Στον κόμβο της Τρίγλιας της Χαλκιδικής έφτασε και άλλη ομάδα αγροτών
«Μετράμε δυνάμεις και την Παρασκευή 5/12 θα αποφασίσουμε όλοι μαζί τον τρόπο κινητοποίησής μας»
Η στρατηγική της για την ενίσχυση του τουρισμού στηρίζεται στην ταυτότητα, τη βιωσιμότητα και την εμπειρία - Στόχος η διείσδυσή της σε νέες αγορές
Με κεντρικό σύνθημα «χτίζουμε έναν προορισμό που σέβεται τον τόπο, τους ανθρώπους και τον επισκέπτη» και με στόχο την αύξηση της τουριστικής κίνησης τόσο στη Θεσσαλονίκη, όσο και στις άλλες έξι περιφερειακές ενότητες αλλά και την κατάκτηση νέων αγορών-στόχων, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας βάζει «πλώρη» για το 2026, προβάλλοντας την περιοχή στο εξωτερικό… παίζοντας πλέον με δυνατούς τουριστικούς παίκτες.
Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της ΠΚΜ για τη νέα χρονιά είναι ακόμα πιο δυναμικό και ποντάρει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, σε νέα projects όπως το IT IS-VITIS που αφορά την αμπελουργική κληρονομιά της Κεντρικής Μακεδονίας, σε νέες δράσεις κινηματογραφικού τουρισμού και δράσεις για την ευεξία, αναδεικνύοντας λουτρά, spa, μονοπάτια ευεξίας και διαδρομές φύσης στην ευρύτερη περιοχή.
Μιλώντας στη «ΜτΚ» για τη στρατηγική του νέου προγράμματος τουριστικής προβολής 2026, η ατιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας, Βίκυ Χατζηβασιλείου, τονίζει, μεταξύ άλλων, ότι «η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει μία ξεκάθαρη αποστολή: Να προβάλλει με σύγχρονο, στοχευμένο και βιώσιμο τρόπο τον τόπο μας, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό».
«Η στρατηγική μας», επισημαίνει, «στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: Ταυτότητα, βιωσιμότητα και εμπειρία. Στόχος μας είναι η ενίσχυση της παρουσίας της ΠΚΜ σε ώριμες αγορές όπου έχουμε ήδη χτίσει σοβαρό υπόβαθρο, αλλά και η διείσδυση σε νέες αγορές που αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες, τοπικό χαρακτήρα, ευεξία και πολιτιστικό βάθος».
Μεγαλώνει η τουριστική περίοδος
Αναφερόμενη στο μεγάλο στοίχημα που αποκτά και έναν διαχρονικό χαρακτήρα και αφορά στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού εξηγεί πώς μεταφράζεται αυτό πρακτικά.
«Η επιμήκυνση δεν είναι απλώς ένας όρος. Είναι μία συνεχής στρατηγική επιλογή. Η Κεντρική Μακεδονία έχει όλες τις προϋποθέσεις για να είναι προορισμός 12 μηνών. Προβάλλουμε δυναμικά τον χειμερινό τουρισμό, τις ορεινές διαδρομές, τα χιονοδρομικά κέντρα, τα λουτρά, τα μνημεία UNESCO, τα παραδοσιακά χωριά και τις πολιτιστικές εμπειρίες της υπαίθρου», υπογράμμισε και πρόσθεσε «θέλουμε ο επισκέπτης να δει ότι ο τόπος μας δεν έχει εποχές αλλά χαρακτήρα».
Η κ. Χατζηβασιλείου αναφέρει και τις νέες δράσεις για τον τουρισμό που αναπτύσσει πλέον η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σημειώνοντας ότι είναι έντονες και ουσιαστικές.
Ειδικότερα ανέφερε ότι είναι οι:
1. ITIS-VITIS Project
Είναι μία μεγάλη πρωτοβουλία που συνδέει τον τουρισμό, τον πολιτισμό και την αμπελουργική κληρονομιά της περιοχής της Κεντρικής Μακεδονίας. «Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, τον Οκτώβριο του 2025 φιλοξενήσαμε στη Θεσσαλονίκη την ετήσια Γενική Συνέλευση της Πολιτιστικής Διαδρομής του Συμβουλίου της Ευρώπης ‘ITER VITIS General Assembly 2025’, μία κορυφαία διοργάνωση για τον οινικό τουρισμό στην Ευρώπη», επισήμανε η αντιπεριφερειάρχης.
