Θεσσαλονίκη: Γεγονός η πρώτη σύλληψη για εναπόθεση ογκωδών - Κατασχέθηκε και το όχημα του δράστη
Ο ίδιος οδηγήθηκε στο αυτόφωρο και αναμένεται να οριστεί δικάσιμος
Σε καμία ευρωπαϊκή πόλη δεν θα δεις πλατείες να μετατρέπονται σε μπουζουξίδικα, πόσω μάλλον όταν πρόκειται για την αυλαία των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων
Ξεκινώ με μια είδηση από το δικαστικό ρεπορτάζ η οποία προκάλεσε σύγχυση σε ορισμένους κύκλους διότι ο καθένας τη διαβάζει όπως τον βολεύει.
Αναφέρομαι στην εκδίκαση, σε δεύτερο βαθμό, μιας υπόθεσης με κατηγορούμενους τον πρώην νομάρχη Κιλκίς, Ευάγγελο Μπαλάσκα και δύο στελέχη της άλλοτε νομαρχίας. Η υπόθεση αφορούσε έργα που κατατμήθηκαν και εκτελέστηκαν με απευθείας αναθέσεις, προϋπολογισμού έως 45.000 ευρώ, τα οποία έγιναν από τη νομαρχία Κιλκίς, κατά τη χρονική περίοδο 2005-2007. Πρόκειται για τα γνωστά «45άρια», υπόθεση ανάλογη με αυτήν των αδελφών Ψωμιάδη, εξ ου και τον Μπαλάσκα τον αποκαλούσαν “ο Ψωμιάδης του Κιλκίς”.
Προχθές το δευτεροβάθμιο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων έπαυσε τη δίωξη σε βάρος των τριών κατηγορουμένων καθώς το Δικαστήριο προσδιόρισε τη ζημιά σε ποσό μικρότερο των 120.000 ευρώ.
Έτσι η κατηγορία υποβαθμίστηκε και από κακούργημα έγινε πλημμέλημα, με αποτέλεσμα να παύσει η ποινική δίωξη λόγω παραγραφής, καθώς τα πλημμελήματα παραγράφονται στην πενταετία, ενώ τα κακουργήματα στην εικοσαετία. Υπενθυμίζεται ότι πρωτόδικα, ο πρώην νομάρχης καταδικάστηκε σε ποινή κάθειρξης 8 ετών, ενώ στους άλλους δύο είχαν επιβληθεί ποινές 7 και 4 ετών.
Εδώ είναι αλλιώς
Εν ολίγοις η Δικαιοσύνη έκρινε ότι η τακτική με την κατάτμηση των έργων σε “45αρια” είναι παράνομη, αλλά, στη συγκεκριμένη περίπτωση, επειδή η ζημία ήταν μικρότερη των 120.000 ευρώ το πλημμέλημα, όπως τελικά κατέληξε, παραγράφηκε.
Κάποιοι έσπευσαν να μιλήσουν για δεδικασμένο έχοντας στο μυαλό τους την αντίστοιχη περίπτωση των αδελφών Ψωμιάδη για την οποία, ειρήσθω εν παρόδω, η δίκη, έπειτα από επτά αναβολές θα ξεκινήσει στις 28 Νοεμβρίου. Μόνο που τα πράγματα στην περίπτωση της νομαρχίας Θεσσαλονίκης είναι διαφορετικά καθώς, σύμφωνα με το παραπεμπτικό βούλευμα, η ζημία από τα εδώ “45αρια” είναι αρκετών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.
Πάρκα τσέπης
Ο δήμος Θεσσαλονίκης συνεχίζει την ιδιαιτέρως επιτυχημένη τακτική της υλοποίησης έργων μέσω χορηγιών. Όταν η κεντρική διοίκηση αφήνει άδεια τα δημοτικά ταμεία οι δήμοι είναι αναγκασμένοι να αναζητήσουν άλλους τρόπους για να κάνουν, έστω κάποια μικροέργα.
