Καλοκαιρινό «σαφάρι» της ΑΑΔΕ στις περιοχές όπου «ανθίζει» η φοροδιαφυγή - Πρόστιμα άνω των 2,5 εκατ. ευρώ σε 300 επιχειρήσεις
«Πρωταγωνιστές» είναι καταστήματα εστίασης στα Ελληνικά νησιά
Από τον Οκτώβριο του 3023 έχουν υποβληθεί περισσότερες από 40.000 αναφορές για φορολογικές και τελωνειακές παραβάσεις
- Newsroom
Σε στοχευμένη αξιολόγηση εκατοντάδων καταγγελιών και πληροφοριακών δελτίων που φτάνουν στις Υπηρεσίες Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.), προχωράει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με απώτερο στόχο στον εντοπισμό των σοβαρότερων περιπτώσεων φοροδιαφυγής, παράνομου πλουτισμού και ξεπλύματος «μαύρου χρήματος».
Με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, συγκροτούνται διαρκείς τριμελείς επιτροπές στις Υ.Ε.Δ.Δ.Ε. Αττικής, Θεσσαλονίκης, Πάτρας και Ηρακλείου. Οι επιτροπές αυτές αναλαμβάνουν να καταγράψουν και να αξιολογήσουν τόσο τις εκκρεμείς όσο και τις νέες καταγγελίες, προκειμένου οι σοβαρότερες υποθέσεις φοροδιαφυγής να περάσουν στο «μικροσκόπιο» των ελεγκτών χωρίς καθυστέρηση, αναφέρει το ertnews.
Αφετηρία η ηλεκτρονική πλατφόρμα Elenxis – Case Management, όπου καταχωρούνται όλα τα δελτία. Η πλατφόρμα επιτρέπει την πλήρη παρακολούθηση των υποθέσεων, τη διασφάλιση της ιχνηλασιμότητας και την ταχύτερη επεξεργασία των πληροφοριών από τα αρμόδια στελέχη. Κάθε καταγγελία αξιολογείται βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων σπουδαιότητας, από «άνευ ενδιαφέροντος» έως «άμεσης επέμβασης», με σκοπό να προτεραιοποιηθούν οι υποθέσεις που απαιτούν ταχεία δράση.
Πριν από κάθε συνεδρίαση της Επιτροπής Αξιολόγησης, ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας:
Συγκεντρώνει τις καταγγελίες που πρόκειται να εξεταστούν.
Ελέγχει αν μεταξύ των καταγγελιών υπάρχουν περιπτώσεις που ανήκουν σε διαφορετική ελεγκτική αρμοδιότητα (π.χ. τελωνειακά ή εργασιακά ζητήματα).
Αν διαπιστωθεί τέτοιο στοιχείο, τα δελτία αυτά διαβιβάζονται άμεσα στην αρμόδια Ελεγκτική Υπηρεσία, χωρίς να αξιολογηθούν ή να καταχωρηθούν στο ηλεκτρονικό σύστημα Case Management του Ο.Π.Σ. Elenxis της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ.).
Οι Επιτροπές υποχρεούνται να μεριμνούν για την καταχώρηση τόσο των εκκρεμών όσο και των νέων καταγγελιών στο πληροφοριακό σύστημα της Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ.
Για κάθε καταγγελία πραγματοποιείται αξιολόγηση ως προς τη σπουδαιότητά της, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια και εισηγήσεις των αρμόδιων υπαλλήλων/ελεγκτών.
Ανάλογα με το ενδιαφέρον που παρουσιάζουν, γίνεται και η βαθμολόγηση των καταγγελιών.
Το 0 σημαίνει ότι η καταγγελία δεν έχει κανέναν ενδιαφέρον, για απλού ή μικρού ενδιαφέροντος βαθμολογείται με το 1, το 2 λαμβάνει η καταγγελία με σημαντικό ενδιαφέρον. Ο βαθμός 3 μπαίνει στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται πολύ σημαντικό ενδιαφέρον, ενώ το 4 συνεπάγεται άμεση- ταχεία επέμβαση. Αποδίδεται δηλαδή μόνο σε υποθέσεις που απαιτούν άμεση ελεγκτική ενέργεια ή παρέμβαση.
Με βάση τη βαθμολογία αυτή καθορίζεται και η σειρά προτεραιότητας των ελέγχων που θα διεξαχθούν από τις Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.
Κάθε καταγγελία έχει επισημείωση με: την ημερομηνία αξιολόγησης, τον βαθμό αξιολόγησης κάθε μέλους και τον αύξοντα αριθμό του δελτίου κατά τη συνεδρίαση.
Ο τελικός βαθμός αξιολόγησης είναι εκείνος που συγκεντρώνει την πλειοψηφία των εισηγήσεων των μελών. Σε περίπτωση ισοψηφίας ή διαφωνίας, επικρατεί ο βαθμός που εισηγείται ο Πρόεδρος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον Οκτώβριο του 2023 που λειτουργεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα «Καταγγελίες Πολιτών», έχουν υποβληθεί περισσότερες από 40.000 αναφορές για φορολογικές και τελωνειακές παραβάσεις (από πλαστές αποδείξεις και λαθρεμπόριο μέχρι μεγάλες υποθέσεις διαφθοράς).
«Πρωταγωνιστές» είναι καταστήματα εστίασης στα Ελληνικά νησιά
Αλγόριθμοι Τεχνητής Νοημοσύνης, real-time εικόνες από σημεία ελέγχου, νέα εργαλεία για e-commerce και κρυπτονομίσματα, αλλάζουν το τοπίο των φορολογικών ελέγχων
Έκλεισε στις 2.106,42, στα 238,422 η αξία των συναλλαγών
Μίλησαν για το θέμα του ανταγωνισμού, της διαφάνειας στις τιμές βασικών αγαθών, και τους κανόνες ελέγχων