"Στα κάγκελα" 20 αερολιμενικοί του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης

Σε επιστολή που αποκαλύπτει το makthes.gr κάνουν λόγο για "υποστελεχωμένη Πολιτική Αεροπορία που θα έχει προσωπικό μόνο στην Αθήνα και όχι… περιφερειακά"

- Newsroom

Είκοσι αερολιμενικοί που υπηρετούν στην κρατική αρχή του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης διαμαρτύρονται για σχέδιο νόμου που αφορά στη σύσταση και λειτουργία της Πολιτικής Αεροπορίας. Όπως τονίζουν, «καταργεί τις κρατικές αεροπορικές αρχές στα αεροδρόμια της χώρας ενώ ουσιώδεις αρμοδιότητες θα πάψουν να ασκούνται»

Σε επιστολή που υπογράφουν και θα αποστείλουν σε κόμματα και φορείς, αναλύουν βήμα βήμα το σχέδιο νόμου κι αναρωτιούνται «αν υπάρχει τρόπος να εποπτεύονται αποτελεσματικά 41 αεροδρόμια από μία κεντρική υπηρεσία στελεχωμένη με μόλις 172 υπαλλήλους και επιφορτισμένη με πληθώρα παράλληλων αρμοδιοτήτων» Προσθέτουν δε, ότι είναι π.χ. ανέφικτο ένας τροχονόμος που υπηρετεί σε κεντρική μονάδα των Αθηνών να βεβαιώνει τροχαίες παραβάσεις στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης. Όπως σημειώνουν "Δεν θα άλλαζε προς το χειρότερο η οδηγική συμπεριφορά εάν οι οδηγοί γνώριζαν ότι δεν υπάρχει εποπτεία σε τοπικό επίπεδο και δεν κυκλοφορούν περιπολικά στις οδούς της πόλης;»

Ακόμη θέτουν ζητήματα όπως τι θα γίνει με ατυχήματα διότι «…είναι εκ του νόμου ανακριτικοί υπάλληλοι. Πώς άραγε θα διενεργείται εφεξής προανάκριση ή προκαταρκτική εξέταση για τα περιστατικά χωρίς την αυτοπρόσωπη παρουσία αερολιμενικών στα αεροδρόμια; Ποιος θα συλλέξει επί τόπου στοιχεία και θα κάνει αυτοψία; Σε ποιόν θα δώσει εντολή ο εισαγγελέας; Σε υπάλληλο της κεντρικής υπηρεσίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας που εδρεύει στην Αθήνα και που πιθανόν να βρίσκεται στην οικία του κοιμούμενος την ώρα του ατυχήματος;»

Ένα άλλο ζήτημα είναι ότι οι Κρατικές Αεροπορικές Αρχές των αεροδρομίων συμμετέχουν στα Κρατικά Σχέδια Εκτάκτου Ανάγκης (Σχέδιο Διαχείρισης Ανθρωπίνων Απωλειών) καθώς και στα Σχέδια ΚΥΣΕΑ. Συνδράμουν τις εταιρίες διαχείρισης αερολιμένων για την λειτουργία αυτών σε περιπτώσεις εφαρμογής των σχεδίων με κατάλληλα εξουσιοδοτημένους και εκπαιδευμένους υπαλλήλους. «Η Κρατική Αεροπορική Αρχή λειτουργεί ως εγγυητής της κρατικής παρουσίας και της ομαλής μετάπτωσης σε πολεμική οργάνωση, όποτε χρειαστεί» γράφουν χαρακτηριστικά. «Τα αεροδρόμια αποτελούν κρίσιμες εγκαταστάσεις της χώρας και σε περίπτωση εθνικής κρίσης (θερμό επεισόδιο, σύρραξη κλπ) οι Αερολιμενικοί υπάλληλοι είναι οι εκ του νόμου αρμόδιοι σε θέματα επιστράτευσης, ειδικά όσοι έχουν εκπαιδευτεί σε θέματα ΠΣΕΑ και έχουν διαβαθμισμένη πρόσβαση σε χώρους των αεροδρομίων και σε έγγραφα τόσο του Υπ. Μεταφορών όσο και του Υπ. Εθνικής Αμύνης».

Το θέμα που προκύπτει, όπως αναφέρεται στη επιστολή, είναι αν είναι σκόπιμο να απογυμνωθούν τα αεροδρόμια της χώρας συμπεριλαμβανομένων και των ακριτικών, από προσωπικό με κρίσιμες αρμοδιότητες «σε θέματα εθνικής άμυνας τη στιγμή που η γειτονική Τουρκία έχει φτάσει στο απόγειο της προκλητικότητας και ελλοχεύει ο κίνδυνος θερμού επεισοδίου ή ακόμα και γενικευμένης σύρραξης;»

Στην επιστολή που θα στείλουν σε εκπροσώπους των κομμάτων κι άλλων φορέων, και αποκαλύπτει το makthes.gr, οι είκοσι αερολιμενοί τονίζουν επίσης ότι «η συγκεκριμένη αιτιολόγηση στο νόμο περί μετάβασης από ένα αποκεντρωμένο σύστημα ελέγχου σε μία κεντρική δομή και περί επιθεωρητών που θα βρίσκονται στην… Αθήνα και που θα αναλαμβάνουν τη διενέργεια επί τόπου επιθεωρήσεων στη χώρα, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ένα σύστημα πραγματικού και ουσιαστικού ελέγχου ενώ δημιουργεί τεράστια ουσιαστικά και νομικά προβλήματα». Κατόπιν όλων αυτών και πολλών άλλων, όπως καταγράφονται στη μακροσκελέστατη και λεπτομερή επιστολή τους, προκύπτουν ερωτήματα όπως:

-η κατάργησή θέσεων και αρμοδιοτήτων θα μπλοκάρει αυτόματα τη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού σε κρίσιμους για τη εξασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και της δημόσιας ασφάλειας;

- Πως και από ποιόν θα ασκούνται πλέον οι υφιστάμενες αρμοδιότητες των αερολιμενικών υπαλλήλων που υπηρετούν στα περιφερειακά αεροδρόμια και εξ ορισμού προϋποθέτουν αυτοπρόσωπη και συνεχή 24ωρη παρουσία;

- Ποια Δημόσια Αρχή θα διασφαλίζει το Δημόσιο Συμφέρον και την ασφάλεια πτήσεων και επιβατών στα περιφερειακά αεροδρόμια;

- Στο φιλότιμο των ξένων ιδιωτικών συμφερόντων θα επαφίεται η τήρηση της νομιμότητας στους κατά τόπους αερολιμένες;

- Γιατί απαξιώνεται και υποβαθμίζεται από πλευρά ασφάλειας το αεροδρόμιο της πόλης μας, ένα αεροδρόμιο με ετήσια επιβατική κίνηση σχεδόν 7.000.000 επιβατών;

-Τι συνέπειες θα έχει αυτό για την Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα γενικότερα;

- Γιατί επιλέγεται το μοντέλο της «αθηνοκεντρικής δομής» αντί για το μοντέλο ενός αποκεντρωμένου συστήματος ελέγχου όταν οι περισσότερες χώρες της ΕΕ, αν και δεν έχουν το νησιωτικό χαρακτήρα της Ελλάδος, έχουν θεσπίσει περιφερειακές εποπτικές μονάδες των αντίστοιχων υπηρεσιών εντός των αερολιμένων;


Μελ. Καρ.

Loader