2. Δράσεις Κινηματογραφικού Τουρισμού
Φέτος, η αντιπεριφέρεια Τουρισμού διοργάνωσε το Producers Workshop 2025, σε συνεργασία με τον ΣΑΠΟΕ και το EAVE, το μεγαλύτερο δίκτυο παραγωγών κινηματογραφικών και τηλεοπτικών έργων στην Ευρώπη.
Πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες διοργανώσεις που έχουν γίνει ποτέ στη Θεσσαλονίκη στον τομέα των οπτικοακουστικών παραγωγών.
«Και για τον Οκτώβριο του 2026, όμως, ετοιμάζουμε ήδη νέα, αξιόλογη διοργάνωση για τον κινηματογραφικό τουρισμό, αντίστοιχης εμβέλειας», σημείωσε η κ. Χατζηβασιλείου.
3. Wellness και Ευεξία
Με έμφαση στο «Εὖ ζῆν», η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αναδεικνύει έναν ακόμα σημαντικό πυλώνα, που αφορά τα λουτρά, spa, μονοπάτια ευεξίας, διαδρομές φύσης και υγιεινή γαστρονομία και τα οποία βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή.
Επίσης, συνεχίζει την προώθηση των ψηφιακών εφαρμογών Olympus 3D, White Tower AR, Digital Walk, και του νέου GODS App που φέρνει τη μυθολογία και την Ιστορία στον επισκέπτη μέσα από σύγχρονα μέσα.
Πρόγραμμα δράσεων για το 2026
Αναφερόμενη στο πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής για το 2026, η αντιπεριφερειάρχης εξήγησε ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους υλοποιούνται δράσεις για όλες τις θεματικές, όπως: Γενικός τουρισμός, ήλιος και θάλασσα που είναι η διαχρονική «δύναμη» της περιοχής, γαστρονομικός τουρισμός, αθλητικός τουρισμός, συνεδριακός (MICE), τουρισμός κρουαζιέρας και, φυσικά, ο κινηματογραφικός, που, όπως είπε, αναπτύσσεται εντυπωσιακά.
Επιπλέον, η αντιπεριφέρεια Τουρισμού φιλοξενεί εξειδικευμένους δημοσιογράφους, influencers και opinion leaders, ενισχύοντας την παρουσία της Κεντρικής Μακεδονίας στα διεθνή έντυπα και ψηφιακά μέσα.
Η κ. Χατζηβασιλείου, μιλώντας μάλιστα στην τελευταία συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, όπου παρουσίασε το νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής, είπε, μεταξύ άλλων, ότι προσφάτως η αντιπεριφέρεια δέχθηκε στη Θεσσαλονίκη επίσκεψη από τον μεγαλύτερο οργανισμό παγκοσμίως, την TUI. «Κάναμε για τρεις μέρες ειδικές συναντήσεις και ξεναγήσεις στην Κεντρική Μακεδονία κυρίως στη Θεσσαλονίκη, αλλά πήρα την πρωτοβουλία και άνοιξα τις σκέψεις τους και τις στοχεύσεις τους σε ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία. Ήταν μία παρά πολύ σημαντική συνάντηση που γίνεται για πρώτη φορά», τόνισε και προανήγγειλε ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν αποτελέσματα από αυτήν τη συνάντηση, αλλά και από την προβολή των προορισμών στην ΠΚΜ στο μεγαλύτερο πράκτορα διεθνώς.
Υποστήριξε, πάντως, ότι με όλη αυτήν τη συνεχή δραστηριότητα ο προορισμός της Κεντρικής Μακεδονίας γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, όλο και περισσότερο πιο γνωστός και όλο και περισσότερο «στόχος» νέων τουριστών και πρακτορείων με διεθνές κύρος.
Οι μεγάλες διοργανώσεις
Στο πλαίσιο των δράσεων τουριστικής προβολής η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει ήδη προγραμματίσει και μία σειρά μεγάλων διοργανώσεων. Όπως εξήγησε η κ. Χατζηβασιλείου, σε συνεργασία με το Thessaloniki Convention Bureau (TCB), η Θεσσαλονίκη θα φιλοξενήσει τον Ιούνιο του 2026 το μεγάλο πανευρωπαϊκό Συνέδριο ICCA Mediterranean Chapter Meeting, με συμμετοχή εκπροσώπων από 25 χώρες.
«Πρόκειται», είπε, «για μία σημαντική επιτυχία για την ΠΚΜ, τον συνεδριακό τουρισμό και την ενίσχυση του διεθνούς μας αποτυπώματος».
