Πρόστιμα ΚΟΚ: Στα δημοτικά ταμεία θα συνεχίζουν να μπαίνουν οι εισπράξεις
Αλλάζει η διάταξη νομοσχεδίου του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που προέβλεπε την αφαίρεση των εισπράξεων από τους Δήμους
Οι όροι που θέτει ο νόμος θεωρείται ότι δεν συνάδουν με το μοντέλο λειτουργίας των ΚΔΒΜ 1 και θα τα επιφέρουν λουκέτο αναφέρει η ΠΕΚΕΜ
- Newsroom
Σήμα κινδύνου για την τύχη μεγάλου αριθμού Κέντρων Διά Βίου Μάθησης εκφράζει η Πανελλήνια Ενωση Κέντρων Μάθησης (ΠΕΚΕΜ). Ο κλάδος πρέπει να εναρμονιστεί στις νέες προδιαγραφές που ορίζει νόμος του 2020, κάτι που δημιουργεί πλήθος προβλημάτων, σύμφωνα με την Ένωση.
H ΠΕΚΕΜ σε ανακοίνωσή της ζητά:
-Να δοθεί αναστολή για προσαρμογή των λειτουργούντων ΚΔΒΜ 1 κατά το χρόνο της ψήφισης του νόμου, εφόσον το θέλουν και το μπορούν, μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς 2022/23
(Είναι απαραίτητη γιατί οι συνέπειες της πανδημίας δεν έχουν καν αρχίσει να φαίνονται και δε θα είναι δυνατή οποιαδήποτε σοβαρή επιβάρυνση για αρκετό χρονικό διάστημα).
– Να δοθεί η δυνατότητα στις επιχειρήσεις που δεν μπορούν οικονομικά, ή δεν επιλέγουν να προσαρμοστούν στις αλλαγές να μπορούν να λειτουργήσουν σε μορφή Άτυπης Εκπαίδευσης μέσα από δημιουργικές και καινοτόμες διαδικασίες που πρέπει να ευνοούνται και να στηρίζονται από το κράτος, εξυπηρετώντας όσους επιλέγουν τον τρόπο της δικής τους εκπαιδευτικής προσέγγισης.(Αυτό συμβαίνει παντού σε ΕΕ, ΗΠΑ κ.α)
-Να ανοίξουν πολλαπλά νόμιμα κανάλια λειτουργίας εκπαιδευτικών δομών με τον τρόπο που κρίνουν κατάλληλο οι παρέχουσες επιχειρήσεις, και στηρίζει η κοινωνία. Πρέπει να δοθεί η ευκαιρία στον υγιή ανταγωνισμό να ανταμείψει τους καταλληλότερους που είναι ικανοί να φέρουν τα ζητούμενα αποτελέσματα.
Αυτό πρέπει να εμπλέξει άλλα παραγωγικά Υπουργεία, και όχι το ΥΠΕΠΘ που από τη φύση του (και αυτών που το υπηρετούν, δηλαδή τη στελέχωση του) βρίσκεται έξω από τις αντιλήψεις και τις νοοτροπίες της Αγοράς.
Συνεχίζοντας σημειώνει:
Σε καμία χώρα δεν είναι το Παιδείας που διαχειρίζεται τόσο σοβαρή εκπροσώπηση της παραγωγής και της Αγοράς!!!!!
Γιατί φοβόμαστε τον υγιή ανταγωνισμό, και επιβάλλονται συνθήκες τεχνητού αποκλεισμού εκ των άνω;
Μόνο ανασφάλεια και άγνοια μπορεί να το προκαλέσει αυτό, αλλά η χώρα δεν έχει περιθώρια να παίξει τέτοια παιχνίδια σήμερα.
Καμία επιχείρηση που προσφέρει εργασία και γνώση και πληρώνει φόρους δε νοείται να κλείσει με κανένα τρόπο. Ποτέ, και ειδικά τώρα!!!!!!!!!!!!
Αν υπάρχουν εισροές για στήριξη της Τεχνικής Εκπαίδευσης,αυτό αφορά όλους τους Έλληνες, !
ΛΥΣΕΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΑΛΛΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ,
ΖΗΤΑΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΑΥΤΕΣ,
ΟΧΙ ΗΔΗ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΑ.
ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΘΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ .
3. ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΔΒΜ1
ΜΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΔΒΜ1.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΔΒΜ, ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ, ΖΗΜΙΕΣ & ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Ο νόμος 4763 – ΦΕΚ254/Α/21/12/2020 για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση ορίζει στην παρουσίαση του για τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, ότι «γίνεται επαναπροσδιορισμός του πεδίου».
Πράγματι, αυτό το πεδίο είναι πολύ ευρύ, και είναι πολύ φιλόδοξη η προσπάθεια που γίνεται για την αντιμετώπιση του προβλήματος, με τον σχεδιασμό του νόμου.
