Κυρανάκης για νέο ΚΟΚ: Οι παραβάσεις θα έρχονται μέσω των καμερών (βίντεο)

«Είναι καλό που ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) αυστηροποιείται» δήλωσε o αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, επισημαίνοντας ότι πλέον εισάγεται η έννοια της υποτροπής - «Ο κίνδυνος της ζωής υπερβαίνει την προστασία προσωπικών δεδομένων»

- Newsroom

Με τον νέο αυστηρό Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) να τίθεται σε εφαρμογή, η Ελλάδα εισάγει σημαντικές αλλαγές που στοχεύουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, αναλύει τις νέες ρυθμίσεις, που φέρνουν αυστηρότερα πρόστιμα, την έννοια της υποτροπής, αλλά και την ευρεία χρήση καμερών σε δρόμους της Αττικής και Θεσσαλονίκης, με στόχο τον περιορισμό των παραβάσεων και την προστασία της ζωής όλων μας.

Υποτροπή και διπλασιασμός προστίμων

«Είναι καλό που ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) αυστηροποιείται» δήλωσε στο ΕΡΤΝews o αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, επισημαίνοντας ότι πλέον εισάγεται η έννοια της υποτροπής ενώ εστίασε και στη λειτουργία των καμερών στους δρόμους που θα εντοπίζουν και θα καταγράφουν τους παραβάτες οδηγούς.

«Εισάγεται για πρώτη φορά η έννοια της υποτροπής, που ελέγχει τη συμπεριφορά των οδηγών σε βάθος πενταετίας» δήλωσε ο υπουργός. Αν κάποιος διαπράξει νέα παράβαση μέσα στο διάστημα αυτό, τότε τα πρόστιμα και οι διοικητικές κυρώσεις (όπως η αφαίρεση διπλώματος) αυξάνονται σημαντικά.

Η δεύτερη και τρίτη παράβαση θα συνεπάγεται διπλασιασμό των προστίμων και μεγαλύτερη διάρκεια αφαίρεσης διπλώματος. Για υπερβολικές ταχύτητες (άνω των 200 χλμ./ώρα), προβλέπεται πρόστιμο 1.200 ευρώ και αφαίρεση άδειας οδήγησης για ένα έτος ήδη από την πρώτη παράβαση.

Κάμερες στους δρόμους και αυτόματες κλήσεις

Ο νέος ΚΟΚ βασίζεται πλέον και σε τεχνολογικά μέσα. Κάμερες ελέγχου κυκλοφορίας εγκαθίστανται σταδιακά σε δρόμους της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Ήδη ξεκίνησαν δοκιμές σε λεωφορειολωρίδες, ενώ από τον Σεπτέμβριο θα ενεργοποιηθεί το πληροφοριακό σύστημα ώστε οι κλήσεις να αποστέλλονται απευθείας στην ηλεκτρονική θυρίδα του πολίτη μέσω gov.gr.

«Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο που να καταγράφει παραβάσεις σε όλους τους κρίσιμους πυλώνες: ταχύτητα, φανάρια, λεωφορειολωρίδες» εξήγησε.

Λεωφορειολωρίδες και TAXI

Αναφορικά με το πώς θα κινούνται τα TAXI στις λεωφορειολωρίδες ο κ. Κυρανάκης διευκρίνισε: «Για τα κανονικά TAXI επιτρέπεται μόνο η επιβίβαση και η αποβίβαση. Επιτρέπουμε τα ειδικού τύπου ΤAXI για ΑμεΑ (όσα έχουν πτυσσόμενη ράμπα) και τα μηδενικών ρύπων».

Όσον αφορά τις διαμαρτυρίες των οδηγών TAXI για την απαγόρευση κίνησης τους στις λεωφορολωρίδες και το εάν υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό σε σχέση με τους οδηγούς των ηλεκτρικών οχημάτων απάντησε αρνητικά. «Είναι κίνητρο για να έχουμε έναν στόλο TAXI που θα μας επιτρέπει να αναπνέουμε περισσότερο οξυγόνο και λιγότερο καυσαέριο, να μην “γκριζάρουν” τα κτήριά μας, να έχουμε μια πόλη στην οποία αναπνέεις καθαρό αέρα».

Ασφάλεια πάνω από προσωπικά δεδομένα

Σε ερώτηση για τα προσωπικά δεδομένα, ο υπουργός δήλωσε: «Όταν υπάρχει κίνδυνος ζωής, αυτό υπερβαίνει οποιαδήποτε προστασία προσωπικών δεδομένων». Υπενθύμισε ότι το 82% των θανατηφόρων τροχαίων στη χώρα αφορούν άνδρες οδηγούς.

Loader