Θεσσαλονίκη: Έφοδος της ΕΛΑΣ σε οίκους ανοχής - Συνελήφθησαν δύο 70χρονες
Δύο 70χρονες κατηγορούνται για μαστροπεία – Στο πεδίο και η ΜΚΟ «Our Rescue»
Έκκληση από το υπουργείο στους αιτούντες άσυλο "να μην ξεφύγουν των ορίων της νομιμότητας"
Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην Google- Newsroom
Έκκληση προς τους αιτούντες άσυλο που σκοπεύουν να συμμετάσχουν σε καραβάνι προς τα σύνορα «να μην ξεφύγουν από τα όρια της νομιμότητας» κάνει το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ με αφορμή τη συγκέντρωση προσφύγων έξω από τη δομή φιλοξενίας στα Διαβατά, πηγές του υπουργείου αναφέρουν ότι «δυστυχώς κάποιοι από τους αιτούντες άσυλο που φιλοξενούνται σε δομές στη Βόρεια Ελλάδα παρασύρθηκαν από την παραπληροφόρηση που κυκλοφορούσε το τελευταίο χρονικό διάστημα μέσω κοινωνικών δικτύων παρά τις προειδοποιήσεις από τις διοικήσεις των δομών». Οι ίδιες πηγές καλούν τους επωφελούμενους «που ακολούθησαν το ανεύθυνο κάλεσμα για πορεία προς τα σύνορα να επιστρέψουν στις δομές φιλοξενίας και σε καμία περίπτωση να μην ξεφεύγουν από τα όρια της νομιμότητας». Επίσης, κάνουν λόγο για «επιπόλαιη συμπεριφορά των υποκινητών, που υποβάλλει χωρίς λόγο ανθρώπους που είναι ήδη ταλαιπωρημένοι σε νέες άσκοπες περιπέτειες».
Προειδοποίηση για τους κινδύνους των παράτυπων μετακινήσεων από Ύπατη Αρμοστεία και ΔΟΜ
Εξάλλου, στην έκδοση προειδοποίησης σχετικά με «ψευδείς πληροφορίες και φήμες που κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης» έχουν προχωρήσει η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης (ΔΟΜ).
Αιτία αποτέλεσε η διασπορά της φήμης διά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ότι προγραμματίζεται οργανωμένη μετακίνηση προσφύγων στα βορειοδυτικά σύνορα προκειμένου να περάσουν τα σύνορα με τη Βόρεια Μακεδονία, με την υποστήριξη θεσμικών φορέων και ανθρωπιστικών οργανώσεων.
«Με αφορμή την ενημέρωση που κυκλοφορεί εδώ και μέρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και καθώς μέρα με τη μέρα η φημολογία δυνάμωνε εκδώσαμε προειδοποίηση για τους κινδύνους των παράτυπων μετακινήσεων και διαψεύδουμε τη σχετική φημολογία», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη επικοινωνίας της Ύπατης Αρμοστείας, Στέλλα Νάνου.
Στην προειδοποίηση, που εκδόθηκε σε έξι διαφορετικές γλώσσες, επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι η Ύπατη Αρμοστεία, ο ΔΟΜ και οι οργανώσεις που συνεργάζονται μαζί τους δεν ενθαρρύνουν τις παράτυπες μετακινήσεις, οι οποίες είναι επικίνδυνες. «Οι προσπάθειες παράνομης διέλευσης των συνόρων είναι συχνά ανεπιτυχείς και μπορούν να έχουν σοβαρές επιπτώσεις, μεταξύ των οποίων σύλληψη, κράτηση, αποχωρισμό από την οικογένεια, ακόμα και θάνατο», σημειώνεται. Επίσης, διευκρινίζεται ότι υπάρχουν και πιθανές νομικές συνέπειες για τους συμμετέχοντες σε αυτές τις κινητοποιήσεις, όπως το να μείνουν χωρίς κατάλυμα, φαγητό και άλλες βασικές υπηρεσίες. Καλούνται δε οι πρόσφυγες να μην θέσουν σε κίνδυνο τις ζωές τους και τις ζωές των μελών της οικογένειάς τους, ιδίως των παιδιών. Υπενθυμίζεται, επιπλέον, ότι οι ελληνικές αρχές, η Ύπατη Αρμοστεία, ο ΔΟΜ και οι άλλες οργανώσεις μπορούν να προσφέρουν πληροφορίες, συμβουλές και υποστήριξη με ασφαλή και νόμιμο τρόπο. Αντίθετα, ότι οι πληροφορίες που διακινούνται από ανεπίσημες πηγές, στη συγκεκριμένη περίπτωση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης είναι συχνά παραπλανητικές ή τελείως λανθασμένες.
