Σούπερ μάρκετ: Τζίρος 13 δισ. ευρώ το 2024 με άνοδο 4,38% στις πωλήσεις - Ο Σκλαβενίτης η πιο δυνατή αλυσίδα σε αξία και ανάπτυξη

Το Πανοράμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ αποκαλύπτει τα μεγαλύτερα κέρδη, τις τάσεις στον κλάδο και την απόδοση των 43 κορυφαίων αλυσίδων για το 2024

- Newsroom

Στα 13,06 δισ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2024, αυξημένες κατά 548.356 ευρώ ή κατά 4,38% συγκριτικά με το 2023, σύμφωνα με την 29η έκδοση του «Πανοράματος των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ» που κυκλοφορεί από την Boussias Media.

Τα στοιχεία του φετινού Πανοράματος των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ αντλούνται από τους ισολογισμούς χρήσεως των 43 μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου εκτός της Lidl Ελλάς, που δε δημοσιεύει ισολογισμό.

Από τα συμπεράσματα της έκδοσης προκύπτει ότι το 2024 ήταν μια καλή χρονιά για τον κλάδο από χρηματοοικονομική άποψη. Παρά τα διάφορα προβλήματα, όπως τα αυξημένα λειτουργικά-μισθολογικά κόστη και οι πληθωριστικές πιέσεις, η οργανική ανάπτυξη και η λελογισμένη διαχείριση οδήγησαν σε θετικό “bottom line” και επαρκή κερδοφορία. Τα επόμενα χρόνια οι εταιρείες θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν την πρόκληση της αποδοτικότητας μέσω καλύτερης διαχείρισης κόστους, λειτουργικού κόστους, κόστους δανεισμού και κόστους αποθεμάτων.

Αναλυτικότερα, οι δέκα μεγαλύτερες επιχειρήσεις εμφάνισαν ίδια ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων 4,38%, ενώ οι πωλήσεις τους έφτασαν τα 11,99 δισ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 91,81% του συνόλου των πωλήσεων των 43 εταιρειών του δείγματος.

Τις υψηλότερες πωλήσεις και μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασε η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, με τζίρο 4,65 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 336,21 εκατ. ευρώ ή 7,79% σε σχέση με το 2023.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Αλφα Βήτα Βασιλόπουλος, με πωλήσεις 1,94 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 1,75%, και στην τρίτη θέση η Μετρό, με αύξηση 2,00% και τζίρο 1,62 δισ. ευρώ.

Ακολούθησαν η Δ. Μασούτης (+5,94%, 1,14 δισ. ευρώ), η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός (+10,78%, +75,71 εκατ. ευρώ), η Πέντε (-3,99%, 514,29 εκατ. ευρώ), ενώ τη δεκάδα έκλεισαν οι Market In (418,61 εκατ. ευρώ), Bazaar (248,39 εκατ. ευρώ) και Χαλκιαδάκης (239,8 εκατ. ευρώ).

Τα μικτά αποτελέσματα εκμετάλλευσης αυξήθηκαν κατά 161,26 εκατ. ευρώ (+5,39%), φτάνοντας τα 3,15 δισ. ευρώ, ενώ ο δείκτης EBIT μειώθηκε από 3,70% το 2023 σε 3,21% το 2024, με τα λειτουργικά κέρδη να υποχωρούν από 463,41 εκατ. ευρώ σε 421,31 εκατ. ευρώ. Η μείωση αντανακλά την αύξηση των λειτουργικών δαπανών (+6,84%) σε σχέση με την μικρότερη αύξηση του κόστους πωληθέντων (+4,07%).

Τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων μειώθηκαν κατά 6,66%, από 230,55 εκατ. ευρώ σε 215,20 εκατ. ευρώ, με το καθαρό περιθώριο κέρδους να πέφτει από 1,68% σε 1,51%, ενώ τα αποτελέσματα μετά φόρων ανήλθαν σε 164,98 εκατ. ευρώ. Εννιά από τις δέκα μεγαλύτερες εταιρείες εμφάνισαν καθαρά κέρδη, αλλά μόλις δύο αύξησαν αυτά συγκριτικά με το 2023.

Οι 43 αλυσίδες εμφάνισαν συνολικό λειτουργικό κόστος 3,08 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 6,84%, που αντιστοιχεί στο 23,61% των πωλήσεών τους, έναντι 23,07% το προηγούμενο έτος. Από τις 43 εταιρείες, οι 36 αύξησαν και οι 7 μείωσαν τα λειτουργικά τους έξοδα, με τις 30 να εμφανίζουν αυξητικό δείκτη και τις 13 πτωτικό.

Loader