Δεν παρέλειψε, ωστόσο, να σημειώσει ότι η τουριστική ανάπτυξη δεν είναι μεμονωμένη διαδικασία. «Σχεδιάζουμε μαζί με τους φορείς Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Πιερίας, τα Γραφεία Τουρισμού των περιφερειακών ενοτήτων, τις αντιπεριφέρειες, τα Επιμελητήρια και τους επαγγελματικούς συλλόγους, τους Δήμους και τον ιδιωτικό τομέα. Η Περιφέρεια λειτουργεί ως μία ενιαία ‘ομπρέλα’ στρατηγικής και εξωστρέφειας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενη στη γενικότερη φιλοσοφία της ΠΚΜ για το 2026, υπογράμμισε ότι «είναι ξεκάθαρη και στηρίζεται στη
βιωσιμότητα, την ποιότητα, την ταυτότητα και τη συνέχεια. Χτίζουμε έναν προορισμό που σέβεται τον τόπο, τους ανθρώπους και τον επισκέπτη. Έναν προορισμό που εξελίσσεται, ανανεώνεται και κοιτάζει σταθερά μπροστά».
«Ο τουρισμός για εμάς», συνέχισε, «δεν είναι ένας αριθμητικός δείκτης ή μία καμπάνια προβολής.
Είναι μία ζωντανή σχέση ανάμεσα στον τόπο και τους ανθρώπους του, ένα ταξίδι που εξελίσσεται, ωριμάζει και απαιτεί όραμα, συνέπεια και συνεργασία. Σε αυτήν τη διαδρομή, επιλέγουμε πάντα τον δρόμο της ποιότητας, της βιωσιμότητας και της ουσιαστικής ανάπτυξης, γιατί μόνο έτσι χτίζεται ένας προορισμός που αντέχει στον χρόνο. Και όπως είπε ο Αριστοτέλης ‘Οὐχ ἁπλῶς δεῖ σκοπεῖν τὸ τέλος ἀλλὰ τὸ βέλτιον τέλος’, που σημαίνει «δεν αρκεί να βλέπουμε απλώς τον στόχο αλλά τον καλύτερο δυνατό στόχο».
Οι 7 + 1 δράσεις για τον τουρισμό
Οι δράσεις κινούνται σε οκτώ βασικούς άξονες:
01
Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού και στοχευμένες δράσεις προβολής
Προβλέπεται δυναμική παρουσία σε κορυφαίες διεθνείς εκθέσεις, όπως FERIENMESSE Vienna, ITB Berlin, FITUR Madrid, Salon Mondial du Tourisme, ITB China, TTG Rimini, Philoxenia, WTM London, αλλά και ειδικές διοργανώσεις που συνδέονται με πολιτιστικό και θεματικό τουρισμό. Η συμμετοχή γίνεται, κυρίως, ως συνεκθέτης του ΕΟΤ ή άλλων φορέων για λόγους οικονομίας. Στόχος είναι η ενίσχυση ώριμων αγορών και η διείσδυση σε νέες.
Παράλληλα, το Film Office της ΠΚΜ συμμετέχει σε διεθνείς αγορές οπτικοακουστικών παραγωγών -Βερολίνο (EFM), Κάννες (Marché du Film), Βενετία (Venice Production Bridge), San Sebastian και London Focus- με στόχο τη σύνδεση της Κεντρικής Μακεδονίας με την παγκόσμια βιομηχανία και την προώθηση των τοποθεσιών της ως χώρων γυρισμάτων.
02
Προβολή γαστρονομικού τουρισμού
Η Περιφέρεια επενδύει συστηματικά στην ανάδειξη της μακεδονικής γαστρονομικής κληρονομιάς -παραδοσιακές συνταγές, τοπική οινοπαραγωγή, προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ. Προβλέπεται συμμετοχή σε εξειδικευμένες δράσεις, φεστιβάλ και workshops με στόχο την προσέλκυση επισκεπτών με εξειδικευμένα ενδιαφέροντα και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.
03
Προώθηση της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναβαθμίζεται ως προορισμός κρουαζιέρας και ως homeport. Η Περιφέρεια συμμετέχει σε διεθνείς διοργανώσεις, όπως η SEATRADE Cruise Global 2026 στο Μαϊάμι, ενισχύει επαφές με εταιρείες κρουαζιέρας, φιλοξενεί δημοσιογράφους και οργανώνει δράσεις υποδοχής κρουαζιερόπλοιων. Στόχος είναι η προσέλκυση νέων εταιρειών και η ανάδειξη της περιοχής ως πολυθεματικού προορισμού με πολιτιστικό, φυσιολατρικό και γαστρονομικό ενδιαφέρον.
