Ν. Παπαθανάσης: «Θέμα ημερών η υποβολή του 6ου αιτήματος για 2,1 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης»
Όπως διευκρίνισε ο αρμόδιος συντονιστής του Ταμείου Ανάκαμψης, κ. Καβαλάκης, στις 18 Ιουλίου αναμένεται να γίνει η έγκριση από το Ecofin
Ερώτηση με πρωτοβουλία της Κατερίνας Νοτοπούλου από κοινού με τον Τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο
- Newsroom
Με πρωτοβουλία της Κατερίνας Νοτοπούλου, Βουλεύτριας Α΄ Θεσσαλονίκης και Τομεάρχη Πρόνοιας και Κοινωνικής Συνοχής, κατατέθηκε στη Βουλή από κοινού με τον Τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο, ερώτηση δέκα βουλευτών για το κλείσιμο του Σιδηροδρομικού Σταθμου Έδεσσας και την υποβάθμιση του σιδηροδρόμου.
Οι βουλευτές αναφέρονται στο κλείσιμο του ΣΣ Έδεσσας, λόγω έλλειψης προσωπικού και αδυναμίας του ΟΣΕ να τον στελεχώσει. Πλέον τα δρομολόγια στη μονή γραμμή Πλατέως-Έδεσσας γίνονται με δελτία ειδοποίησης του σταθμάρχη Πλατέως, που φέρουν ημερομηνία της δεκαετίας του 2000, με τα οποία βεβαιώνεται ότι η γραμμή είναι ελεύθερη για τη μετάβαση και επάνοδο της αμαξοστοιχίας, καθώς όλοι οι ενδιάμεσοι σταθμοί δε λειτουργούν.
Ταυτόχρονα επισημαίνουν τη μη υλοποίηση της κυβερνητικής δέσμευσης για επαναλειτουργία της γραμμής Θεσσαλονίκη-Αμύνταιο-Φλώρινα έως τον Φεβρουάριο του 2025, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα να εξακολουθεί η σιδηροδρομική απομόνωση της Δυτικής Μακεδονίας.
Στην ερώτησή τους οι βουλευτές θέτουν τη μεταφορά όλων των σύγχρονων συρμών του Προαστιακού Θεσσαλονίκης-Λάρισας στην Αθήνα για τον εκεί Προαστιακό, με αποτέλεσμα η μετακίνηση να γίνεται με συρμούς που δεν είναι οι πλέον κατάλληλοι για προαστιακή μεταφορά. Κάνουν δε αναφορά σε πρόσφατα περιστατικά με βαγόνια που γέμισαν καπνούς σε αμαξοστοιχίες που κινούνταν στην περιοχή της Σίνδου και στην Έδεσσα.
Τέλος όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν η εικόνα εγκατάλειψης του σιδηρόδρομου συμπληρώνεται με το κλείσιμο εκδοτηρίων σε δεκάδες σταθμούς (μεταξύ αυτών και του Πλατέως), αφήνοντας το σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς φυσικά σημεία πώλησης εισιτηρίων και τους πολίτες -ιδιαίτερα τους ηλικιωμένους και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που δεν έχουν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες- χωρίς εξυπηρέτηση.
Οι βουλευτές θέτουν τα ακόλουθα ερωτήματα στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών:
1. Πως επηρεάζει την ασφάλεια των δρομολογίων Θεσσαλονίκης Έδεσσας το κλείσιμο του Σ.Σ. Έδεσσας; Πόσο θα διαρκέσει η μη λειτουργία του Σταθμού; 2. Πότε προβλέπεται να λειτουργήσει η γραμμή Θεσσαλονίκη-Αμύνταιο- Φλώρινα; Γιατί δεν υλοποιήθηκε η κυβερνητική δέσμευση για λειτουργία της έως τον Φεβρουάριο του 2025;3. Τι σχεδιασμός υπάρχει για επενδύσεις σε τροχαίο υλικό; Για πόσο ακόμη θα εξακολουθήσουν να κυκλοφορούν στον Προαστιακό Θεσσαλονίκης Λάρισας συρμοί που δεν είναι οι πλέον κατάλληλοι για προαστιακή μετακίνηση;
Όπως διευκρίνισε ο αρμόδιος συντονιστής του Ταμείου Ανάκαμψης, κ. Καβαλάκης, στις 18 Ιουλίου αναμένεται να γίνει η έγκριση από το Ecofin
«Η Λιβύη αποτελεί για την Ελλάδα τον φυσικό γείτονα, μακραίωνο σύμμαχο του πολιτισμού και της ιστορίας», δήλωσε ο ΥΠΕΞ
Τι αναφέρει ο βουλευτής Χίου Σταύρος Μιχαηλίδης
Νωρίτερα έγινε γνωστό ότι οι ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Αριστεράς καταθέτουν κοινή πρόταση συγκρότησης Προκαταρκτικής, υπογεγραμμένη από 37 βουλευτές