Κυρανάκης: Το καλοκαίρι του 2026 η ασφαλής γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη (βίντεο)

«Η HELLENIC TRAIN είναι ιδιωτική επιχείρηση. Μπορεί να προσλαμβάνει και να απολύει κατά το δοκούν» - «Δεν είμαστε εργατοπατέρες, δεν είναι δουλειά μας να πούμε στην HELLENIC TRAIN τι θα κάνει με τον Γενηδούνια»

- Newsroom

Συνέντευξη εφ’ όλη της ύλης παραχώρησε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στο ΕΡΤNews.

«Το καλοκαίρι του 2026 θα έχει ολοκληρωθεί η ασφαλής γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη» αφού τότε πλέον «θα έχουμε όλα τα συστήματα που χρειαζόμαστε». Ενώ σε άλλο σημείο τόνισε πως «σε τρεις μήνες στο railway.gov.gr θα βλέπουμε όλα τα τρένα» και παράλληλα έκανε λόγο για περιπολίες με drone στα τρένα.

Επιπλέον αναφορικά με την απόλυση του Κ. Γενηδούνια σημείωσε πως «η HELLENIC TRAIN είναι ιδιωτική επιχείρηση. Μπορεί να προσλαμβάνει και να απολύει κατά το δοκούν», και πρόσθεσε χαρακτηριστικά πως «δεν είμαστε εργατοπατέρες, δεν είναι δουλειά μας να πούμε στην HELLENIC TRAIN τι θα κάνει με τον Γεννηδούνια».

Επιπλέον, ερωτηθείς για το μέλλον του ΕΔΟΑΣΑΜ τόνισε πως ο πρόεδρος του θα αντικατασταθεί.

Κλείνοντας, απάντησε για την πρόσφατη επίθεση στη Νομική σχολή και τόνισε πως «οι Πρυτάνεις θα πρέπει να δεχτούν την πρόταση για ελεγχόμενη είσοδο, ώστε να μπαίνουν μόνον οι φοιτητές και όχι οι διάφοροι τραμπούκοι».

Αναλυτικά η συνέντευξη του Κ. Κυρανάκη

Για τα επεισόδια στα Πανεπιστήμια

Είναι πολύ δυσάρεστο όλο αυτό το οποίο συνέβαινε και συνεχίζει να συμβαίνει, με μικρότερη ένταση βέβαια και μικρότερη συχνότητα. Αυτό είναι το μόνο βέβαιο. Δεσμεύτηκε η Ελληνική Αστυνομία ότι οι δράστες θα συλληφθούν και θα οδηγηθούν στην ποινική δικαιοσύνη με έναν πλέον πιο αυστηρό ποινικό κώδικα. Αυτή είναι η μόνη απάντηση η οποία μπορεί να αρμόζει σε αυτή την περίπτωση. Από εκεί και πέρα πρέπει επιτέλους και οι πρυτάνεις να δεχθούν αυτή την πρόταση της πλειοψηφίας των φοιτητών για τουρνικέ και άλλου είδους ελέγχους. Ελεγχόμενη είσοδος σε κάθε περίπτωση στα πανεπιστήμια, ώστε μέσα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και στα κτήρια των ιδρυμάτων να μπαίνουν μόνο φοιτητές και όχι οποιοσδήποτε άλλος θέλει να τελέσει εγκληματικές ενέργειες.

Η κυβέρνηση έχει νομοθετήσει και έχει νομοθετήσει για να βγάλει την ευθύνη πάνω από τους πρυτάνεις σε ότι αφορά την είσοδο της αστυνομίας. Διότι θυμάστε ότι παλαιότερα έπρεπε να πάρει ο ίδιος ο πρύτανης πρωτοβουλία, με αποτέλεσμα ο ίδιος να εκβιάζεται να εκφοβίζεται. Όλα αυτά τα οποία θυμόμαστε στις οθόνες μας. Άρα λοιπόν έχει τελειώσει. Έχει νομοθετήσει αυτή η κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας ότι αυτεπάγγελτα μπαίνει η Αστυνομία στη συγκεκριμένη περίπτωση, προχθές δυστυχώς δεν ήταν εκεί η αστυνομία για να μπορέσει να τα προλάβει. Σε κάθε περίπτωση όμως, αυτό το οποίο έχει στη διάθεση του πρυτάνεις είναι το αυτοδιοίκητο, το οποίο του επιτρέπει διοικητικά και οικονομικά να πάρει κάποιες πρωτοβουλίες. Άρα λοιπόν εδώ πεδίον δόξης λαμπρόν να μπουν τουρνικέ για να μπει μια ελεγχόμενη είσοδος σε ένα πανεπιστήμιο για να μην μπαίνουν οι διάφοροι τραμπούκοι.

Για την κατάσταση που επικρατεί στα τρένα

Το καλοκαίρι του 2026 (θα έχουμε ασφαλή γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη). Υπογράψαμε στην αρχή αυτής της εβδομάδας τις συμβάσεις για την αποκατάσταση των έργων στη Θεσσαλία, τα όποια έργα έχουν ένα πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα 15 μηνών και αποκαθιστούν τη γραμμή στο σημείο στο οποίο η σφοδρότερη κακοκαιρία του τελευταίου αιώνα σίγουρα παρέσυρε τα πάντα, μεταξύ των οποίων και ολόκληρη την σιδηροδρομική γραμμή.

