Θεσσαλονίκη - Χαλκιδική: Εθνική οδός για κλάματα

- Newsroom

02Η ανεπάρκεια του οδικού δικτύου που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Χαλκιδική είναι η κύρια αιτία για το μαρτύριο του μποτιλιαρίσματος που πλέον αρχίζει από το μεσημέρι της Παρασκευής και τελειώνει το μεσημέρι της Δευτέρας.



Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Σε μαρτύριο μετατρέπεται η επιστροφή των εκδρομέων του Σαββατοκύριακου από τη Χαλκιδική στη Θεσσαλονίκη. Το οδικό δίκτυο, αν και έχει ανακατασκευαστεί, κρίνεται ανεπαρκές να εξυπηρετήσει την αυξημένη κυκλοφορία.

Κάθε Κυριακή, από το απόγευμα μέχρι τα μεσάνυχτα, οι οδηγοί περνούν μέχρι τρεις και τέσσερις βασανιστικές ώρες μποτιλιαρισμένοι, για να διανύσουν την απόσταση από το πρώτο πόδι μέχρι την πόλη της Θεσσαλονίκης, απόσταση που σε φυσιολογικές συνθήκες δεν ξεπερνά σε χρόνο τη μία ώρα. Εκνευρισμός και αγανάκτηση εξαντλούν τους οδηγούς και η ξεκούραση του διημέρου χάνεται μέσα σε λίγη ώρα. Σε αυτό το κλίμα, εκτός από την ταλαιπωρία, γίνονται ορατοί οι κίνδυνοι ατυχημάτων που μπορεί να προκαλέσουν όσοι χάνουν την υπομονή τους και ψάχνουν διέξοδο διαφυγής σε ένα στενό δρόμο.
Το τελευταίο διάστημα το μαρτύριο παρατείνεται και τα πρωινά της Δευτέρας, οπότε πολλοί Θεσσαλονικείς επιλέγουν να επιστρέψουν από τη Χαλκιδική μετά το Σαββατοκύριακο.
Οι συμπληγάδες, εκτός από τα φανάρια στους οικισμούς, βρίσκονται στην επαρχιακή οδό Κασσάνδρας - Νέων Μουδανιών, μήκους 7 χλμ. Όπως έγραψε η “Μ” (φύλλο 19/6/2009), ο δρόμος αυτός έχει μετατραπεί σε καρμανιόλα. Η στενότητα του δρόμου και η αυξημένη κίνηση τους καλοκαιρινούς μήνες, οι έντονες στροφές και η ανυπαρξία στηθαίου είναι από τις κυριότερες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων. Ακόμη όμως και αν δεν συνέβαιναν ατυχήματα, ο στενός δρόμος δεν μπορεί να σηκώσει την κίνηση της επιστροφής στη Θεσσαλονίκη. Κάθε Κυριακή από νωρίς το απόγευμα δημιουργείται τεράστιο μποτιλιάρισμα σε όλο το μήκος της επαρχιακής οδού, η οποία, όπως παραδέχονται οι τοπικοί φορείς και η Τροχαία Νέων Μουδανιών, δεν μπορεί να απορροφήσει την κίνηση του καλοκαιριού.

ΕΘΝΙΚΗ ΓΙΑ ΚΛΑΜΑΤΑ
Η ταλαιπωρία όμως δεν σταματάει σε αυτό το πέρασμα. Ακολουθεί η εθνική οδός Νέων Μουδανιών - Θεσσαλονίκης, η οποία, όπως διαπιστώνεται, δεν σχεδιάστηκε βάσει των πραγματικών αναγκών. Στο τμήμα της από τα Νέα Μουδανιά μέχρι τη Σωζόπολη, παρότι έγινε διαπλάτυνση και τοποθετήθηκε στηθαίο, ο δρόμος πάλι θεωρείται στενός. Ο σχεδιασμός δεν προέβλεψε βοηθητική λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Έτσι, σε περίπτωση που κάποιο αυτοκίνητο υποστεί βλάβη ή λάστιχο, ο οδηγός του θα πρέπει να σταθμεύσει καταλαμβάνοντας και τη μισή δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, η οποία αυτόματα καταργείται. Ο όγκος των οχημάτων πρέπει να περιοριστεί σε μία λωρίδα κυκλοφορίας, με όλα τα κυκλοφοριακά προβλήματα που θα δημιουργηθούν. Εκτός αυτού, βέβαια, γεννάται κίνδυνος ατυχήματος με σύγκρουση, αφού οι οδηγοί που ακολουθούν ίσως να μην αντιληφθούν εγκαίρως τη στάθμευση του αυτοκίνητου. Μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος τις νυχτερινές ώρες που δεν υπάρχει φωτισμός και είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς ένα σταθμευμένο αυτοκίνητο.
Το παράπλευρο δίκτυο, που θα μπορούσε να δώσει διέξοδο, δεν είναι ολοκληρωμένο. Μόνο κάποια τμήματά του είναι ασφαλτοστρωμένα και τα υπόλοιπα είτε είναι χωματόδρομος είτε είναι στο στάδιο χωματουργικών εργασιών. Μετά τη Σωζόπολη υπάρχει μια μικρή λωρίδα έκτακτης ανάγκης, αλλά πάλι ο δρόμος δεν μπορεί να απορροφήσει την κίνηση. Κυκλοφοριακός “λαιμός” δημιουργείται και στο ύψος της Καρδίας, στην τελική ευθεία για την πόλη, ο οποίος με τη σειρά του προκαλεί περαιτέρω προβλήματα σε ολόκληρη την περιφερειακή οδό.

ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ
Η χθεσινή ημέρα έδειξε σε όλο του το μέγεθος το πρόβλημα που υπάρχει πλέον και τα πρωινά της Δευτέρας. Στην εθνική οδό Νέων Μουδανιών - Θεσσαλονίκης, στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη, δημιουργείται τεράστιο μποτιλιάρισμα, ανάλογο με αυτό που παρατηρείται το βράδυ της Κυριακής.
Χθες το πρωί τα αυτοκίνητα κινούνταν με την ελάχιστη ταχύτητα επί της οδού, ενώ στο ύψος της Καρδίας και σε όλο το μήκος της περιφερειακής οδού σχηματιζόταν μποτιλιάρισμα χιλιομέτρων. Το φαινόμενο αποδίδεται αφενός στο γεγονός ότι πολλοί παραθεριστές, κάτοικοι Θεσσαλονίκης, εκτιμώντας ότι νωρίς (από τις 6.00) το πρωί της Δευτέρας ο δρόμος δεν θα έχει κίνηση, ξεκινούν για την πόλη. Διαπιστώνεται όμως ότι την ίδια σκέψη κάνουν πολλοί εκδρομείς κι έτσι η επιστροφή της καθημερινής λαμβάνει τα χαρακτηριστικά της μεγάλης επιστροφής της Κυριακής.
Εκτός αυτών, την ίδια ώρα οι μόνιμοι κάτοικοι των δήμων της ανατολικής Θεσσαλονίκης και της δυτικής Χαλκιδικής που εργάζονται στη Θεσσαλονίκη ξεκινούν για τη δουλειά τους και η κίνηση αυξάνεται κατακόρυφα.
Η χθεσινή ημέρα είχε το επιπλέον χαρακτηριστικό της επιστροφής των πρώτων αδειούχων του καλοκαιριού. Οι εργαζόμενοι που επέλεξαν να λείψουν από το τέλος Ιουνίου και το πρώτο εικοσαήμερο του Ιουλίου βρέθηκαν στο δρόμο μαζί με τους υπόλοιπους οδηγούς.

  • ΟΙ ΣΥΜΠΛΗΓΑΔΕΣ
  • Τα φανάρια στους οικισμούς
  • Η επαρχιακή οδός Κασσάνδρας - Νέων Μουδανιών
  • Η εθνική οδός Νέων Μουδανιών - Θεσσαλονίκης
  • Η στενωπός στο ύψος της Καρδίας

 

Και η τροχαία... το χαβά της

Η Τροχαία, όπως καταγγέλλεται, αντί να διευκολύνει την κυκλοφορία, είχε στημένο μπλόκο στο ύψος της Καρδίας Θεσσαλονίκης, ελέγχοντας τους οδηγούς που παραβίαζαν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Έτσι δημιουργούνταν επιπλέον κυκλοφοριακά προβλήματα, καθώς οι τροχονόμοι σταματούσαν στο μπλόκο διερχόμενα αυτοκίνητα και προκαλούνταν εμπλοκή στην κίνηση.
“Ο δρόμος είχε μποτιλιάρισμα, γιατί κάποιοι προτιμούν την πρωινή διαδρομή, για να επιστρέψουν από τη Χαλκιδική. Η υπηρεσία μας κάνει τροχονομικούς ελέγχους όλο το 24ωρο και σε πολλά σημεία της αρμοδιότητάς μας. Όσον αφορά τους ελέγχους στην Καρδία, αφορούσαν βέβαια όλες τις παραβάσεις. Δεχόμαστε όμως διαμαρτυρίες από τους πολίτες για την κατάληψη της λωρίδας έκτακτης ανάγκης. Παίρνουν τηλέφωνο στο 100, στα ραδιόφωνα, στα τμήματα Τροχαίας και ζητούν, όπως λέει ο νόμος άλλωστε, να μένει κενή η λωρίδα, διότι μπορεί να συμβεί κάτι και να μην έχουν πρόσβαση τα οχήματα βοηθειών. Έτσι, βεβαιώνουμε παραβάσεις”, αναφέρει αξιωματικός του τμήματος Τροχαίας Θέρμης.

Loader