Τραγωδία στα Τέμπη: Επέστρεψε και νοσηλεύεται στην Ελλάδα ο μοναδικός επιζών του πρώτου βαγονιού
Ο νεαρός βρίσκεται σε κωματώδη κατάσταση
Όπως δείχνουν τα στοιχεία, εάν είχε εγκατασταθεί σύστημα τηλεδιοίκησης και ETCS, θα είχε αποτραπεί το ατύχημα
- Newsroom
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το πόρισμα των πραγματογνωμόνων, που διερευνούν τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη για λογαριασμό των οικογενειών των θυμάτων.
Όπως μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός του ΑΝΤ1 έχει στα χέρια του, αποκλειστικά το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών, για τα θύματα στα Τέμπη, που αναμένεται να ανακοινωθεί αύριο και είναι αποκαλυπτικό.
Σύμφωνα με το πόρισμα, το γενικό χημείο του κράτους πήρε δείγματα μετά από ένα μήνα και όχι τις πρώτες ημέρες από τον χώρο που έγινε το ατύχημα και ανίχνευσε μεταξύ άλλων την ουσία ξυλόλιο, η οποία δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση, από τα υπάρχοντα υλικά- στοιχεία των αμαξοστοιχιών.
Πρόκειται για μια ουσία η οποία χρησιμοποιείται ως διαλύτης στη χημική βιομηχανία αλλά επειδή τα χαρακτηριστικά του μοιάζουν με της βενζίνης χρησιμοποιείται ακόμα και στη νοθεία καυσίμων.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία, εάν είχε εγκατασταθεί σύστημα τηλεδιοίκησης και ETCS, θα είχε αποτραπεί το ατύχημα, ενώ δεν υπήρχε πλήρης επικοινωνιακή κάλυψη της διαδρομής οποιουδήποτε συρμού.
Ακόμη, οι ειδικοί, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για άμεση ανάγκη λήψης μέτρων για εξασφάλιση επικοινωνίας στο σύνολο των διαδρομών. Επιπλέον απουσίαζαν κανονισμοί πυρασφάλειας, και υπήρχαν μόνο συστάσεις για τα τρένα.
«Φως» στις συνθήκες που σημειώθηκε η τραγωδία αναμένεται να δώσουν οι μάρτυρες που κατάφεραν να βγουν ζωντανοί από τον εφιάλτη.
Μέχρι στιγμής, έχουν κατατεθεί δύο πορίσματα των κρατικών αρχών στον εφέτη ανακριτή που ερευνά την σιδηροδρομική τραγωδία, που στοίχισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας.
Ο νεαρός βρίσκεται σε κωματώδη κατάσταση
Κατείχε αυτή την θέση από τον Απρίλιο του 2017, μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2021
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προανήγγειλε «αποτελεσματικές μεταρρυθμίσεις στην παραγωγή των δημόσιων έργων, στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου και στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης»
Την πόρτα του ανακριτή θα περάσουν ο νυν διευθυντής της Διεύθυνσης Συντήρησης Η/Μ Συστημάτων και Ηλεκτροκίνησης και ο γενικός διευθυντής, από τον Μάρτιο του 2017 έως και τον Νοέμβριο του 2019, της Γενικής Διεύθυνσης Δικτύου του ΟΣΕ