Όμως δυστυχώς αφήνει στην άκρη όλη την ουσία της
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, και προχωράει σε έναν λαβύρινθο γραφειοκρατικού σχεδιασμού με πολλές επιδοτήσεις στους φορείς που θα εμπλακούν(ως να είναι αυτό το κίνητρο του σχεδιασμού).
Τα σημερινά ΚΔΒΜ 1 δημιούργησαν με την έναρξη της λειτουργίας τους το 2013 μία αποτελεσματική παρουσία και ταυτότητα, που οφείλεται στον τρόπο λειτουργίας τους και στις προσπάθειες τους για κάλυψη κάθε ανάγκης των επιχειρήσεων της αγοράς (παραγωγής και υπηρεσιών) μέσα σε εποχές βαθειάς κρίσης.
Η ταυτότητα αυτή έχει χαρακτηριστικά που τα ζηλεύουν τώρα πολλές αναπτυγμένες χώρες, και τα υιοθετούν για να βοηθήσουν στην ανάκαμψη των οικονομιών τους, (καθώς η ακαμψία κάποιων μοντέλων δε βοήθησε πολλές από αυτές).
Δηλαδή,
Διδάσκουν και διατηρούν δεξιότητες που χάνονται ενώ είναι πολύτιμες για την Ανάπτυξη και την ευημερία όλων μας.
Αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για πρότυπες Μικρές Επιχειρήσεις που όλη η Ευρώπη και η Αμερική προσπαθεί να ξαναζωντανέψει, αλλά το βρίσκει πολύ δύσκολο.
Εξ άλλου:
“Την επιτακτική ανάγκη διοικητικής απλούστευσης και τις ευεργετικές συνέπειές της στον ανταγωνισμό και την ανάπτυξη έχει, άλλωστε, κατ’ επανάληψη επισημάνει στις εκθέσεις του για την Ελλάδα ο ΟΟΣΑ (πρβλ. OECD, Competition Assessment of Laws and Regulations in Greece, 2013).“
Δυστυχώς, όμως ο νόμος επιτάσσει ότι
Τα ΚΔΒΜ 1 καλούνται να προσαρμοστούν στις διατάξεις του αρ. 53 διαφορετικά ανακαλούνται οι άδειες τους το Νοέμβριο του 21 !!!! και ΚΛΕΙΝΟΥΝ!!!!!
Πέρα από τις τεράστιες οικονομικές ζημιές και, συνέπειες που δημιουργούνται στις επιχειρήσεις και στους εργαζόμενους των ΚΔΒΜ1, με το κλείσιμο των επιχειρήσεων τεχνητά, σε εποχές πολλών οικονομικών κρίσεων και δυσκολιών, η κοινωνία χάνει ένα ισχυρό κεφάλαιο ανθρώπινου δυναμικού.
Είναι αυτό που δεν μπορεί να το υποκαταστήσει σε αξιοποιήσιμο χρόνο κανένας άλλος θεσμός, δηλαδή τους αποφοίτους που έχουν την ικανότητα να ετοιμάζουν τα ΚΔΒΜ1.Αυτούς τους χάνουμε όλοι.
Όλοι χάνουν και κανένας δεν κερδίζει στο προβλέψιμο μέλλον, γιατί καλούνται να κλείσουν υγιείς και επιτυχημένες δομές και επιχειρήσεις αδικαιολόγητα!!!!
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΚΔΒΜ ΟΠΩΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ 4763 – ΦΕΚ254/Α/21/12/2020 νόμο.
1.ΚΤΙΡΙΑΚΑ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΚΔΒΜ 1
Οι αριθμοί των μαθητών, και προσωπικού, και η μορφή και τα θέματα εκπαίδευσης δε δικαιολογούν τις απαιτούμενες με τον νέο νόμο, κτιριακές προδιαγραφές εκπαιδευτηρίου, και χρήση για ΑΜΕΑ σε όλες τις δομές.
2.ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΠΕΡΙΤΤΑ ΣΤΟ 95% ΤΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ
-Υποχρεώνει σε μεγάλα βάρη οικονομικά, για τη διαχείριση, ΜΜ Επιχειρήσεις, όπως είναι τα ΚΔΒΜ1.
-Μεγάλη διοικητική γραφειοκρατεία που δείχνει ανασφάλεια. Αυτή συνήθως προέρχεται από βιώματα δημόσιας διοίκησης (Δύο Διευθυντές, 2-3 Γραμματείς κ.α.) που δεν πρέπει να είναι υποχρεωτικά, αλλά επιλογή της επιχείρησης αν χρειάζεται
-Προσθήκη κόστους και απομάκρυνση από τον στόχο, ο οποίος είναι η ποιότητα και το αποτέλεσμα της παρεχόμενης εκπαίδευσης
-Πρόθεση υπερβολικά ασφυκτικού ελέγχου από αμφιβόλου υποδομής θεσμούς και άτομα. Αυτό ομοιογενώς, επιβάλλεται σε μια τεράστια ποικιλία θεμάτων, κλάδων, δεν είναι αποτελεσματικό και δημιουργεί προβλήματα.