Αυτή τη φορά πρόκειται για υπαίθριους χώρους αναψυχής στην υποβαθμισμένη και πνιγμένη στο μπετόν, δυτική πλευρά της πόλης. Ειδικότερα, θα κατασκευαστεί με δαπάνη της τράπεζας Πειραιώς μία παιδική χαρά σε ακίνητο επί της οδού Δάμωνος αρ.16, στη δεύτερη δημοτική κοινότητα, ιδιοκτησίας του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο έχει παραχωρηθεί δωρεάν κατά χρήση στο δήμο Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, η τράπεζα θα χρηματοδοτήσει και τη δημιουργία δύο πάρκων τσέπης στους κοινόχρηστους χώρους στη συμβολή των οδών Μίκη Θεοδωράκη (πρώην Λαγκαδά) και Αγίων Πάντων (εκατέρωθεν της οδού).
Όπως αναφέρεται στη σχετική εισήγηση προς το δημοτικό συμβούλιο “οι συγκεκριμένοι χώροι θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών προσφέροντας χώρους αναψυχής και κοινωνικοποίησης, ενισχύοντας την περιβαλλοντική βιωσιμότητα (μείωση αερίων ρύπων, σκίαση- δροσισμός, μείωση ηχορύπανσης, αισθητική αναβάθμιση) σε επίπεδο γειτονιάς. Η χορηγία έρχεται προς έγκριση στη συνεδρίαση της προσεχούς Δευτέρας.
Πάλι τα ίδια
Μένω στα του δήμου και συγκεκριμένα στην τελετή με την οποία προγραμματίζει να ξεκινήσει την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων. Όπως θα έχετε ήδη πληροφορηθεί η εορταστική αυλαία θα ανοίξει στις 3 Δεκεμβρίου με συναυλία του Αντώνη Ρέμου στην πλατεία Αριστοτέλους. Ουδεμία έκπληξη. Δυστυχώς. Το έχουμε δει αυτό το έργο να παίζεται αρκετές φορές. Αντί η Θεσσαλονίκη να προσπαθήσει να μοιάσει στις ευρωπαϊκές πόλεις, ή έστω, να αντιγράψει την Αθήνα, στον τρόπο με τον οποίο οργανώνουν τις εναρκτήριες χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις τους, εμείς ακολουθούμε το πρότυπο του... Αχιλλέα Μπέου.
Σε καμία ευρωπαϊκή πόλη δεν θα δεις πλατείες να μετατρέπονται σε μπουζουξίδικα, πόσω μάλλον όταν πρόκειται για την αυλαία των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων. Στη Θεσσαλονίκη, δυστυχώς, αυτό έχει γίνει παράδοση. Και κάπως έτσι στην πλέον εμβληματική πλατεία της πόλης αντί να αντηχήσουν χριστουγεννιάτικες μελωδίες από τις πολλές και υψηλού επιπέδου χορωδίες που διαθέτει η πόλη, αντί να μας εισαγάγουν στο εορταστικό κλίμα η Κρατική Ορχήστρα ή η συμφωνική του δήμου με all-time classics χριστουγεννιάτικες επιτυχίες, αντί αυτών, θα... απολαύσουμε όλες τις μεγάλες επιτυχίες του Αντώνη Ρέμου, παλαιότερα του Πέτρου Ιακωβίδη, της Δέσποινας Βανδή και πάει λέγοντας. Άντε και του χρόνου εις ανώτερα.
Συνεχίζεται η απαξίωση
Το συγκλονιστικό δυστύχημα των Τεμπών, εκτός από τον τραγικό θάνατο 57 ανθρώπων, αποτέλεσε την ταφόπλακα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Έπειτα από ένα τέτοιο γεγονός θα περίμενε κανείς να υπάρξει συμμόρφωση και αυξημένη εγρήγορση ώστε να μην θρηνήσουμε νέα θύματα. Εις μάτην όμως. Αυτό αποδεικνύει το περιστατικό το οποίο συνέβη προ ημερών στο σταθμό της Σίνδου. Όπως αποκαλύφθηκε (σε ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών) αμαξοστοιχία του προαστιακού Θεσσαλονίκη – Λάρισα, εισήλθε σε λάθος γραμμή, από κακό χειρισμό του σταθμάρχη. Νωρίς χθες, ο ΟΣΕ-Σιδηρόδρομοι Ελλάδας εξέδωσε ανακοίνωση λέγοντας ότι το δημοσίευμα είναι ψευδές, δηλώνοντας κατηγορηματικά ότι “καμία αμαξοστοιχία δεν μπήκε σε λάθος γραμμή”.
