Την αντίδραση της μείζονος αντιπολίτευσης στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης προκάλεσε η είδηση ότι η πεζοδρόμηση του υπόλοιπου της οδού Αγίας Σοφίας προβλέπει δρόμο ήπιας κυκλοφορίας από την Τσιμισκή μέχρι τη Μητροπόλεως και αποκλειστικά πεζόδρομο στο ακόλουθο κομμάτι μέχρι τη Λεωφόρο Νίκης.
Σε σχετική τοποθέτηση του Σπύρου Πέγκα, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη για Όλους», ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, παραδέχθηκε ότι τροποποιήθηκε η μελέτη που είχε εκπονηθεί επί δημαρχίας Γιάννη Μπουτάρη, ωστόσο παρέπεμψε σε μια δήλωση του εκλιπόντος δημάρχου σε ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης, όπου είχε πει: «ο δρόμος που συνδέει την Τσιμισκή με τη Μητροπόλεως πρέπει αυτός μόνο να παραμείνει από την όλη πεζοδρόμηση». Υπό αυτό το πρίσμα, η τροποποιημένη μελέτη βασίζεται σε αυτή την άποψη του Γ. Μπουτάρη και εκφράζει και την παρούσα δημοτική Αρχή, συμπλήρωσε ο κ. Αγγελούδης.
Αρχές του 2026 ο διαγωνισμός για το ξύλινο ντεκ της παλιάς παραλίας
Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, ο κ. Αγγελούδης αναφέρθηκε στους χειρισμούς της προηγούμενης δημοτικής Αρχής, του Κωνσταντίνου Ζέρβα, στο θέμα της κατασκευής του ξύλινου ντεκ στην παλιά παραλία, με στόχο να επεκταθεί ο διαθέσιμος χώρος για τους πεζούς.
Αφού υπενθύμισε ότι στις αρχές της θητείας του Κ. Ζέρβα είχε γίνει αρχιτεκτονικός διαγωνισμός και με εκείνους τους ρυθμούς το φθινόπωρο του 2026 θα είχε ολοκληρωθεί μόνο η μελέτη και θα δημοπρατείτο το 2027, υπογράμμισε ότι ο πρώην δήμαρχος είχε εξασφαλίσει μόλις 500.000 ευρώ για τη δημοπράτηση του έργου και ο δήμος θα έπρεπε να βρει από ίδιους πόρους τα υπόλοιπα, μέχρι τα 2,5 εκατ. ευρώ που ήταν το ποσό προκήρυξης του έργου. Συνοψίζοντας τις πρωτοβουλίες που έλαβε επί του θέματος η διοίκησή του, ο κ. Αγγελούδης ανέφερε ότι «τους ενοχλεί που η προκήρυξη αυτών των διαδικασιών είναι στο 1/5» όσων θα κόστιζε το ντεκ με βάση το σχέδιο της προηγούμενης διοίκησης.
Έπειτα από τη συμφωνία που πέτυχε το 2024 η διοίκηση Αγγελούδη με τον τότε περιφερειάρχη κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, η ΠΚΜ θα διαθέσει τα 30 εκατομμύρια ευρώ για να προκηρυχθεί το έργο και έτσι ο δήμος αναμένεται ότι θα αντλήσει εντός χρονοδιαγράμματος τα ευρωπαϊκά κονδύλια προτού λήξει το τρέχον ΕΣΠΑ, το 2027 σύμφωνα με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης.
«Η επόμενη κίνηση είναι τον Οκτώβριο να ολοκληρωθεί η διαβούλευση και ο δήμος να δημοπρατήσει το έργο στις αρχές του 2026», διαβεβαίωσε ο ίδιος.