04
Ενίσχυση του αθλητικού τουρισμού
Με βάση την επιτυχημένη εμπειρία προηγούμενων ετών, η Περιφέρεια συνεχίζει τη στήριξη μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων και τη συμμετοχή σε ειδικές εκθέσεις, όπως η ΟΠΑΠ Marathon Expo. Ο αθλητικός τουρισμός θεωρείται μοχλός βιώσιμης ανάπτυξης, που μειώνει την εποχικότητα και ενισχύει την τοπική οικονομία μέσω της ανάδειξης του φυσικού περιβάλλοντος και της διοργάνωσης διεθνών γεγονότων.
05
Προώθηση του συνεδριακού τουρισμού (MICE)
Η Θεσσαλονίκη καταγράφει εντυπωσιακές επιδόσεις στον συνεδριακό τουρισμό -46η παγκοσμίως και 28η στην Ευρώπη σύμφωνα με την ICCA. Η Περιφέρεια συμμετέχει σε κορυφαίες εκθέσεις, όπως IMEX Frankfurt, IMEX America και IBTM Barcelona, ενώ το 2026 η πόλη φιλοξενεί συνάντηση μελών της ICCA. Στόχος είναι η προσέλκυση Συνεδρίων υψηλής αξίας και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
06
Marketing υποστήριξης αεροπορικών εταιρειών
Με στοχευμένες ενέργειες marketing σε συνεργασία με αεροπορικές εταιρείες, το σχέδιο ενισχύει την προώθηση νέων δρομολογίων, τη διατήρηση των υπαρχόντων και τη διεύρυνση της παρουσίας της Περιφέρειας σε διεθνείς αγορές. Περιλαμβάνει direct marketing, καμπάνιες σε ψηφιακά δίκτυα και προώθηση νέων πτήσεων από το αεροδρόμιο Μακεδονία.
07
Φιλοξενία δημοσιογράφων, διαμορφωτών κοινής γνώμης και τουριστικών πρακτόρων
Η Περιφέρεια οργανώνει στοχευμένα fam trips για tour operators, hosted buyers, επαγγελματίες του τουρισμού και influencers από βασικές και αναδυόμενες αγορές. Στόχος είναι η εξοικείωση με τους προορισμούς της Κεντρικής Μακεδονίας και η ενίσχυση της διεθνούς προβολής με άμεσο αντίκτυπο στις αγορές στόχους.
08
Υποστηρικτικές δράσεις προσέλκυσης κινηματογραφικών παραγωγών
Σειρά δράσεων για την προώθηση κινηματογράφησης στην Κεντρική Μακεδονία, την ανάδειξη τοποθεσιών, την υλοποίηση έργων (location scouting, υποστήριξη παραγωγών) και τη διασύνδεση επαγγελματιών του οπτικοακουστικού κλάδου. Η Περιφέρεια ήδη συμμετέχει στο ευρωπαϊκό έργο «Green Skills for Cinema & Audiovisual Productions» και συνεχίζει την ανάπτυξη του κινηματογραφικού τουρισμού ως στρατηγικού εργαλείου προβολής.
Το συνολικό κόστος των δράσεων ανέρχεται σε 387.000 ευρώ, υπό την προϋπόθεση κατάρτισης του σχετικού προϋπολογισμού.
*Δημοσιεύθηκε στη «ΜτΚ» στις 30.11.2025
«Μετράμε δυνάμεις και την Παρασκευή 5/12 θα αποφασίσουμε όλοι μαζί τον τρόπο κινητοποίησής μας»
Παρά την ισχυρή παρουσία των αστυνομικών δυνάμεων στον κόμβο Λευκώνα οι αγρότες πέρασαν με τα τρακτέρ τους μέσα από τα χωράφια - Στόχος είναι να φτάσουν στο τελωνείο του Προμαχώνα και να το αποκλείσουν
Η ολοκλήρωση 9.800 τ.μ. ιστορικών διαδρομών συνδέει εμβληματικά μνημεία όπως την Παλαιά Μητρόπολη, τα Δίδυμα Λουτρά, τις βυζαντινές εκκλησίες, προσφέροντας βελτιωμένη προσβασιμότητα, αναβάθμιση αισθητικής και ανάπτυξη του αστικού περιβάλλοντος
Στα διόδια Μαλγάρων, το τελωνείο Ευζώνων, το Τελωνείο των Κήπων αγρότες πραγματοποιούν αποκλεισμούς και συμβολικές κινητοποιήσεις, απαιτώντας λύσεις για υψηλό κόστος παραγωγής, χαμηλές τιμές και καταβολή ενισχύσεων