Μητρόπολη των Βαλκανίων στα... ψώνια η Θεσσαλονίκη

- Newsroom

Μητρόπολη των Βαλκανίων στα... ψώνια αναδεικνύεται η Θεσσαλονίκη, καθώς τις καλοκαιρινές της εκπτώσεις “τίμησε” φέτος πλήθος επισκεπτών από Βουλγαρία, Σερβία, Σκόπια, αλλά και Ρωσία. Την ίδια στιγμή, οι καταστηματάρχες δηλώνουν ικανοποιημένοι από την κίνηση των καταναλωτών κατά την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων και κάνουν λόγο για αύξηση που ξεπερνά το 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.



Της Μπέττυς Κυριακίδου
Kiriakidoub@makthes.gr


Ωστόσο, υπογραμμίζουν την πολύ κακή πορεία του τζίρου της αγοράς φέτος από την αρχή του χρόνου, αλλά και την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς, που πλέον χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη σύνεση. “Φέτος ακόμη και στις εκπτώσεις ο κόσμος ξοδεύει λιγότερα χρήματα”, αναφέρουν.

Βαλκάνιοι στο Cosmos
Την περασμένη Πέμπτη, το πάρκιγκ του Mediterranean Cosmos ήταν γεμάτο σέρβικα και βουλγαρικά αυτοκίνητα, ενώ τα περισσότερα καταστήματα ήταν γεμάτα με ξένους επισκέπτες. Σε ερώτηση της “ΜτΚ” για τους λόγους που τους οδήγησαν στην “πόρτα” της Θεσσαλονίκης, οι βαλκάνιοι καταναλωτές κάνουν λόγο για καλύτερες τιμές και μεγαλύτερη ποικιλία. Οι περισσότεροι μάλιστα έρχονται κάθε χρόνο στην πόλη κατά την περίοδο των εκπτώσεων, συνδυάζοντας ψώνια με διασκέδαση και διακοπές.
Καταστηματάρχες του κέντρου αναφέρουν επίσης ότι την αγορά τόνωσαν και τα κρουαζιερόπλοια που φτάνουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. “Το τελευταίο διάστημα στους δρόμους του κέντρου ακούγονται διάφορες γλώσσες του κόσμου”, σημειώνει χαρακτηριστικά πωλήτρια καταστήματος ένδυσης.

Εκπτώσεις έως και 80%
Στο μεταξύ, γενναίες εκπτώσεις που αγγίζουν το 80% προσφέρουν τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης, από τις υψηλότερες των τελευταίων ετών.
Οι μεγαλύτερες εκπτώσεις αφορούν τον κλάδο της ένδυσης, ενώ στην υπόδηση το ποσοστό κυμαίνεται από 30% έως 60%, στον κλάδο του οικιακού εξοπλισμού και ειδικότερα του επίπλου 50%, ενώ εκπτώσεις με χαμηλότερα ποσοστά, γύρω στο 20%, σημειώνονται στους κλάδους των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.
Φέτος το ελληνικό εμπόριο περνά μία από τις δυσκολότερες περιόδους του, όπως λέει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης, ο οποίος κάνει λόγο για τις μεγαλύτερες σε ποσοστά εκπτώσεις των τελευταίων ετών. “Η αγορά πρέπει να αποκτήσει ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας. Τον Σεπτέμβριο πιστεύω ότι θα είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε την πρότασή μας στο υπουργείο. Ο καταναλωτής πρέπει να μπορεί να αγοράζει φτηνά όποτε επιθυμεί”, σημειώνει ο ίδιος.


