Παραλιακό μέτωπο Θεσσαλονίκης: «Πράσινο φως» για τρεις αλλαγές στο σχέδιο ανάπλασής του - Ποιες περιοχές αφορά

Η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης ενέκρινε αλλαγές, στη μελέτη του ειδικού πολεοδομικού σχεδίου και τη στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που τίθενται εκ νέου σε διαβούλευση

Το «πράσινο φως» για τρεις, κομβικής σημασίας, αλλαγές - τροποποιήσεις, σε σχέση με την αρχική μελέτη του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου για το ενιαίο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης, άναψε σήμερα η Μητροπολιτική Επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της νέας διαβούλευσης για τη μελέτη και τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.


Η Μητροπολιτική Επιτροπή, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασής της, γνωμοδότησε θετικά, απόφαση που ελήφθη κατά πλειοψηφία, στην επικαιροποιημένη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (Ε.Π.Σ.) για το Παραλιακό Μέτωπο που αφορά στη B΄ φάση του 2ου σταδίου εκπόνησης της μελέτης.


Μιλώντας στη συνεδρίαση της Επιτροπής ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας τόνισε ότι είχε προηγηθεί η διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2021. Ανέφερε ότι στο σχέδιο ανάπλασης εμπλέκονται 7 δήμοι που έχουν ιδιοκτησίες στο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης, ενώ σημείωσε ότι τρεις φορείς του δημοσίου κατέθεσαν τις αντιρρήσεις και τις ενστάσεις τους επί της μελέτης, όπως είχαν δικαίωμα να κάνουν.



Οι αλλαγές και ποιες περιοχές αφορούν


Σύμφωνα με τον κ. Μπίλλια οι τρεις περιοχές που τροποποιούνται σε σχέση με το 2021 είναι:
1.Μια περιοχή που αφορά τη δημοτική ενότητα Μενεμένης στον δήμο Αμπελοκήπων - Μενεμένης. Πρόκειται για μια ιδιοκτησία των Ελληνικών Πετρελαίων που τότε, όπως είπε, δεν ήταν γνωστό ότι είχε παραχωρηθεί στα Ελληνικά Πετρέλαια η χρήση αιγιαλού, παραλίας και θαλάσσιας ζώνης στην περιοχή για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους, για την κατασκευή που υπάρχει, αυτή της θαλάσσιας νησίδας για τη φορτοεκφόρτωση των αγωγών αργού πετρελαίου και υγρού πολυπροπυλαινίου.
Στη ζώνη αυτή, ανέφερε ο κ. Μπίλλιας, καταργείται ο ποδηλατόδρομος και θα αντιμετωπιστεί το θέμα με διαφορετικό τρόπο.


2. Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή γίνεται στην περιοχή του παλιού εμπορευματικού σταθμού, μια περιοχή που είναι εκτός σχεδίου, όπως επίσης και στο πρώην στρατόπεδο Μυστακίδη όπου υπάρχει μια μικρή ιδιοκτησία του ΟΣΕ μεταξύ της οδού 26ης Οκτωβρίου που βρίσκεται εντός σχεδίου περιοχή.
Στον χώρο αυτό προτείνεται στην πρώτη ζώνη, όπου είναι ο εμπορευματικός σταθμός, να έχει τη χρήση ελεύθερου κοινόχρηστου χώρου χωρίς επιπλέον νέα δόμηση σε συνέχεια της περιοχής του Μουσείου Ολοκαυτώματος, ώστε να αποκατασταθεί μια διαδρομή που θα συνδέει το Μουσείο με την Πλατεία Ελευθερίας. Έτσι, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη δημιουργείται το Δυτικό Μητροπολιτικό πάρκο, μια έκταση 70 στρεμμάτων στα οποία περιλαμβάνονται και κάποια διατηρητέα κτίρια στο παλιό σιδηροδρομικό σταθμό που έχουν χρήσεις πολιτισμού αναψυκτήριου, εστίασης, ουσιαστικά κοινόχρηστου χώρου.


Η δεύτερη ζώνη προτείνεται να έχει τη χρήση αστικών λειτουργιών υποδομών κοινής ωφέλειας, που περιλαμβάνονται στην υφιστάμενη ως σήμερα χρήση της σιδηροδρομικής λειτουργίας με έναν συντελεστή δόμησης 0,7 και η τρίτη ζώνη προτείνεται να έχει τη χρήση κεντρικών λειτουργιών πόλης με μέσο συντελεστή δόμησης 2,4 όσο είναι και στην ευρύτερη περιοχή και περιλαμβάνει τα τμήματα της ΓΑΙΑΟΣΕ και το πρώην στρατόπεδο Μυστακίδη που είναι εντός των κεντρικών σχεδίων πόλης του Δήμου Θεσσαλονίκης.


«Η πολεοδομική ρύθμιση της περιοχής θα γίνει με την εκπόνηση μιας μελέτης επέκτασης και τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου από τον φορέα υλοποίησης του ειδικού πολεοδομικού σχεδίου, η οποία κατά την απόφασή μας θα πρέπει να κάνει τη δημιουργία της περιπατητικής διαδρομής, τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου με τους ενσωματωμένους υπαίθριους χώρους και την ανάδειξη της ιστορικότητας των διατηρητέων κτισμάτων που υπάρχουν στην περιοχή» ανέφερε ο κ. Μπίλλιας.


3.Η τρίτη αλλαγή αφορά στην περιοχή του Δήμου Θέρμης και συγκεκριμένα στην περιοχή παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων σε ένα ακίνητο ιδιοκτησία του ΤΑΙΠΕΔ το οποίο βρίσκεται σε επαφή με το δυτικό όριο του αεροδρομίου Μακεδονία και στο οποίο προτείνεται να γίνει ένας οργανισμός υποδοχέας παραγωγικών δραστηριοτήτων χονδρεμπορίου με έναν μέσο συντελεστή δόμησης 0,5 και χρήσεις γης χονδρεμπόριο σύμφωνα με το άρθρο 9 του Π.Δ. του 59.



Γιουτίκας: Σημαντικές προτάσεις


Στην τοποθέτησή του κατά τη συνεδρίαση ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Κώστας Γιουτίκας επισήμανε ότι η πρόταση των αρμόδιων υπηρεσιών γίνεται για την προστασία της βιοποικιλότητας στις περιοχές που γειτνιάζουν με το αεροδρόμιο.


«Στη διαδικασία της πολεοδομικής μελέτης να εξεταστεί από τον φορέα υλοποίησης, το ενδεχόμενο δημιουργίας κοινόχρηστων χώρων και χώρων πρασίνου, να χωροθετηθούν ακριβώς στο σύνορο με την περιοχή του αεροδρομίου για να δημιουργηθεί ένα κενό μεταξύ της περιοχής που θα πολεοδομηθεί και του αεροδρομίου».


Παρόμοια ρύθμιση, συνέχισε ο κ. Γιουτίκας, ζητείται κατά τη διαδικασία της πολεοδομικής μελέτης και στην περιοχή που είναι κοντά στο Thess Intec, καθώς, όπως είπε, από εκεί περνάει και ένα ρέμα που κατεβαίνει μέχρι τη θάλασσα.

Loader