Αυτή τη στιγμή, στο ενδιάμεσο εκείνο σημείο υπάρχει μια προσωρινή αποκατάσταση, η οποία έγινε πράξη στο τέλος του 23 από την από την τότε ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και διοίκηση του ΟΣΕ. Άρα λοιπόν σε εκείνο το σημείο, επειδή δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση αυτή τη στιγμή, τηρείται ένας πολύ αυστηρός κανόνας που λέει ότι κανένα τρένο δεν μπαίνει στην γραμμή αν δεν έχει εκκενώσει το προηγούμενο. Με άλλα λόγια, μόνο ένας συρμός καταλαμβάνει αυτά τα χιλιόμετρα της γραμμής που είναι στα έργα αποκατάστασης του Ντανιέλ. Και ακριβώς επειδή μερίμνησε το υπουργείο και έφτιαξε δύο γραμμές δεν θα διακοπεί η κυκλοφορία όσο εκτελούνται τα έργα, δεν θα κοπεί δηλαδή η Ελλάδα στη μέση.

Στην υπόλοιπη γραμμή του Αθήνα-Θεσσαλονίκη η διοίκηση και η σηματοδότηση λειτουργεί κανονικά. Κάναμε τις πρώτες δοκιμές, το οποίο σημαίνει ότι τα τρένα πλέον πάνω τους, πάνω στη μηχανή τους, έχουν το αυτόματο σύστημα πέδησης για να μπορεί όταν υπερβαίνει ταχύτητα, όταν παραβιάσει ένα σηματοδότη, όταν υπάρχουν κάποιοι κανόνες που δεν τηρούνται, να φρενάρει αυτόματα χωρίς να υπάρχει ανθρώπινος παράγοντας και έτσι λοιπόν, σε ολόκληρη αυτή τη γραμμή, το καλοκαίρι του 2026 θα έχουμε όλα τα συστήματα τα οποία χρειάζονται.

Ταυτόχρονα υλοποιούμε ένα σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού, το οποίο θα λειτουργήσει σε όλο το δίκτυο, όχι μόνο στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Το απλό GPS που έχουμε στα κινητά μας δίνει μια απόκλιση έως και 15 μέτρα. Αυτό σε μια διπλή γραμμή ανόδου καθόδου έχει επισφάλεια διότι είναι η μία δίπλα στην άλλη και προφανώς αν με το απλό GPS εντοπίζεται στην απόκλιση την ακραία των 15 μέτρων ένα τρένο στη δίπλα γραμμή θα έχουμε ατύχημα. Εδώ λοιπόν έχουμε βρει ένα σύστημα το οποίο διορθώνει το δορυφορικό σήμα με επίγειους σταθμούς που υπάρχουν ήδη. Είναι ήδη εγκατεστημένοι στην Ελλάδα. Έτσι λοιπόν, κάθε τρένο, κάθε μηχανή τρένου θα φέρει ένα ειδικού τύπου πομπό, ο οποίος θα διορθώνει το σήμα και σε πραγματικό χρόνο θα δίνει σε ακρίβεια λίγων εκατοστών, Σε αντίθεση με αυτό που έχουμε στα κινητά μας, θα δίνει με ακρίβεια λίγων εκατοστών την πραγματική θέση του τρένου, την ταχύτητά του, τη συνολική αναφορά απ όλο το δρομολόγιο που καθυστέρησε, που έμεινε παραπάνω από το απρόβλεπτο και σε συνδυασμό με κάμερες θα μπορούμε να βλέπουμε πλήρη στοιχεία για τη θέση, την πορεία και τη συνολική απόδοση του τρένου. Σε όλο το δίκτυο επαναλαμβάνω και για όλες τις κινητήριες μονάδες. Αυτό το σύστημα θα το έχουμε πάνω σε κάθε όχημα που κινείται πάνω σε ράγες.

Μέσω του railway.gov.gr σε λιγότερο από τρεις μήνες από σήμερα ο πολίτης θα μπορεί να βλέπει από το κινητό του, από τον υπολογιστή του, την ακριβή θέση και πορεία των τρένων.

Εγώ θέλω να αισθάνεται ο κόσμος ότι δίνουμε μια ορατότητα σε όλα αυτά που κάνουμε. Γιατί καλές οι ανακοινώσεις, καλά τα ακρωνύμια ή και και όλα αυτά που έχουν κυριαρχήσει στο δημόσιο διάλογο, αλλά σημαντικό είναι να βλέπει ο κόσμος την πράξη αν αυτά που λέμε ισχύουν.