3.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ / ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ, ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΓΝΩΣΗΣ, & ΕΥΕΛΙΞΙΑΣ
-Υπάρχει εκ των πραγμάτων, και ρεαλιστικά, ένας ωκεανός άγνοιας για τα ουσιαστικά επιδιωκόμενα αποτελέσματα κάθε κλάδου εκπαίδευσης σε δεξιότητες.
-Η επιβολή χρήσεως των προτεινόμενων πιστοποιημένων προγραμμάτων δεν έχει, σήμερα πια, αξία ούτε και σε χώρες με παρελθόν και υποδομή σε γνωστά και δοκιμασμένα επαγγέλματα. Πόσο μάλλον στο χάος ασάφειας των αναγκών και των προτεραιοτήτων της χώρας μας στην οικονομία, που θα προκύψει μετά την πανδημία.
-Η επιμονή και η ποινή στην περίπτωση ανυπακοής χρήσης αυτών είναι τραγικά άχρηστη, και άδικη.
-Κάθε επέμβαση σε προγράμματα, για διάρκεια, περιεχόμενο, τρόπους παροχής, προσόντα εκπαιδευτών, σε θέματα που δεν υπάρχει γνώση, δεν είναι σταθερά, και συνεχώς εξελίσσονται, θα είναι μόνο επιβλαβής.
-Τα προγράμματα στα ΚΔΒΜ 1 ακολουθούν τις ανάγκες εργαζόμενων και αγοράς με πολλές καινοτομίες και ευελιξία, στον τρόπο παροχής της γνώσης, και καταφέρνουν να είναι αποτελεσματικά.
Αυτό γιατί να χαθεί; Για να γίνουμε όλοι ίδιοι?? Το Εμπόριο και η Αγορά δεν είναι, ούτε μαθαίνονται με μία δύο επισκέψεις!!
Η διαδικασία των voucher με σχεδιασμό και προσοχή, μπορεί να είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος κατανομής πόρων σε ιδιώτες για εκπαίδευση που χρειάζονται στη δουλειά τους, και ο μόνος τρόπος να αποφευχθεί η διαφθορά.
4. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΗ
-Πιστοποίηση με σωστό σχεδιασμό είναι ο μόνος δρόμος αξιολόγησης του αποτελέσματος κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας.
-Χρειάζεται όμως ολοκληρωτικός σχεδιασμός οικονομίας, αγοράς, (παραγωγής και υπηρεσιών) και καθορισμός των προσόντων, των δεξιοτήτων, και των επιπέδων γνώσεων. Τότε μόνο θα μπορεί να υπάρξει μηχανισμός πτυχίων κτλ.
-Μέχρι τότε όλοι θα πρέπει να είναι ίσοι με την αξία που θα μπορεί να τους δώσει η απόδειξη της δουλειάς τους.
5. ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟΙ, ΑΝΑΡΜΟΔΙΟΙ, ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ
-Σχεδιάζεται ένας μηχανισμός με συμβούλια και επιτροπές που συνηθίζεται στο δημόσιο, όμως μόνο ζημιά μπορεί να επιφέρει στην ιδιωτική τεχνική εκπαίδευση όπου ο πελάτης επιλέγει και πληρώνει.
Αν αύριο ή και σήμερα δεν μπορεί να κάνει αυτό που χρειάζεται στη δουλειά του, φεύγει ή δεν πληρώνει.
6. Ασάφειες, αντικρουόμενες επιταγές και αδικίες, όπως στο άρθρο 108 του νόμου, για αλλοτρίωση ήδη θεσμοθετημένων εξετάσεων αποφοίτων κλάδων. Χρήζει όλο αναθεώρησης και τροποποίησης.
Τις συνέπειες της κακής διαχείρισης τις πληρώνουν ήδη χιλιάδες νέοι, πάροχοι, επιχειρήσεις και η οικονομία.
Η ζημία σε αυτού του είδους τις γραφειοκρατικές παρεμβάσεις ή αδυναμίες είναι απτή και την πληρώνουν όλοι μέσω της οικονομίας.
Αλλάζει η διάταξη νομοσχεδίου του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που προέβλεπε την αφαίρεση των εισπράξεων από τους Δήμους
Η ΚΕΔΕ δηλώνει κάθετα αντίθετη με τη μεταφορά των ΥΔΟΜ που θα νομοθετηθεί στις αρχές του 2026 και ετοιμάζει την αντεπίθεσή της
Επικαιροποιήθηκε το Έκτακτο Δελτίο Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων - Τα φαινόμενα θα είναι κατά διαστήματα ιδιαιτέρως ισχυρά και δυνητικά επικίνδυνα
Ο Εισαγγελέας Εφετών απέρριψε τους ισχυρισμούς για βρασμό ψυχικής ορμής και μειωμένου καταλογισμού