Θεσσαλονίκη: 36χρονη μαχαίρωσε 34χρονο έξω από κέντρο διασκέδασης
Και οι 2 νοσηλεύονται εκτός κινδύνου στο ΑΧΕΠΑ
Σε αντίθεση με άλλα ιστορικά κτίρια που καταρρέουν, αυτό διασώθηκε, αναστηλώθηκε υποδειγματικά και θα είναι εδώ για τις επόμενες γενιές
«Γυρίζει σελίδα» η ιστορική Μοδιάνο, μετά την υπογραφή της συμφωνίας του Ομίλου Φάις με την Ergon Agora, των Θωμά και Γιώργου Δούζη. Οι υπογραφές έπεσαν την προηγούμενη ενδομάδα και πλέον, για τα επόμενα 15 χρόνια η αγορά περνά στη διαχείριση των Θεσσαλονικιών αδελφών Δούζη.
Εντός του φθινοπώρου η αγορά αναμένεται να αδειάσει, και αφού περάσει στους νέους διαχειριστές θα γίνουν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Η βασική μορφολογία του χώρου δεν θα αλλάξει και η όποια νέα διαμόρφωση γίνει θα ακολουθεί το πλαίσιο που έχει τεθεί από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεότερων Μνημείων, καθώς η Μοδιάνο είναι διατηρητέο κτίριο. Η χρήση της Μοδιάνο επίσης δεν μπορεί να αλλάξει, θα εξακολουθεί να λειτουργεί ως αγορά τροφίμων, παράλληλα με τη λειτουργία χώρων εστίασης.
Εξάλλου η Ergon Agora είναι πρωτοπόρος στην ανάπτυξη του μοντέλου που συνδυάζει τη λιανική πώληση τροφίμων με την εστίαση, το λεγόμενο μοντέλο «grocerant» (από τις λέξεις grocery/παντοπωλείο και restautant/εστιατόριο), καθώς έστησε ένα δίκτυο τέτοιων καταστημάτων στην Ελλάδα, την Κύπρο, το Ηνωμένο Βασίλιο, το Κατάρ και το Άμπου Ντάμπι. Ο όμιλος Ergon ανέδειξε την ελληνική γαστρονομία και άνοιξε παράθυρο στον κόσμο για τα εκλεκτά τρόφιμα που παράγουν μικροί παραγωγοί από όλη την Ελλάδα
Μετά τις απαραίτητες εργασίες, η αγορά Μοδιάνο θα ανοίξει ξανά για τους Θεσσαλονικείς και τους επισκέπτες, υπό την ομπρέλα της Ergon αυτή τη φορά. Το στοιχείο της λιανικής θα είναι διερρυμένο, με μεγάλη γκάμα τροφίμων εκλεκτής ποιότητας από Έλληνες παραγωγούς, ενώ θα υπάρχουν και χώροι εστίασης, στο πνεύμα αντίστοιχων χώρων που έχει αναπτύξει η Ergon.
Το κέρδος για τη Θεσσαλονίκη
Εκατό χρόνια μετά τα εγκαίνια της Κεντρικής Αγοράς Τροφίμων, μια νέα εποχή ανοίγεται για τη Μοδιάνο. Ας μην ξεχνάμε ότι για τουλάχιστον δύο δεκαετίες η Μοδιάνο ήταν σε απόλυτη παρακμή, σκοτεινή και βρώμικη, με τα περισσότερα καταστήματα κλειστά. Το 2017 ο Όμιλος Φάις απέκτησε μέσω διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ το 43,6% της αγορά και σταδιακά εξαγόρασε από άλλους μικροιδιοκήτες το 57% συνολικά. Η επένδυση συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ του ομίλου Φάις έβγαλε την αγορά Μοδιάνο από το καθεστώς εγκατάλειψης που είχε περιπέσει επί σχεδόν δύο δεκαετίες. Μετά από μια χρονοβόρα διαδικασία σχεδιασμού, εγκρίσεων και κατασκευαστιών εργασιών πυ κράτησε έξι χρόνια, η Αγορά Μοδιάνο ανακαινίστηκε εκ βάθρων, με απόλυτο σεβασμό στην αρχιτεκτονική κληρονομιά του Ελί Μοδιάνο και επαναλειτούργησε τον Δεκέμβριο του 2023.
Στους 22 μήνες που μεσολάβησαν η κίνηση στην αγορά ήταν κατώτερη των προσδοκιών. Ο τομέας του τροφίμου και της εστίασης ήταν τελείως έξω από όσα είχε δραστηριοποιηθεί μέχρι σήμερα ο Όμιλος Φάις, ο οποίος αποφάσισε να επικεντρωθεί στο core business του, αφήνοντας τη διαχείριση της Aγοράς σε ένα επιχειρηματικό δίδυμο με βαθιά γνώση του συγκεκριμένου χώρου, αλλά και της Θεσσαλονίκης, αφού οι αδελφοί Δούζη είναι γέννημα θρέμμα της πόλης.
Το ευτύχημα για τη Θεσσαλονίκη είναι ότι σε αντίθεση με άλλα ιστορικά κτίρια που καταρρέουν, η Μοδιάνο διασώθηκε, αναστηλώθηκε υποδειγματικά και θα είναι εδώ, ανοικτή και προσβάσιμη σε όλους, κατοίκους και επισκέπτες. Ένας κτίριο της παλιάς Θεσσαλονίκης, ένα αρχιτεκτονικό τοπόσημο, που θα έχουν την ευκαιρία να το χαρούν και οι επόμενες γενιές. Η ανάληψη της διαχείρισης της Μοδιάνο από δύο νέους και πετυχημένους επιχειρηματίες της πόλης, δίνει στην αγορά έναν αέρα σαλονικιώτικο και ταυτόχρονα κοσμοπολίτικο. Όχι με όρους του 1925, αλλά του 2025.
Και οι 2 νοσηλεύονται εκτός κινδύνου στο ΑΧΕΠΑ
Για πρώτη φορά ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έβαλε τόσο εμφατικά στο τραπέζι το αίτημα για προσφυγή στις κάλπες- «Είμαι έτοιμος. Ζητώ την εμπιστοσύνη σας» είπε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ
«Είναι ένα σχέδιο από την κοινωνία για την κοινωνία» τόνισε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης
Στην επιχείρηση συμμετείχαν ένα πλωτό μέσο του Λιμενικού, ένα φορτηγό πλοίο σημαίας Σιέρα Λεόνε και 1 ιδιωτικό σκάφος