Πανελλαδική απεργία την Τετάρτη 1η Οκτωβρίου - Κατεβάζουν ρολά ιδιωτικός τομέας και δημόσιο

Συμμετοχή από Δημόσιο, ναυτεργάτες και εκπαιδευτικούς – Στο επίκεντρο το 13ωρο, οι Συλλογικές Συμβάσεις και οι αποδοχές

- Newsroom

Σκηνικό γενικευμένης απεργιακής κινητοποίησης διαμορφώνεται για την Τετάρτη 1η Οκτωβρίου 2025, καθώς ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ έχουν προκηρύξει πανελλαδική 24ωρη απεργία, με συμμετοχή τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα, αλλά και κομβικών κλάδων όπως οι ναυτεργάτες και οι εκπαιδευτικοί.

ΓΣΕΕ: «Η εργασία δεν είναι εμπόρευμα – Είναι η ζωή μας»

Η ΓΣΕΕ στηρίζει επίσης την κινητοποίηση, με σκληρή γλώσσα κατά της κυβέρνησης και του νομοσχεδίου για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας.

«Ο χρόνος εργασίας δεν είναι εμπόρευμα – είναι η ζωή μας! Οι Έλληνες εργαζόμενοι δουλεύουν ήδη περισσότερες ώρες από οποιονδήποτε στην Ε.Ε., και τώρα βρίσκονται αντιμέτωποι με μια εργασιακή δυστοπία», τονίζει η Συνομοσπονδία.

Παράλληλα, επισημαίνεται ότι η ανάθεση της διευθέτησης του χρόνου εργασίας στο κράτος, παρακάμπτει τον κοινωνικό διάλογο και αποδυναμώνει εσκεμμένα τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, εξυπηρετώντας εργοδοτικά συμφέροντα.

Τι θα ισχύσει για τα σχολεία

Οι εκπαιδευτικοί αναμένεται να στηρίξουν την απεργία, αν και δεν έχει εκδοθεί ακόμη επίσημη ανακοίνωση από ΟΛΜΕ ή ΔΟΕ.

  • Στα δημοτικά και νηπιαγωγεία, είναι σύνηθες οι εκπαιδευτικοί να ενημερώνουν εκ των προτέρων τους γονείς αν θα απεργήσουν.
  • Σε γυμνάσια και λύκεια, οι μαθητές θα προσέλθουν κανονικά και αν κάποιοι καθηγητές συμμετάσχουν στην απεργία, θα υπάρξουν κενά στα μαθήματα.

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια – 24ωρη απεργία της ΠΝΟ

Στη 24ωρη απεργία συμμετέχουν και οι ναυτεργάτες, με απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Κανένα δρομολόγιο πλοίου δεν θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 1η Οκτωβρίου.

Η απεργία αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων σε ολόκληρη τη χώρα και θα ισχύσει από 00:01 έως 24:00 της ίδιας ημέρας.

Η ΠΝΟ διαμαρτύρεται για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας που προβλέπει 13 ώρες ημερήσιας εργασίας, καταργώντας ουσιαστικά το θεσμικό πλαίσιο «8 ώρες εργασία – 8 ώρες αναψυχή – 8 ώρες ανάπαυση».

«Η πρόβλεψη για 14 ώρες εργασίας σε πλοία βάσει διεθνών συμβάσεων είναι ήδη εξοντωτική. Τώρα επιχειρείται και εθνικά η διάλυση των εργασιακών ορίων», σημειώνει η ΠΝΟ.

Loader