Αγρίνιο: «Μαύρη χήρα» δάγκωσε 65χρονη στους Παπαδάτες και την έστειλε στο νοσοκομείο
Η γυναίκα έλαβε το κατάλληλο αντίδοτο
- Newsroom
Αποτελεί κοινό μυστικό των ανθρώπων της εκπαίδευσης εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Άλλωστε είναι μεγάλο το ποσοστό μαθητών που αναγκάστηκαν να ζητήσουν… ιδιαίτερη βοήθεια από καθηγητή δημοσίου. Όμως χρειάστηκε να παραγγείλει προκαταρκτική έρευνα ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, για να επανέλθει το θέμα στη δημοσιότητα.
Αρκετοί καθηγητές δημοσίου παραδίδουν κάθε χρόνο μαθήματα σε μαθητές κυρίως των τελευταίων δύο τάξεων του λυκείου. Το φαινόμενο το παραδέχεται και η ΟΛΜΕ, δικαιολογώντας το ως ένα σημείο. "Δεν το καταδικάζουμε, γιατί οι εκάστοτε κυβερνήσεις οδηγούν τον εκπαιδευτικό σε αυτό το σημείο. Και οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν, όπως όλοι οι εργαζόμενοι, να συμπληρώσουν το εισόδημά τους. Εμείς παλεύουμε, για να μπορεί ο εκπαιδευτικός να ζει με αξιοπρέπεια από το μισθό του. Καταδικάζουμε βέβαια το γεγονός ένας καθηγητής να παραδίδει ιδιαίτερα σε μαθητή του", τόνισε ο γ.γ. της ΟΛΜΕ Γρηγόρης Καλομοίρης.
Πριν από λίγες ημέρες ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Γιώργος Σανιδάς παρήγγειλε προκαταρκτικές έρευνες στους διευθύνοντες της εισαγγελίας εφετών, ώστε να διαπιστωθεί εάν κατά παράβαση του νόμου καθηγητές δημοσίων λυκείων παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές της β' και της γ' λυκείου.
"Αντί ο κ. Σανιδάς να υποχρεώσει την κυβέρνηση να αποδώσει τα δεδουλευμένα των εκπαιδευτικών, εκτελεί εντολές των ιδιοκτητών φροντιστηρίων. Αν ο εκπαιδευτικός έπαιρνε έστω το μισό μισθό του κ. Σανιδά, δεν θα κατέφευγε στα ιδιαίτερα", σχολίασε ο κ. Καλομοίρης.
Η έρευνα διατάχθηκε έπειτα από αναφορά που έκανε στις αρχές της σχολικής χρονιάς ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστηρίων Ελλάδος (ΟΕΦΕ) Γιώργος Χατζητέγας. Ο κ. Σανιδάς στην παραγγελία του σημείωσε ότι, εάν επιβεβαιωθούν οι καταγγελίες, δεν σημαίνει μόνο ότι οι καθηγητές με τις εκτός των σχολείων δραστηριότητές τους δεν εκπληρώνουν τα καθήκοντά τους, αλλά και ότι η παράνομη δραστηριότητά τους έχει ως συνέπεια μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή.
Στις καταγγελίες που έκανε ο κ. Χατζητέγας και στο έγγραφο με τίτλο "Η Μαύρη Βίβλος των φροντιστών", που παρέδωσε στον εισαγγελέα, δεν γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα ονόματα. "Εμείς ως ενεργοί πολίτες οφείλουμε να καταγγείλουμε το φαινόμενο, αλλά δεν μπορούμε και δεν πρέπει να υποκαταστήσουμε την ευθύνη και την υποχρέωση της συντεταγμένης πολιτείας, όσο κι αν αυτή ολιγωρεί και ανέχεται το φαινόμενο. Όσοι με περισσή ευκολία ζητούν ονόματα μπορούν να τα βρουν εύκολα, γιατί αυτά που εμείς ξέρουμε τα γνωρίζει και η σχολική κοινότητα και μικρές κοινωνίες της ελληνικής περιφέρειας", επισημαίνει ο κ. Χατζητέγας.
Καταλήγουν στο αρχείο
Το 2000 η ΟΕΦΕ κατέθεσε στο ΥΠΕΠ-Θ 500 ονόματα εκπαιδευτικών. Από τότε έγιναν εκατοντάδες ΕΔΕ αναφορικά με το θέμα, όμως η υπόθεση κατέληξε στο αρχείο. Ανάλογη τύχη είχε και καταγγελία αδιόριστων καθηγητών του Πύργου Ηλείας πριν από δύο χρόνια, όταν κατονομάστηκαν δώδεκα διορισμένοι καθηγητές της πόλης για παράνομα ιδιαίτερα.
