ΚΕΕΕ: Να δοθεί τρίμηνη παράταση για τη διασύνεση ΡΟS - ταμειακών μηχανών
Τα αιτήματα που έθεσε η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Χάρη Θεοχάρη
Ο Ν. Παπαγεωργίου αναφέρθηκε σε ορισμένα αίτια στα οποία ενδεχομένως οφείλεται η αυξητική τάση των τιμών
- Newsroom
Από τις αρχές του πολέμου στην Ουκρανία ζούμε μια περίοδο αβεβαιότητας όσον αφορά τα ενεργειακά προϊόντα, είπε στο ΕΡΤNEWS ο πρόεδρος του Συνδέσμου Αττικής Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Νίκος Παπαγεωργίου.
Όπως σημείωσε, η ανασφάλεια στο διεθνές πεδίο αφήνει το περιθώριο να ανέβουν οι τιμές σε απρόσμενα επίπεδα καθώς οποιοδήποτε μικρό ή μεγάλο γεγονός πυροδοτεί την ανασφάλεια της αγοράς και εκτοξεύσει τις τιμές.
Ακόμη και αναλυτές του εξωτερικού, συμπλήρωσε ο ίδιος, δεν μπορούν να δικαιολογήσουν γιατί το πετρέλαιο τύπου μπρεντ έχει προσεγγίσει τα 90 δολάρια το βαρέλι και στην συνέχεια ανέφερε κάποιες αιτίες για αυτή την άνοδο, όπως ότι τα διυλιστήρια τιμολογούν με βάση την ανασφάλεια που υπάρχει, σε πεδίο τεσσάρων ημερών, για να μπορούν να καλύψουν οποιουσδήποτε κινδύνους παρουσιαστούν. Εκεί λοιπόν, όπως είπε, υπάρχει ένα περιθώριο κέρδους που έχει να κάνει με την ασφάλεια των διυλιστηρίων όταν διυλίζουν τα προϊόντα και τα προμηθεύουν στις αγορές.
Ένας δεύτερος λόγος, συνέχισε ο ίδιος, είναι ότι έχουν αυξηθεί πάρα πολύ τα κόστη των άλλων προϊόντων τα οποία χρησιμοποιούνται στη διύλιση.
«Η τιμή της αμόλυβδης πλησιάζει τα δύο ευρώ το λίτρο. Εδώ και δέκα μέρες καταγράφεται στην ελληνική αγορά μια αύξηση η οποία έχει φτάσει πια τα εννέα με δέκα λεπτά το λίτρο μέχρι το τέλος της εβδομάδας, δηλαδή μέχρι την Παρασκευή. Το Σάββατο, ενδεχομένως να δούμε ένα δυο λεπτά ακόμη περισσότερο» είπε ο πρόεδρος και πρόσθεσε: «Μια μέση τιμή σήμερα που μιλάμε είναι το 1,93 ευρώ το λίτρο για όλη η χώρα, ενδεχομένως να το βρούμε και 1,89 ευρώ το λίτρο στις μεγάλες αστικές πόλεις, αλλά και 2,12 ευρώ το λίτρο στα πιο απομακρυσμένα νησιά».
Ο κ. Παπαγεωργίου προτείνει οι καταναλωτές να είναι προσεκτικοί όταν βλέπουν ιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Όπως σημείωσε «σήμερα τα ελληνικά διυλιστήρια δίνουν το βυτίο με 1,81 ευρώ το λίτρο τη βενζίνη.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν όλοι ότι από το 1,81 και πάνω πρέπει να κερδίσει η εταιρεία χονδρικής πώλησης, το βυτίο το κόστος μεταφοράς, και ο πρατηριούχος. Ας αναλογιστεί ο καθένας πόσο μπορεί να είναι αυτό το κέρδος, 9 λεπτά, 10 λεπτά, 12 λεπτά, 15 λεπτά. Άρα πρέπει να υπολογίσει σε αυτό το 1,81 και άλλα 10, 12, 14 λεπτά, στην τελική τιμή για να είναι ασφαλής η εκτίμησή μου».
Αν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση, πρόσθεσε ο ίδιος, ενδεχομένως να δούμε, πλησιάζοντας το Πάσχα, η τιμή της βενζίνης να φτάνει και τα 2 ευρώ το λίτρο.
Επίσης, τόνισε ότι «από την έναρξη του πολέμου εμείς οι πρατηριούχοι δεν έχουμε το δικαίωμα να πουλάμε όσο θέλουμε. Υπάρχει επιβολή πλαφόν στο κέρδος μας. Άρα δεν μπορεί να πούμε για κερδοσκοπικά παιχνίδια όσον αφορά στους πρατηριούχους στην εγχώρια αγορά».
Τα αιτήματα που έθεσε η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Χάρη Θεοχάρη
Οι κατηγορούμενοι βρέθηκαν στα δικαστήρια της Κορίνθου από τις 11 το πρωί, με τις απολογίες τους να είναι μαραθώνιες
Αφορά «σε εσφαλμένη καταγραφή των δεδομένων μέτρησης στην αίτηση-σύμβαση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας κατά την διαδικασία αλλαγής παρόχου και την άρνηση διόρθωσής τους από τον διαχειριστή δικτύου»
Σε συνεργασία του Λιμενικού και της Frontex εντοπίστηκαν 19 μίλια νότια του λιμανιού