Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Τιμητική διάκριση για τον Πρύτανη και την Αντιπρύτανη από το Πανεπιστήμιο “Eqrem Cabej” Αργυροκάστρου
Στα πλαίσια της προώθησης της διεθνούς συνεργασίας και της ακαδημαϊκής σύμπραξης
Ένα πρόγραμμα ουσιαστικής συμπερίληψης σε σχολεία της Θεσσαλονίκης
Ένα πρόγραμμα ουσιαστικής συμπερίληψης υλοποιήθηκε τη φετινή χρονιά στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου, όπου μαθητές και μαθήτριες υλοποίησαν δράσεις σε συνεργασία με τους μαθητές/τριες του Ειδικού Σχολείου Αγίου Αθανασίου. Κεντρικός στόχος του προγράμματος ήταν η ουσιαστική συμπερίληψη, μέσω της κοινωνικής ένταξης, της ισότητας ευκαιριών και του σεβασμού στην διαφορετικότητα.
«Αναγνωρίζουμε τη διαφορετικότητα ως πηγή μάθησης και στοχεύουμε στην ίση ανάπτυξη όλων των μαθητών και των μαθητριών. Αυτό προσπαθήσαμε να επιτύχουμε μέσα από σχεδιασμένες, κοινές βιωματικές δράσεις που είχαν διάρκεια και βοήθησαν τα παιδιά να οικοδομήσουν ουσιαστικές σχέσεις, όπως επίσης να «μπαίνουν στα παπούτσια του άλλου» αναπτύσσοντας ενσυναίσθηση και αλληλοσεβασμό. Μαζί δημιουργήσαμε μια μεγάλη σχολική κοινότητα όπου κάθε μέλος αισθάνεται ευπρόσδεκτο και πολύτιμο», σημειώνουν στο emakedonia.gr οι υπεύθυνες συντονισμού του προγράμματος, Ευθυμία Ντίνου, εκπαιδευτικός ΕΕΑ στο Ειδικό Δημοτικό Αγίου Αθανασίου και Βασιλική Ουρτζάνη, εκπαιδευτικός ΕΕΑ στο 3ο ΔΣ Ωραιοκάστρου.
Ενδεικτικά, στο πλαίσιο του προγράμματος, υλοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:
● Επισκέψεις γνωριμίας και συνεργασίας μεταξύ των δύο σχολείων κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς που είχαν ως στόχο την επικοινωνία και τον σχεδιασμό κοινών δράσεων.
● Εκμάθηση νοηματικής γλώσσας και παρουσίαση μέσα από τραγούδι, με την καθοδήγηση της ειδικής παιδαγωγού Ντίνου Ευθυμίας.
● Δραματοποίηση παραμυθιού.
● Δημιουργία πανό με τίτλο «η άνοιξη αλλιώς», εναλλακτική ζωγραφική με το στόμα.
● Συμμετοχή όλων των μαθητών και μαθητριών σε αθλήματα μπάσκετ και βόλεϊ (με την χρήση καρέκλας αντί αμαξιδίου).
● Εμπιστοσύνη στα τυφλά, μια διαδρομή με εμπόδια με έναν τυφλό και έναν συνοδό.
Ο Ταξιάρχης Μπακλαγής, διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού Αγίου Αθανασίου σημειώνει στο emakedonia.gr ότι «Το πρόγραμμα αυτό, που στόχευε στην ενσυναίσθηση και την αποδοχή της διαφορετικότητας, αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες και να οικοδομήσουν γέφυρες επικοινωνίας. Ευχαριστούμε όσους συνέβαλαν στην επιτυχία αυτής της πρωτοβουλίας».
Από την πλευρά της η δρ. Ειρήνη Ιωαννίδου, διευθύντρια του 3ου ΔΣ Ωραιοκάστρου υπογραμμίζει πως «Καθημερινά κάνουμε πράξη το όραμά μας για τη θεμελίωση των βάσεων μιας υγιούς, δίκαιης και αλληλέγγυας σχολικής κοινότητας. Η σύμπραξη του σχολείου μας με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αθανασίου στο πλαίσιο Σχολικών Προγραμμάτων Δραστηριοτήτων, Αγωγής Υγείας, της ΔΙΠΕ Δυτ. Θεσ/νίκης, μας φόρτισε συναισθηματικά και μας συγκίνησε, όλους, μαθητές, μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς. Καταθέτουμε ψυχή στο έργο μας κάθε μέρα και αισιοδοξούμε για το χτίσιμο ενός σχολείου ανθρώπινου, χαρούμενου, που δημιουργεί σχέσεις φιλίας στο εσωτερικό και εξωτερικό του περιβάλλον. Καλλιεργώντας παναθρώπινες αξίες ευελπιστούμε σε μια άλλη κοινωνία, αυτή όπου κάθε άνθρωπος θα ζήσει μια ζωή ... αξιοβίωτη!».
Το πρόγραμμα «μπαίνω στα παπούτσια σου», υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων, Αγωγής Υγείας, με υπεύθυνο τoν Ηλία Χάλιο από τη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης. Στην υλοποίηση του προγράμματος συμμετείχαν επίσης οι δασκάλες από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου Σοφία Πιξοπούλου, Μαρίνα Καπετανίδου και Παρασκευή Νάσιου και από το Ειδικό Δημοτικό Αγίου Αθανασίου οι Σοφία Γρίβα και Τόνια Γούσιου.
Στα πλαίσια της προώθησης της διεθνούς συνεργασίας και της ακαδημαϊκής σύμπραξης
«Είχε έρθει μια μέρα κλαμένος από σπίτι» - «Ήταν φίλοι του, ήταν μια κακή στιγμή», πρόσθεσε η ηθοποιός για το συμβάν
«Με έκλεινε σε ένα δωμάτιο και δεν με άφηνε να φύγω» υποστηρίζει από την πλευρά της αναπληρώτρια καθηγήτρια
Η διαδικασία για τους υποψηφίους των ΓΕΛ θα συνεχιστεί την Τετάρτη με Λατινικά, Χημεία και Πληροφορική