- Newsroom
Το ΥΠΕΝ προχώρησε σε έγκριση περιβαλλοντικών όρων για το ελληνικό τμήμα του αγωγού πετρελαίου Ελλάδας-Β. Μακεδονίας. Αξίζει να σημειώσουμε πως ο αγωγός είχε πάψει να λειτουργεί το 2013, καθώς κρίθηκαν προτιμότεροι εναλλακτικοί τρόποι εφοδιασμού. Πλέον, με την απόφαση του ΥΠΕΝ ανοίγει ο δρόμος για την πιθανή επαναλειτουργία του, σύμφωνα με το energypress.gr.
Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση, το έργο αφορά στη λειτουργία του υφιστάμενου αγωγού μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (πετρέλαιο κίνησης/Diesel), από τις εγκαταστάσεις ΒΕΘ (Συγκρότημα Διαβατών) των Ελληνικών Πετρελαίων στη Θεσσαλονίκη, έως την περιοχή των Ευζώνων στα Ελληνικά σύνορα με τη Βόρεια Μακεδονία.
Η λειτουργία του εν λόγω αγωγού της VΑRDAX, αποσκοπεί στη μεταφορά προϊόντων πετρελαίου (πετρέλαιο κίνησης/Diesel), από τις εγκαταστάσεις δεξαμενισμού, στο διυλιστήριο της εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΑΕ στη Θεσσαλονίκη, στην πετρελαϊκή εγκατάσταση της ΟΚΤΑ στα Σκόπια.
Τα κυριότερα στοιχεία του έργου είναι τα εξής:
- Τερματικός σταθμός στις εγκαταστάσεις του Διυλιστηρίου Θεσσαλονίκης στον οποίο ανήκει ο θάλαμος Ελέγχου, το αντλιοστάσιο του αγωγού, μετρητικό σύστημα της ροής και ξεστροπαγίδα αποστολής. (Οι εγκαταστάσεις της εταιρείας VARDAX εντός του Διυλιστηρίου της Θεσσαλονίκης καλύπτονται αδειοδοτικά από την ΑΕΠΟ του εν λόγω Διυλιστηρίου (ΑΔΑ: Ψ6914653Π8- 3ΗΛ/1.11.2022)).
- Υπόγειος χαλύβδινος αγωγός, με αντιδιαβρωτική προστασία, διαμέτρου 16" και μήκους 69,7 χλμ (Ελληνικό τμήμα).
- Τρία (3) βανοστάσια, τα οποία βρίσκονται σε διάφορες θέσεις κατά μήκος του αγωγού.
Πηγή: energypress.gr