Γ. Κωτσός από Βουλή και νέο Κώδικα Αυτοδιοίκησης: «Η κατάργηση του δεύτερου γύρου στις εκλογές αυξάνει τη συμμετοχή»

Κατά τον κ. Κωτσό, βασικό στοιχείο του «εμβληματικού νομοσχεδίου» είναι «η αλλαγή του τρόπου εκλογής των αυτοδιοικητικών οργάνων

Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google

Πρόσθεσέ το στην Google

- Newsroom

Με την τοποθέτηση του εισηγητή της πλειοψηφίας, Γεωργίου Κωτσού, άρχισε στην ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Εσωτερικών για τον νέο «Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης».

Κατά τον κ. Κωτσό, βασικό στοιχείο του «εμβληματικού νομοσχεδίου» είναι «η αλλαγή του τρόπου εκλογής των αυτοδιοικητικών οργάνων, με κατάργηση του δεύτερου γύρου των εκλογών», που σκοπό έχει να αυξήσει τη συμμετοχή των πολιτών στην εκλογική διαδικασία, να μειώσει την ταλαιπωρία των εκλογέων και «κυρίως να αποτρέψει τις συναλλαγές μεταξύ πρώτου και δεύτερου γύρου καθώς και της τιμωρητικής ψήφου των εκλογέων που παρατηρούνταν τη δεύτερη Κυριακή, με το να ψηφίζουν την πρώτη Κυριακή έναν εκλογικό συνδυασμό, ο οποίος περνούσε στην δεύτερη Κυριακή, αλλά τη δεύτερη Κυριακή να ψηφίζουν τον αντίπαλο συνδυασμό».

Όπως σημείωσε, «για όλους εμάς που λειτουργήσαμε για πάρα πολλά χρόνια στην Αυτοδιοίκηση εκτιμώ ότι είναι το πιο σημαντικό και το πιο ουσιαστικό τμήμα του συγκεκριμένου νόμου: Ζήσαμε καταστάσεις απείρου κάλλους μεταξύ πρώτης και δεύτερης Κυριακής: Από συναλλαγές, από υπόγειες διαδρομές, από θυμούς, από παρεξηγήσεις του ιδίου συνδυασμού. Ιδιαίτερα, το πρόβλημα ήταν για εκείνους που είχαν πολυπληθείς συνδυασμούς, οι οποίοι, με το ισχύον εκλογικό σύστημα που έχεις την δυνατότητα να συγκροτείς συνδυασμό στο 150% του εκλογικού σώματος, του Δημοτικού Συμβουλίου, αυτοί που θα εκλεγούν τελικά είναι μόλις το 31%, και το 68-69% μένει χωρίς εκλογή. Και αντιλαμβάνεστε, όταν κάποιος θεωρεί ότι δεν πραγματώνεται η φιλοδοξία του, ο ρόλος του, τι συμπεριφορά μπορεί να έχει μεταξύ πρώτης και δεύτερης Κυριακής. Αυτό λοιπόν προσπαθούμε να αποφύγουμε και θα το αποφύγουμε μέσα από το συγκεκριμένο εκλογικό σύστημα».

«Παράλληλα, οι όποιες συνεργασίες, οι όποιες συνέργειες, οι όποιες προγραμματικές συγκλίσεις θα είναι γνωστές εκ των προτέρων στο εκλογικό σώμα, ούτως ώστε να ξέρει ο εκλογέας, με την εναλλακτική του ψήφο, σε ποιον θα δώσει τη δεύτερη ψήφο προκειμένου να αποκτήσει έτσι μεγαλύτερη δυναμική η εκλογική διαδικασία. Θεωρώ ότι είναι το πλέον αποτελεσματικό αλλά και δίκαιο εκλογικό σύστημα από όλα αυτά που έχουν εφαρμοστεί μέχρι σήμερα. Και τι θα ισχύει; Εάν ο πρώτος συνδυασμός, την πρώτη Κυριακή, πιάσει το 42% σύν μία ψήφο, τότε η εκλογική διαδικασία, η καταμέτρηση σταματά εκεί, και δημοτική αρχή ή περιφερειακή αρχή ανακηρύσσεται εκείνη που πιάσει το 42%».

«Εάν δεν έχουμε 42% σύν μία ψήφο, τότε προσμετρώνται στον πρώτο και δεύτερο συνδυασμό οι εναλλακτικές ψήφοι του τρίτου, τέταρτου και πέμπτου συνδυασμού. Και έτσι, θα έχουμε αυτοδιοικητικές αρχές, που απολαμβάνουν της εμπιστοσύνης του συνόλου των πολιτών, γιατί, μεταξύ πρώτης και δεύτερης Κυριακής θα το γνωρίζετε άλλωστε, είχαμε τεράστιες διαφορές αναφορικά με τη συμμετοχή των πολιτών, γεγονός που εξασφαλίζει μεγαλύτερη νομιμοποίηση στους εκλεγμένους αιρετούς».

Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google

Πρόσθεσέ το στην Google
Loader
ESPA