Αντίστοιχες ανακοινώσεις έχουν βγάλει και άλλες πλατφόρμες ενημέρωσης προσφύγων, όπως το Mobile Info Team και το Refugee.info, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ/ΜΠΕ.
Η προσυγκέντρωση
Ως «προσυγκέντρωση» χαρακτηρίζουν αστυνομικές πηγές το ραντεβού έξω από τη δομή προσφύγων στα Διαβατά καθώς εδώ και μέρες υπάρχει η πληροφορία ότι πρόσφυγες και μετανάστες που βρίσκονται στη Β. Ελλάδα θα συναντηθούν στη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια θα επιχειρήσουν να περάσουν μαζικά τα σύνορα για να κατευθυνθούν σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης.
Αυτήν τη στιγμή έξω από τη δομή έχουν κατασκηνώσει περισσότερα από 500 άτομα, για τα οποία δεν υπάρχουν πληροφορίες αν είναι καταγεγραμμένα και πού φιλοξενούνται. Τούτη τη στιγμή τα πράγματα είναι ήρεμα και δεν υπάρχει κινητικότητα έξω από το πρώην στρατόπεδο Αναγνωστοπούλου καθώς, όπως φαίνεται, οι συγκεντρωμένοι ίσως περιμένουν την άφιξη και των υπόλοιπων μεταναστών και προσφύγων που κατευθύνονται στη Θεσσαλονίκη, και στη συνέχεια θα αποφασίσουν τη μορφή που θα λάβει η κινητοποίησή τους. Να σημειωθεί ότι στο σημείο έχουν αναπτυχθεί δυνάμεις της Ελληνικής Αστυνομίας.
Ωστόσο, σημειώνεται ότι έξω από τη δομή πριν από μια ώρα περίπου υπήρξε μια μικροένταση και ότι, σύμφωνα με πληροφορίες οι δυνάμεις της Αστυνομίας προέβησαν σε χρήση χειροβομβίδων κρότου λάμψης προκειμένου να επανέλθει η τάξη. Σύμφωνα δε με όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά, η αστυνομία προχώρησε σε μια προσαγωγή, η ένταση εκτονώθηκε, ενώ έξω από τη δομή φιλοξενίας παραμένουν αστυνομικές δυνάμεις, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ/ΜΠΕ.
Σε ό,τι αφορά το καμπ της Αλεξάνδρειας και σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, περίπου 120 άτομα είχαν αποχωρήσει από τον καταυλισμό με σκοπό να έρθουν με τα πόδια στη Θεσσαλονίκη. Τελικά, πρόκειται για 70 άτομα τα οποία αφού προχώρησαν γύρω στα 6-7 χιλιόμετρα σταμάτησαν κοντά στο Πλατύ Ημαθίας, όπου και συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις σχετικά με το πως θα συνεχίσουν κι αν θα συνεχίσουν την πορεία τους. Βασικό μέλημα ωστόσο είναι να γυρίσουν οι μετανάστες - πρόσφυγες πίσω στον καταυλισμό τους.
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ/ΜΠΕ
Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην GoogleΔύο 70χρονες κατηγορούνται για μαστροπεία – Στο πεδίο και η ΜΚΟ «Our Rescue»
Επισήμανση από το Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Φιλόθεο, μιλώντας το πρωί σε ημερίδα στο Παπάφειο Ορφανοτροφείο Θεσσαλονίκης
Αφέθηκε ελεύθερος κατόπιν προφορικής εντολής του αρμόδιου εισαγγελέα
Το τραγικό συμβάν σημειώθηκε στο ύψος του «Μηδέν»