Σε ισχύ από σήμερα ο νέος ΚΟΚ: Χιλιάδες ευρώ πρόστιμο για κινητό και όριο ταχύτητας
Τα πρόστιμα θα αποστέλλονται απευθείας στους παραβάτες μέσω gov.gr - Όλες οι αυστηροποιμένες ποινές
Η διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθείται
- Newsroom
Με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή, η ελληνική Πολιτεία επιχειρεί να αντιμετωπίσει πιο αυστηρά παραβάσεις που μέχρι σήμερα παρέμεναν ατιμώρητες.
Μια από τις αλλαγές που εισάγει ο νέος ΚΟΚ αφορά την οδήγηση χωρίς δίπλωμα - μια παραβατική συμπεριφορά που μέχρι τώρα αντιμετωπιζόταν περισσότερο ως τυπική παράβαση παρά ως πραγματική απειλή για την ασφάλεια των πολιτών.
Παρότι η οδήγηση χωρίς δίπλωμα αποτελεί ποινικό αδίκημα, στην πράξη οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν εφαρμόζονταν. Το αυτόφωρο δεν τηρούνταν, οι υποθέσεις παραπέμπονταν στο ακροατήριο με καθυστέρηση μηνών και σχεδόν πάντα οι κατηγορούμενοι αθωώνονταν, έχοντας εν τω μεταξύ εκδώσει ή ανακτήσει την άδειά τους.
Το αποτέλεσμα ήταν ένα σύστημα που αποθάρρυνε την αστυνόμευση και συντηρούσε την εντύπωση ότι «τίποτα δεν συμβαίνει» — ακόμη και όταν τίθεται σε κίνδυνο η ανθρώπινη ζωή.
Στον νέο ΚΟΚ προβλέπεται η εξής διαδικασία:
● Ο εισαγγελέας συντάσσει άμεσα κατηγορητήριο.
● Επιβάλλεται χρηματική ποινή από 2.000 έως 40.000 ευρώ.
● Προβλέπεται ποινή φυλάκισης έως 1 έτος.
● Το όχημα παροπλίζεται.
● Αν υπάρξει τροχαίο συμβάν με τραυματισμό ή θάνατο, η ποινή φτάνει έως και 20 έτη κάθειρξη, βάσει του άρθρου 290Α του Ποινικού Κώδικα.
«Η νέα φιλοσοφία του Κώδικα στηρίζεται στην εφαρμογή του νόμου χωρίς εκπτώσεις. Δεν πρόκειται για απλή αυστηροποίηση, αλλά για μετάβαση σε ένα μοντέλο ουσιαστικής λογοδοσίας, όπου κάθε οδηγική συμπεριφορά έχει συνέπειες.
Η Ελλάδα αποκτά, για πρώτη φορά, έναν ΚΟΚ που δεν μένει στα χαρτιά. Και η πολιτεία στέλνει σαφές μήνυμα: Η οδική ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη» τονίζουν στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Τα πρόστιμα θα αποστέλλονται απευθείας στους παραβάτες μέσω gov.gr - Όλες οι αυστηροποιμένες ποινές
Περιοδείες, κυβερνητικές δράσεις και ενεργοποίηση βουλευτών και κόμματος
Δρακόντεια μέτρα γύρω από το Πολυτεχνείο και άλλα κτίρια
Κεντρικά ζητήματα που θέτουν τα σωματεία αφορούν καθυστερήσεις στα δρομολόγια, προβλήματα στο τροχαίο υλικό, ελλείψεις προσωπικού, αλλά και υποβαθμισμένες συνθήκες εργασίας στις τεχνικές εγκαταστάσεις