 Drones επιτήρησης

Αναφορικά με το μεγάλο θέμα των δολιοφθορών αλλά και το πλιάτσικο σε συρμούς και στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ ο αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης ανέφερε «Το σύστημα drones το οποίο έχει εγκατασταθεί στον ελληνικό σιδηρόδρομο, το οποίο μάλιστα έγινε με ενέργειες του προηγούμενου υπουργού, περιπολεί γύρω από πέντε κυρίως περιοχές, όπου δυστυχώς παρατηρούνται οι περισσότερες κλοπές, βανδαλισμοί, ακόμα και λιθοβολισμοί τρένων. Βγαίνουν άνθρωποι από καταυλισμούς και πετούν πέτρες στα τρένα».

Απαντώντας σε ερώτημα των δημοσιογράφων για το τι συμβαίνει με αυτά τα περιστατικά, ο αναπληρωτής υπουργός απάντησε «Συλλαμβάνονται. Έχουν γίνει συλλήψεις, διότι με τα drones που πλέον περιπολούν εκείνες κυρίως τις περιοχές, αλλά όχι μόνο, έχουμε βιντεοληπτικό υλικό το οποίο τους πιάνει επ' αυτοφώρω και μάλιστα σε περιστατικό το οποίο είδαμε και το βίντεο πριν από λίγες ημέρες, η σύλληψη έγινε μέσα σε 15 λεπτά». «Θέλω να ευχαριστήσω την Αστυνομία και τον αρμόδιο υπουργό, τον κ. Χρυσοχοΐδη, διότι έχουμε συμφωνήσει ότι τα άβατα πρέπει να τελειώσουν και πλέον με το βιντεοληπτικό υλικό που έχει στα χέρια της η Αστυνομία μπορεί να κάνει ενέργειες κατά συγκεκριμένων προσώπων και όχι γενικά. Είναι κάτι που συμβαίνει ήδη, δεν λέμε κάτι που θα κάνουμε, λέμε κάτι που γίνεται σήμερα. Σήμερα που μιλάμε γίνονται περιπολίες με drones επί του σιδηροδρόμου».

Νέα λεωφορεία

Για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, ο αναπληρωτής υπουργός, δηλωσε: «Αυτή τη στιγμή στην Αττική κυκλοφορούν 500 καινούρια λεωφορεία, τα οποία βλέπουν καθημερινά οι επιβάτες αλλά και όλοι οι οδηγοί. Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουμε περίπου 1.000 και μέχρι το 2027 θα έχουμε 1.500 καινούρια λεωφορεία στην Αττική. Αυτό, μετά από μια δεκαετία και πλέον κρίσης, όπου ο στόλος έμεινε παρατημένος και δεν υπήρχαν τα κονδύλια για να μπορέσει να ανανεωθεί».

Και πρόσθεσε «Η πλήρης ανανέωση του στόλου μέχρι το τέλος αυτής της κυβερνητικής θητείας είναι ένα στοίχημα του Κυριάκου Μητσοτάκη και φυσικά λόγω της αύξησης τόσο των λεωφορείων, όσο και των οδηγών - θα δείτε αυτές τις ημέρες καμπάνιες στους δρόμους της Αθήνας για προσλήψεις νέων οδηγών - θα μπορέσουμε να μειώσουμε τους χρόνους δρομολογίων».

«'Αρα το λεωφορείο θα μπορεί να μειώσει τους χρόνους αναμονής στη στάση. Έχω απεριόριστο σεβασμό για τον άνθρωπο που ξυπνάει νωρίς και περιμένει υπομονετικά το λεωφορείο στη στάση και έχουμε υποχρέωση σε αυτόν τον άνθρωπο, να του δώσουμε μια καλύτερη, πιο ποιοτική υπηρεσία, με ένα καινούριο, καθαρό λεωφορείο που θα έρχεται στην ώρα του, θα τον πηγαίνει πιο γρήγορα στη δουλειά του, κάτι που σημαίνει ότι δεν πρέπει και όλοι εμείς οι υπόλοιποι να εμποδίζουμε την κυκλοφορία στη λεωφορειολωρίδα» είπε ο αναπληρωτής υπουργός .

ΗΣΑΠ - Προαστιακός

Για το θέμα των ανακαίνισης των συρμών σε ΗΣΑΠ και Προαστιακό ανέφερε: «Ανακαινίζονται και αυξάνονται επίσης οι συρμοί του Μετρό και του ΗΣΑΠ. Θα έχουμε μετά από πάρα πολλά χρόνια ανακαινισμένους συρμούς του ΗΣΑΠ. Ήδη μέσα στο εσωτερικό των σταθμών έχει γίνει μια πολύ καλή δουλειά ώστε να μπορέσουν να είναι πιο καθαροί, πιο μοντέρνοι. Το ίδιο πρέπει να γίνει και στην εξωτερική τους όψη, το ίδιο πρέπει να κάνουμε και στον Προαστιακό, όπου οι σταθμοί είναι σε πολύ κακή κατάσταση. Νέα τρένα από την Hellenic Train θα έχουμε και στον Προαστιακό, νέους συρμούς διρευματικούς για τα δρομολόγια που πηγαίνουν από το Μετρό στο αεροδρόμιο, θα έχουμε ανακαινισμένους και περισσότερους συρμούς στο Μετρό που θα μειώσουν την αναμονή, αλλά και πλήρη ανανέωση στόλου στα λεωφορεία».  

Loader