Ο «συμβιβασμός» για τα «σπιτάκια» της ανακύκλωσης
Στην κριτική που ασκήθηκε στη διοίκηση Αγγελούδη για αθέτηση των προεκλογικών δεσμεύσεών της σχετικά με τα «σπιτάκια ανακύκλωσης» τα οποία είχαν υπογραφεί από τη διοίκηση Ζέρβα και η παράταξη του κ. Αγγελούδη είχε προαναγγείλει την κατάργησή τους, ο δήμαρχος απάντησε προσωπικά στον Σπύρο Πέγκα. «Υπήρχε ένα υπόλοιπο το οποίο ήταν δεμένο με "περιτύλιγμα". Έκανα ερώτημα στη νομική υπηρεσία του δήμου εάν μπορώ να διώξω τα σπιτάκια της ανακύκλωσης. Εάν το έκανα και ακύρωνα και τα υπόλοιπα, ο δήμαρχος θα ήταν υπεύθυνος γιατί θα έπρεπε να καταπέσει μια ρήτρα, περίπου 5-6 εκατ. ευρώ», την οποία θα πλήρωναν οι δημότες, υποστήριξε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Σε άλλο σημείο, ο δήμαρχος παραδέχθηκε ότι δεν του άρεσε η συνύπαρξη του περιπτέρου του δήμου με το «σπιτάκι ανακύκλωσης» κατά τη διάρκεια της 89ης ΔΕΘ.
Διαβεβαιώσεις αλλά και κάλεσμα συνεννόησης για την ανάπλαση της ΔΕΘ
Σε ό,τι αφορά τα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί για το σχέδιο ανάπλασης της ΔΕΘ μετά τις ανακοινώσεις που έκανε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από τη Θεσσαλονίκη έπειτα από τις πιέσεις των δήμων και φορέων της πόλης, ο κ. Αγγελούδης διαμήνυσε ότι ο δήμος θα πιέσει ώστε να γνωρίζει με ποια μελέτη και με ποιο κτιριακό αποτύπωμα θα γίνει τελικά η ανάπλαση της ΔΕΘ.
«Έχουμε μία πρόταση όλη η ΔΕΘ ένα μητροπολιτικό πάρκο, έχουμε μια άλλη πρόταση ανάπλασης με 6-7 από τα υφιστάμενα κτίρια και υπάρχει και η άποψη για ήπια ανάπλαση, χωρίς real estate και η οποία τελικά έχει μια σύμπτωση στο θέμα που καταλήξαμε και εμείς. Πλέον έχω καταγεγραμμένη την άποψη αυτή όχι μόνο από τον Κ. Μητσοτάκη, αλλά από το ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΡΙΖΑ», υπενθύμισε ο κ. Αγγελούδης και ακολούθως απέρριψε το σενάριο μεταφοράς της στη Σίνδο, διότι όπως είπε το απορρίπτει ο «ιδιοκτήτης» της Σίνδου, δηλαδή το Δημόσιο.
Κλείνοντας, απηύθυνε έκκληση «να συναντηθούμε όλοι μαζί, να προασπίσουμε το μεγάλο μητροπολιτικό πάρκο και να κάνουμε την ανάπλαση γιατί η Θεσσαλονίκη είναι συνδεδεμένη με τη ΔΕΘ».
Συμπλήρωσε, δε, ότι θέλει να διεξαχθεί διάλογος με τις υπόλοιπες δημοτικές παρατάξεις για το περιεχόμενο που θα έχει στο μέλλον η ΔΕΘ, αντί για υπουργικά περίπτερα που «εκθέτουν την πραμάτεια τους» και συναυλίες που πολλές φορές ενοχλούν τους κατοίκους κατά τις βραδινές ώρες.
Η «αναστάτωση» με την τροπολογία, το «Υπερταμείο» και το περίπτερο της ΔΕΘ
Τέλος, ο δήμαρχος απάντησε και στην τοποθέτηση του επικεφαλής της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση», Βασίλη Τομπουλίδη, περί κυβερνητικής τροπολογίας που πέρασε από τη Βουλή για χρήση ενός περιπτέρου εντός ΔΕΘ, παρότι υποτίθεται η ανάπλαση θα ξεκινήσει άμεσα.
Όπως είπε ο κ. Αγγελούδης, με αφορμή την τοποθέτηση του κ. Τομπουλίδη, επικοινώνησε με το «Υπερταμείο» και τους ρώτησε πώς είναι δυνατόν ενώ ετοιμάζεται η ανάπλαση «να περνάτε τροπολογία ότι στο τάδε περίπτερο θα πάει το κέντρο του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης». Σύμφωνα με τον δήμαρχο, η απάντηση που έλαβε από το «Υπερταμείο» ήταν ότι επρόκειτο για ατυχή διατύπωση της νομοθετικής ρύθμισης και ότι το περίπτερο θα χρησιμοποιηθεί μόνο μέχρι να κατεδαφιστεί στο πλαίσιο των εργασιών της ανάπλασης.