- Newsroom
Διαφοροποιήσεις στο σχέδιο αναδιάρθρωσης του δικτύου των ΕΛΤΑ δεν αποκλείονται μετά την έναρξη κύκλου διαβούλευσης με τοπικούς φορείς και κοινωνίες. Στόχος είναι να εξεταστεί η πιθανότητα ορισμένα από τα 158 καταστήματα της Περιφέρειας να συνεχίσουν τη λειτουργία τους και μετά τη λήξη της τρίμηνης παράτασης που τους δόθηκε, έπειτα από τις αντιδράσεις που προηγήθηκαν.
Στο πλαίσιο αυτό, εκτός από το Υπερταμείο, καθοριστικό ρόλο έχει και το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Δήμοι έχουν προτείνει να καλύψουν λειτουργικά κόστη καταστημάτων, ενώ συζητείται η αξιοποίηση χώρων των ΚΕΠ για τη λειτουργία «shop in shop» ταχυδρομείων. Το ενδεχόμενο πλήρους μεταφοράς υπηρεσιών στα ΚΕΠ θεωρείται δύσκολο λόγω έλλειψης υποδομών για χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, ενώ εξετάζεται και η λειτουργία σημείων από ιδιώτες μέσω διαγωνισμού.
Σήμερα, το δίκτυο των ΕΛΤΑ αριθμεί περίπου 410 καταστήματα, μετά το κλείσιμο 46 σημείων κυρίως σε Αττική και Θεσσαλονίκη, ενώ αρκετά κέντρα διανομής έχουν περάσει σε ιδιωτικά χέρια. Σε ό,τι αφορά το προσωπικό, μειώνεται η απασχόληση συμβασιούχων, ενώ για το μόνιμο προσωπικό εξετάζονται μετακινήσεις και πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου.
Η διοίκηση επιδιώκει εξοικονόμηση πόρων χωρίς πλήρη διακοπή λειτουργίας και βελτίωση των χρόνων παράδοσης, ένα διαχρονικό πρόβλημα για τον οργανισμό. Σημαντική κρίνεται η ενσωμάτωση της θυγατρικής ΕΛΤΑ Courier, με στόχο τη βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων και την επίτευξη ισοσκελισμένου ισολογισμού, αποφεύγοντας τις ζημιές των τελευταίων ετών.
Πηγή: Καθημερινή