Ωστόσο, λίγες ώρες αργότερα η Hellenic Train που έχει την ευθύνη εκτέλεσης των δρομολογίων παραδέχθηκε σε ανακοίνωσή της ότι πράγματι το τραίνο μπήκε σε λάθος γραμμή. Όπως ανέφερε «κατά την είσοδο της αμαξοστοιχίας 2591 στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Σίνδου, ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε έγκαιρα και χωρίς να έχει προηγηθεί σχετική ειδοποίηση από τον σταθμάρχη ότι η χάραξη της γραμμής εισόδου δεν ήταν η σωστή. Ο μηχανοδηγός ακινητοποίησε αμέσως τον συρμό και ενημέρωσε τον σταθμάρχη. Ο σταθμάρχης τον πληροφόρησε ότι υπήρχε τεχνικό πρόβλημα στα κλειδιά αλλαγής γραμμής και του έδωσε οδηγία να συνεχίσει στην τροχιά στην οποία βρισκόταν, ώστε στη συνέχεια να κάνει οπισθοπορεία και να εισέλθει ξανά στον σταθμό για να αποβιβαστούν οι επιβάτες”.
Δυστυχώς, το πάθημα δεν έγινε μάθημα. Λάθη τα οποία στην περίπτωση των Τεμπών αποδείχθηκαν τραγικά, επαναλαμβάνονται. Η απαξίωση του ελληνικού σιδηροδρόμου συνεχίζεται. Η εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού κλονίζεται περαιτέρω. Η ανακοίνωση του ΟΣΕ, με την οποία η διοίκηση του Οργανισμού έσπευσε να συγκαλύψει τις ευθύνες της δείχνει ότι η εγκληματική νοοτροπία παραμένει κυρίαρχη. Μέχρι χθες βράδυ δεν υπήρξε καμία δημόσια παρέμβαση από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μήπως θα πρέπει να παρέμβει (ξανά) ο εισαγγελέας;
Συνέδριο ΚΕΔΕ
Ξεκίνησε χθες και θα ολοκληρωθεί αύριο, το ετήσιο συνέδριο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας. Αυτή τη φορά γίνεται στην ακριτική Αλεξανδρούπολη, μια επιλογή που έχει αυτονόητους συμβολισμούς, εθνικούς, αλλά και αυτοδιοικητικούς. Υπό αυτή την έννοια η επιλογή της διοίκησης της ΚΕΔΕ ήταν ορθότατη. Είχε όμως κάποιες οργανωτικές αστοχίες καθώς η πρωτεύουσα του Έβρου δεν διαθέτει ικανό αριθμών ξενοδοχειακών κλινών ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει το σύνολο των συνέδρων αλλά και των υπολοίπων που παρακολουθούν τις εργασίες του συνεδρίου.
Έτσι, κάποιοι φιλοξενούνται σε ξενοδοχεία γειτονικών πόλεων όπως η Ξάνθη και η Κομοτηνή. Μεταξύ αυτών και οι δημοσιογράφοι οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να σπαταλούν περί τη μιάμιση ώρα καθημερινά για να διανύσουν απόσταση κοντά 120 χιλιομέτρων πηγαινέλα.
Στο μεταξύ, από έρευνα την οποία έκαναν συνάδελφοι οι οποίοι είχαν διαπιστευθεί για να παρακολουθήσουν το συνέδριο, διαπίστωσαν ότι υπήρχαν διαθέσιμα δωμάτια σε ξενοδοχεία της Αλεξανδρούπολης. Όταν ζήτησαν από τους αρμοδίους της ΚΕΔΕ να αλλάξουν τις κρατήσεις, αφού υπήρχε δυνατότητα διαμονής στην ακριτική πόλη, εκείνοι τους εξήγησαν ότι αυτό ήταν αδύνατον καθώς τα δωμάτια στην Κομοτηνή είχαν προεξοφληθεί. Ελπίζω την επόμενη φορά να υπάρξει καλύτερη οργάνωση.
Ο ίδιος οδηγήθηκε στο αυτόφωρο και αναμένεται να οριστεί δικάσιμος
Δράσεις με τη συνδρομή του ΑΠΘ από τον Νοέμβριο έως τις 17 Δεκεμβρίου 2025, κάθε Δευτέρα και Τετάρτη
Στόχος της δράσης είναι η δημιουργία ενός ασφαλούς χώρου εμπιστοσύνης και ουσιαστικής επικοινωνίας