Ποια είναι τα πρότυπα σχολεία της Θεσσαλονίκης

- Newsroom

Τρία νηπιαγωγεία, τρία δημοτικά και τέσσερα λύκεια της Θεσσαλονίκης αξιολογήθηκαν και επιλέχθηκαν ως πρότυπα πειραματικά σχολεία μετά τη σχετική απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων.



Τα πρότυπα σχολεία που λειτουργούν στη Θεσσαλονίκη είναι:

  • Μονοθέσιο Ολοήμερο Πειραματικό Νηπιαγωγείο μη ενταγμένο στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το οποίο πέτυχε την υψηλότερη βαθμολογία στην κατηγορία του (39,58)
  • Διθέσιο Ολοήμερο Πειραματικό Νηπιαγωγείο ενταγμένο στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Μονοθέσιο Πειραματικό Νηπιαγωγείο ενταγμένο στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Δημοτικά

  • Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης εξαθέσιο ολοήμερο δημοτικό
  • 3ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου
  • 1ο Δωδεκαθέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο (ενταγμένο στο Πανεπιστήμιο) Θεσσαλονίκης

Γυμνάσια

  • Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας
  • 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης
  • 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης

Λύκεια

  • Πειραματικό ΓΕΛ Πανεπιστημίου Μακεδονίας
  • 2ο Πειραματικό Λύκειο Θεσσαλονίκης
  • 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης
  • Π.Σ.Π.Θ Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Συνολικά σε όλη την Ελλάδα λειτουργούν πλέον ως πρότυπα 15 ολοήμερα δημοτικά, 15 γυμνάσια και 15 λύκεια.
Σχετική αίτηση για αξιολόγηση υπέβαλαν σε όλη την Ελλάδα 36 δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία, 22 γυμνάσια και 18 γενικά λύκεια.

Τα κριτήρια
Τα κριτήρια αξιολόγησης για κάθε σχολείο, έτσι όπως ορίστηκαν από την αρμόδια επιτροπή, είναι:

  • Τα τυπικά προσόντα του εκπαιδευτικού προσωπικού.
  • Η παρουσία των εκπαιδευτικών του σχολείου στην επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα.
  • Οι δημιουργικές και καινοτόμες δραστηριότητες και η κοινωνική προσφορά του σχολείου κατά την τελευταία πενταετία.
  • Η εμπειρία του σχολείου α)από την πρακτική άσκηση των φοιτητών β) τη συμμετοχή σε ερευνητικές δραστηριότητες σε συνεργασία με ΑΕΙ γ) τη συμμετοχή σε διαδικασίες επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών, με τη διοργάνωση σεμιναρίων κλπ και δ) τη δημιουργία μαθητικών ομίλων.
  • Η εμπειρία από την εκπόνηση σχεδίων αποτίμησης-αξιολόγησης και ανάπτυξης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας.
  • Η υλικοτεχνική υποδομή.
Loader