"Το γεγονός βέβαια ότι από τις λίστες των επίορκων ουδείς διανοήθηκε να υποβάλει μήνυση για συκοφαντική δυσφήμηση είναι ενδεικτικό. Μόνο ένας από τη Ρόδο έστειλε επιστολή στην ΟΕΦΕ, για να διαμαρτυρηθεί ότι η λίστα ήταν ελλιπής και δεν περιελάμβανε τα ηχηρά ονόματα, ενώ συμπεριέλαβε τον ίδιο, ο οποίος λίγα μόνο ιδιαίτερα κάνει…", επισημαίνεται στη "Μαύρη Βίβλο".
Δεν είναι τυχαίο, καταγγέλλει η ΟΕΦΕ, ότι όσες περιπτώσεις κατέληξαν στη δικαιοσύνη έφτασαν μέσω ΣΔΟΕ, ενώ οι διοικητικές κυρώσεις από το δημόσιο στο οποίο υπηρετούν ήταν στερήσεις μισθών από έναν έως…τρεις μήνες.
"Έχω κλείσει"
Στη "Μαύρη Βίβλο" των φροντιστών αναφέρονται μερικά περιστατικά που τους έχουν καταγγελθεί, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν ονόματα. "Μητέρα μαθητή της β' λυκείου από τη Μυτιλήνη, όταν απευθύνθηκε σε καθηγητή του σχολείου, για να του ζητήσει να παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα στο παιδί της, έλαβε την ακόλουθη απάντηση: 'Λυπάμαι πολύ, αλλά αργήσατε να μου το πείτε. Ήδη έχω κλείσει γι' αυτή τη χρονιά με 30 ώρες την εβδομάδα. Αν σας ενδιαφέρει, μπορούμε να κουβεντιάσουμε για την επόμενη χρονιά!".
Από έρευνα που είχε διενεργήσει η ΟΕΦΕ πριν από ενάμιση χρόνο σε τρία λύκεια της περιφέρειας προέκυψε ότι το 40% των μαθητών της γ' λυκείου επιλέγει ή εξαναγκάζεται να επιλέξει τα ιδιαίτερα. Πολλοί από αυτούς δηλώνουν ότι επιλέγουν να παρακολουθήσουν ιδιαίτερα με τους καθηγητές τους στο σχολείο έχοντας ως κριτήριο την ευνοϊκή βαθμολογική μεταχείριση.
Τα στοιχεία αυτής της έρευνας επιβεβαιώνουν αντίστοιχη έρευνα του ΙΝΕ της ΓΣΕΕ, η οποία έδειξε ότι το 71,4% των συνολικών δαπανών είναι μαύρες δαπάνες και αφορούν μόνον τρεις στους δέκα μαθητές. Ειδικότερα το ετήσιο κόστος της εκπαιδευτικής παραοικονομίας ανέρχεται σε 162 εκατ. ευρώ για φροντιστήρια και 405 εκατ. ευρώ για ιδιαίτερα.
Ακόμη ένα στοιχείο της έρευνας, σύμφωνα με την ΟΕΦΕ, είναι ότι οι διορισμένοι καθηγητές του δημοσίου επιλέγουν με διάφορους τρόπους άμεσης ή έμμεσης πίεσης τους πολύ καλούς μαθητές. "Όλοι οι διακεκριμένοι παιδαγωγοί έχουν καταλήξει ότι η ομαδική διδασκαλία είναι ένα πολύτιμο μέσο, που σαφώς πλεονεκτεί της ατομικής διδασκαλίας του ιδιαίτερου μαθήματος", καταλήγει η Ομοσπονδία Φροντιστών στη "Μαύρη Βίβλο" της.
ΦΙΛΟΜΗΛΑ ΔΗΜΟΛΑΪΔΟΥ
Η γυναίκα έλαβε το κατάλληλο αντίδοτο
Στο πλαίσιο δράσης για την πρόληψη της παραβατικότητας των ανηλίκων
Τα στερεότυπα για άνδρες μηχανικούς και γυναίκες νοσηλεύτριες/νοσοκόμες
Κατά τη διάρκεια αστυνομικής επιχείρησης σε οικισμούς