Συνέδριο ιδιωτικών σχολείων στη Θεσσαλονίκη - Κεραμέως: Να μεταμορφώσουμε την πανδημική κρίση σε κέρδος (φωτ.)

«Νέες προκλήσεις για τα ανεξάρτητα σχολεία – πανδημία και άλλες παγκόσμιες απειλές» είναι το θέμα του σεμιναρίου της ECNAIS που πραγματοποιείται φέτος στην Θεσσαλονίκη, από τις 9 έως τις 11 Νοεμβρίου

- Newsroom

Της Ανατολής Μαυρίδου

"Νέες προκλήσεις για τα ανεξάρτητα σχολεία – πανδημία και άλλες παγκόσμιες απειλές" είναι το θέμα του σεμιναρίου της ECNAIS που άρχισε χτες στη  Θεσσαλονίκη και ολοκληρώνεται αύριο.

Το συνέδριο των ιδιωτικών σχολείων που διοργανώνει κάθε χρόνο η ENCAIS, χαιρέτησε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως τονίζοντας πως η πανδημία βοήθησε στην εξέλιξη της εκπαίδευσης μέσα από τις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η παγκόσμια πανδημία υπήρξε μεγάλο εμπόδιο για τα σχολεία και τη νεολαία μας. Η σημαντική πρόκληση τώρα είναι να μεταμορφώσουμε αυτή την κρίση σε ουσιαστικά κέρδη. Ένα από τα θετικά που μας άφησε η πανδημία είναι χωρίς αμφιβολία η μάθηση της εκπαίδευσης».

Η υπουργός Παιδείας επισήμανε το πόσο σημαντική είναι η τεχνολογία στην εκπαίδευση. «Είναι ώρα να χρησιμοποιήσουμε τα στοιχεία μας για να κάνουμε την ψηφιακή τεχνολογία οδηγό στην ανάπτυξη της εκπαίδευσης. Οι μαθητές χρειάζονται να έχουν αυτά που χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος. Κυρίες και κύριοι πρέπει να επενδύσουμε στην οπτική συνδεσιμότητα για να αναπτύξουμε τις ικανότητες των μαθητών μας από την νεαρότερη πιθανή ηλικία για την μελλοντική βιωσιμότητα και ανάπτυξη της κοινωνίας μας», είπε.

Το πανευρωπαϊκό εκπαιδευτικό συνέδριο του μη κερδοσκοπικού οργανισμού οργανώνεται κάθε χρόνο και μπορούν να το παρακολουθήσουν στελέχη από όλα τα ανεξάρτητα σχολεία της Ευρώπης. Η θεματολογία του συνεδρίου είναι όσα μάθαμε από τον COVID-19 και πως θα αποτυπωθεί αυτό που βιώσαμε.

synedrio-ecnais-sis1.jpg
synedrio-ecnais-sis2.jpg
synedrio-ecnais-sis3.jpg

Πρόκειται για ένα θέμα εξαιρετικά σημαντικό, διότι οι κοινωνικές-οικονομικές- πολιτιστικές αλλαγές θέτουν τις βάσεις για μια νέα τάξη πραγμάτων και η πανδημία COVID 19 διατάραξε αρκετές από τις κοινωνικές σταθερές αλλάζοντας σημαντικά την καθημερινότητα όλων μας.

Ο καθηγητής Σχεδίασης Μοντέλων Βελτιωμένης Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος δια βίου μάθησης του Πανεπιστημίου Πειραιά, Συμεών Ρετάλης μίλησε για προγράμματα εκμάθησης βελτιωμένης τεχνολογίας για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη του παιδιού και την βοήθεια της κίνησης μέσω των παιχνιδιών στην μάθηση. "Μπορώ να πω με σιγουριά ότι θέλουμε ευέλικτη και ανταποκριτική εκπαίδευση. Κάτι που μπορούμε να υποστηρίξουμε με διαφορετικές σημασίες" και τόνισε πως "πρέπει να κρατήσουμε τα παιδιά ενεργά και συγκεντρωμένα στην ενεργή γνώση. Ειδικά στις πιο νεαρές ηλικίες πρέπει να βρούμε κάτι που συνδυάζει κίνηση και μάθηση".

Μίλησε επίσης για την ολοκληρωμένη προσέγγιση στη μάθηση του παιδιού και τον κριτικό ρόλο που παίζουν τα σχολεία ώστε τα παιδιά παραμένουν υγιή, ασφαλή, με ενδιαφέρον, υποστηριγμένα, με πρόκληση. "Ένα νούμερο δεν τα χωράει όλα", σημείωσε και αναφέρθηκε στη σχεδίαση και την εφαρμογή ενός ευέλικτου ανταποκριτικού μαθήματος που θα προσφέρει ευκαιρίες για την συμμετοχή και την επιτυχία των μαθητών.

Αναφέρθηκε στην ανέπαφη εκπαιδευτική πλατφόρμα gaming με βάση την κίνηση για να εξασκήσουν τα παιδιά διάφορες ικανότητες με πολλαπλά μοντέλα και υπογράμμισε στους πολλαπλούς σταθμούς και πολλαπλούς τρόπους λειτουργίας: τον σταθμό κίνησης (παιχνίδι με κίνηση), σταθμό τεχνολογίας, ατομικό σταθμό εκμάθησης και τον σταθμό συνεργασίας.

Η αναπληρώτρια καθηγήτρια εκπαιδευτικής ψυχολογίας στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Μόνικα Σιάκου μίλησε για την αλλαγή στην ψυχολογία των παιδιών μετά την πανδημική κρίση καθώς σε πολλές περιπτώσεις οδήγησε σε ψυχικά προβλήματα.

"Μετά την πανδημία τα σχολεία δέχτηκαν πολύ διαφορετικά παιδιά. Όταν άνοιξαν τα σχολεία το φυσικό ένστικτο των δασκάλων ήταν να συνεχίσουν από εκεί που είχαν μείνει, δυστυχώς όμως αυτό δεν ήταν δυνατό καθώς η πραγματικότητα έδειξε ότι είχαν να κάνουν με πολύ διαφορετικά παιδιά" είπε.

Η ίδια αναφέρθηκε σε μελέτες που έγιναν και έδειξαν πως με την επιστροφή στο σχολείο οι μαθητές δυσκολεύονται καθώς έχουν φόβο, άγχος, αβεβαιότητα, προβλήματα προσαρμογής και δυσκολία στις διαπροσωπικές σχέσεις.

Τόνισε πως πρέπει να βρεθούν τρόποι αντιμετώπισης γι αυτό που συνέβη στα παιδιά και σημείωσε πως για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε το θέμα του κοβιντ 19 έπρεπε να μάθουμε σημαντικά μαθήματα όσον αφορά την ψυχική υγεία.

Αναφέρθηκε ως παράδειγμα στο Mindfulness calendar, ένα ημερολόγιο με το οποίο κάθε μέρα για 5 λεπτά οι μαθητές με τους δασκάλους κάνουν διάφορες δραστηριότητες ώστε να διώξουν το άγχος και να μπορέσουν να αποδώσουν.


Loader