Τι είπαν καταναλωτές και καταστηματάρχες

Μαρία Ιορδάνου, καταναλώτρια
“Αυτή τη χρονιά ο κόσμος περίμενε περισσότερο από κάθε άλλη φορά τις εκπτώσεις για να πραγματοποιήσει τις αγορές του, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Μάλιστα φέτος τα ποσοστά των εκπτώσεων είναι πολύ καλά, κυμαίνονται από 30% έως και 80% σε πολλά καταστήματα. Προσωπικά, περίμενα τις εκπτώσεις για να ψωνίσω ρούχα, παπούτσια, είδη για τη θάλασσα κλπ. Φέτος μάλιστα έχω περιοριστεί στα απαραίτητα. Δεν ψώνισα ακριβά και επώνυμα προϊόντα, ενώ περιόρισα δαπάνες για είδη οικιακού εξοπλισμού”.

Χριστίνα Ιορδανίδου, καταναλώτρια
“Οι εκπτώσεις φέτος είναι πολύ καλές. Τα περισσότερα καταστήματα προσφέρουν 60% και 70%. Πάντως, ιδιαίτερη κίνηση ακόμη δεν έχει η αγορά. Προσωπικά, αν και είμαι περισσότερο επιρρεπής στα ψώνια κατά την περίοδο των εκπτώσεων, ψωνίζω καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς αν μου αρέσει κάτι”.

Μάκαρι Γκόρντανα, καταναλώτρια από Σερβία
“Ερχόμαστε κάθε χρόνο στη Θεσσαλονίκη από το Βελιγράδι τόσο για ψώνια όσο και για βόλτα. Οι ελληνικές εκπτώσεις είναι πολύ καλές, υψηλότερες σε σχέση με το Βελιγράδι. Αλλά και προ των εκπτώσεων τα είδη στη Θεσσαλονίκη ήταν φθηνότερα. Υπάρχει επίσης μεγαλύτερη ποικιλία εδώ”.

Δώρα Καλλονιάτου, υπεύθυνη καταστήματος πώλησης γυναικείων ενδυμάτων στο κέντρο
“Καλύτερα σε σχέση με πέρυσι κινήθηκε η πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων. Ωστόσο όλη τη χρονιά φέτος η αγορά -ειδικά του ενδύματος- είναι πολύ πεσμένη. Στο δικό μας κατάστημα οι εκπτώσεις είναι πολύ υψηλές, με ποσοστά που κυμαίνονται από 40% έως και 60%, ενώ οι τιμές των ρούχων της περσινής σεζόν είναι μειωμένες έως και 80%.
Πάντως, οι πελάτες φέτος είναι πολύ προσεκτικοί στις αγορές τους. Σκέφτονται πολύ πριν ξοδέψουν και ειδικότερα ψωνίζουν με βάση τις ανάγκες τους. Παράλληλα, δεν ξοδεύουν τα ίδια χρηματικά ποσά που ξόδευαν παλιότερα”.

Νικολέτα Ζωίδου και Σοφία Χριστιανίδου, υπεύθυνες σε κατάστημα ειδών ένδυσης στο Mediterranean Cosmos
“Φέτος η περίοδος των εκπτώσεων ξεκίνησε καλύτερα σε σχέση με πέρυσι. Η πρώτη εβδομάδα σημείωσε αύξηση μεγαλύτερη του 10%, έναντι της αντίστοιχης εβδομάδας του 2010. Οι τιμές μας είναι καλές, με εκπτώσεις που φτάνουν και το 50%.
Την αγορά του Mediterranean Cosmos τονώνουν και οι ξένοι: Σκοπιανοί, Σέρβοι, Βούλγαροι και Ρώσοι κυρίως. Μάλιστα, όσοι γνωρίζουν αγγλικά και μπορούν να συνεννοηθούν ψωνίζουν περισσότερα”.

Ειρήνη Μηνά, κατάστημα ένδυσης στο Cosmos
“Είμαστε ικανοποιημένοι από την έναρξη των φετινών εκπτώσεων. Υπάρχει κινητικότητα και πιστεύω ότι θα αυξηθεί το επόμενο διάστημα. Επίσης, το Cosmos επισκέπτονται και αρκετοί ξένοι. Στο δικό μας κατάστημα οι εκπτώσεις φτάνουν έως και το 50%, ενώ όλα μας τα είδη είναι πολύ οικονομικά και προ εκπτώσεων”.

Loader