Στα σαγόνια… κινέζικων καρχαριών η αγορά – Ένα στα 5 ευρώ του ηλεκτρονικού εμπορίου πάνε σε Temu, Shein

Πάνω από 50.000 παραγγελίες τη μέρα δέχονται οι κυρίαρχες πλατφόρμες - Ποια αγκάθια τρυπούν τα πλευρά των επιχειρήσεων λιανικής – Τι ανέφερε από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, Κώστας Γεράρδος

Η ανεξέλεγκτη επέλαση των κυρίαρχων κινέζικων πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου (υποδέχονται 50.000 παραγγελίες ημερησίως) πιέζει αφόρητα τις επιχειρήσεις λιανικής στη χώρα μας που ψάχνουν τρόπους αντίδρασης έχοντας να αντιμετωπίσουν κι άλλα φλέγοντα ζητήματα.

Το 20% του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα διακινείται από Temu – Shein, δηλαδή ένα στα 5 ευρώ του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα καταλήγει στις κινέζικες πλατφόρμες. Μάλιστα, η μέση παραγγελία που διενεργείται μέσω Temu προσεγγίζει τα 30 ευρώ.

Με την ΕΕ κλασικά… βραδυπορούσα, ανήμπορη να αντιδράσει αποτελεσματικά στην κινεζική διείσδυση (πέρα από την επιβολή τέλους 2 ευρώ στα μικροδέματα από την Κίνα), ο κλοιός σφίγγει για το οργανωμένο λιανεμπόριο και από τις ιλιγγιώδεις αυξήσεις στα ενοίκια των καταστημάτων αλλά και τον λαβύρινθο «αδιαφάνειας» στον τρόπο επιβολής των προστίμων όταν διαπιστώνονται παρατυπίες στην αποτύπωση των εκπτώσεων.

Παράλληλα, οι γραφειοκράτες της Κομισιόν πολλές φορές νομοθετούν κλείνοντας τα αυτιά τους στα «θέλω» και τις ανάγκες της αγοράς, επιβαρύνοντας περαιτέρω το επιχειρείν.

Οι τρεις πληγές του λιανεμπορίου

3488da86-5268-4d57-b611-9e1fde36f134.jpeg?v=0

«Είχαμε πολλές δυσκολίες τα τελευταία χρόνια σαν λιανεμπόριο. Η συνεισφορά μας στην οικονομία είναι πολύ σημαντική. Κρίσιμο ζήτημα είναι το πώς αντιμετωπίζεται η λιανική αναφορικά με τα πρόστιμα που επιβάλλονται για λάθος αποτύπωση των εκπτώσεων, υπάρχει αδιαφάνεια ως προς τον προσδιορισμό του προστίμου. Δεν μπορεί να σε διαπομπεύουν μετά στα ΜΜΕ για αυτό το λόγο. Τεράστιο θέμα υπάρχει με τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τις κινέζικες πλατφόρμες, κάνουν 50.000 παραγγελίες τη μέρα που δεν τηρούν αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και επιδοτούνται (και τα μεταφορικά) από την κινέζικη κυβέρνηση. Επιπλέον άλλο θέμα που μας απασχολεί, βγαίνουν νομοθεσίες στην Ευρωβουλή που είναι εντελώς εκτός αγοράς. Για παράδειγμα να πληρώνεις σε 30 μέρες τους προμηθευτές, αυτό αλλάζει τα δεδομένα, πρέπει να έχουμε φωνή στην Ευρωβουλή», επεσήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής), Κώστας Γεράρδος, σε συνάντηση με δημοσιογράφους στη Θεσσαλονίκη, στην οποία οριοθέτησε τους στόχους του Συνδέσμου, προαναγγέλοντας την ίδια στιγμή και συνάντηση με τον πρωθυπουργό όπου θα τεθούν όλα τα ζητήματα.

Η ανταλλαγή γνώσεων, η προώθηση έξυπνων πρακτικών επικοινωνίας, η ενίσχυση του brand του retail και η συμμετοχή στο νομοθετικό έργο μέσω της συνεργασίας με την πολιτεία, αποτελούν τους άξονες πάνω στους οποίους κινείται ο ΣΕΛΠΕ.

Με πωλήσεις 71,57 δισ. ευρώ το 2024 και 400.000 εργαζόμενους ο ΣΕΛΠΕ συμμετέχει με 11,6% στο ΑΕΠ. Ο ΣΕΛΠΕ διαθέτει 90 μέλη (τζιράρουν 15 δις. ευρώ) που απασχολούν 125.000 εργαζόμενους.

Loader