων αναμένεται να αλλάξει από το 2025, καθώς στις προθέσεις του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είναι να καθιερώσει ένα κλιμακωτό σύστημα προστίμων ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης πληρωμής των τελών. Όσο νωρίτερα θα γίνεται η εξόφληση των τελών μετά την λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο στα τέλη κυκλοφορίας.
Συνολικά διακινήθηκαν 37.904.894 μετοχές
Σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης
Όπως και για Πάγια ρύθμιση σε 36
Η πρόκληση αφορά όχι μόνο την εξεύρεση πηγών χρηματοδότησης, αλλά και τη δημιουργία ενός σύγχρονου πλαισίου διακυβέρνησης