- Newsroom
Η Elpedison τοποθετεί τον Ιανουάριο του 2029 την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του υπεράκτιου Πλωτού Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (FSRU) στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με την πρόσφατη αίτηση δέσμευσης δυναμικότητας που υπέβαλε στον ΔΕΣΦΑ.
Στο χρονοδιάγραμμα που περιγράφεται, η περιβαλλοντική αδειοδότηση αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2026, ενώ έως τον Ιούνιο του ίδιου έτους θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και ο λεπτομερής σχεδιασμός του έργου. Ακολούθως, τον Ιούλιο θα διεξαχθεί το Market test, ενώ τον Φεβρουάριο του 2027 αναμένεται η έκδοση της άδειας εγκατάστασης.
Οι εργασίες ναυπήγησης ή μετατροπής των πλοίων FSRU και FSU, η κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού, των λιμενικών έργων και των χερσαίων εγκαταστάσεων θα πραγματοποιηθούν μέσα στο 2028. Τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς προβλέπεται η έναρξη δοκιμαστικής λειτουργίας, με την εμπορική λειτουργία να ξεκινά επίσημα στις αρχές του 2029.
Το έργο περιλαμβάνει:
- Έναν υπεράκτιο πλωτό τερματικό σταθμό που αποτελείται από δύο πλωτές μονάδες: το FSRU (Floating Storage and Regasification Unit) και το FSU (Floating Storage Unit).
- Μία κεντρική πλατφόρμα σε μόνιμο αγκυροβόλιο, εξοπλισμένη για την πρόσδεση και σύνδεση των δύο πλωτών μονάδων.
- Αγωγούς φυσικού αερίου και συνοδευτικό εξοπλισμό που θα συνδέουν το σύστημα με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) μέσω νέου Μετρητικού Σταθμού.
Η διαδρομή του υποθαλάσσιου αγωγού, διαμέτρου 24 ιντσών, περιλαμβάνει 4,5 χλμ. υποθαλάσσιο τμήμα και 7 χλμ. χερσαίο υπόγειο τμήμα, το οποίο θα υπογειοποιηθεί πλήρως. Η χωροθέτηση του τερματικού σταθμού και του αγωγού έχει επιλεγεί με βάση τη βαθυμετρία της περιοχής, τις υπάρχουσες λιμενικές υποδομές και τη θαλάσσια κυκλοφορία.
Τα δύο πλοία διαθέτουν συνολική χωρητικότητα αποθήκευσης ΥΦΑ από 250.000 έως 280.000 κυβικά μέτρα. Το FSRU θα έχει ονομαστική δυναμικότητα αεριοποίησης 558.500 Nm3/h, με μέγιστη δυναμικότητα έως 837.750 Nm3/h, καλύπτοντας τόσο το δίκτυο ΕΣΦΑ όσο και τις ανάγκες ιδιοκατανάλωσης της Elpedison.
Με την ολοκλήρωση του έργου, η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα στρατηγικό σημείο εισόδου φυσικού αερίου, ενισχύοντας την ασφάλεια εφοδιασμού της Βόρειας Ελλάδας και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενώ παράλληλα θα βελτιώσει τη διαχείριση των συμφορήσεων στο εθνικό δίκτυο μεταφοράς.
Πηγή: ypodomes.gr