Θεσσαλονίκη: Μαθητές ειδικού σχολείου κατασκεύασαν ρομπότ από το μηδέν και κέρδισαν το χειροκρότημα (βίντεο)

Μέλη της ομάδας ROBOTEIDIKOI από το 1ο ΕΝΕΕΓΥΛ Ανατολικής Θεσσαλονίκης μιλούν στο emakedonia.gr

Μια ομάδα οκτώ μαθητών με αναπηρία από το 1ο Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο Ανατολικής Θεσσαλονίκης (ΕΝΕΕΓΥΛ) κατάφερε να κάνει πράξη κάτι που φάνταζε ακατόρθωτο: να συναρμολογήσει και να προγραμματίσει ένα ρομπότ από το μηδέν και να λάβει μία σημαντική διάκριση σε διαγωνισμό.

Με τη βοήθεια των καθηγητών τους και μέσα από ατέλειωτες ώρες δουλειάς, οι μαθητές απέδειξαν ότι η δημιουργικότητα και η τεχνολογία δεν γνωρίζουν περιορισμούς. Το Ειδικό Σχολείο συμμετείχε στην 89η ΔΕΘ, όπου μαθητές μαζί με τους καθηγητές τους παρουσίασαν με περηφάνια στους επισκέπτες το ρομπότ που δημιούργησε η ομάδα ROBOTEIDIKOI.

Ο 16χρονος Θοδωρής Χάνος, περιγράφει στο emakedonia.gr με ενθουσιασμό την εμπειρία του: «Κατασκεύασα το ρομπότ με εργαλεία, βίδες και παξιμάδια με τη βοήθεια των καθηγητών. Το ρομπότ μάζευε τα τουβλάκια για να κερδίσουμε και χρησιμοποιώ το τηλεχειριστήριο για να το ελέγχω».

Η ομάδα ROBOTEIDIKOI

Η ομάδα, με το όνομα ROBOTEIDIKOI, πήρε μέρος στον διαγωνισμό ρομποτικής Into the Deep - First Tech Challenge Greece, τον Απρίλιο του 2025 στο ΠΑΜΑΚ. «Ήμασταν το μοναδικό Ειδικό Σχολείο που συμμετείχε. Από τις 25 ομάδες, τα παιδιά κατάφεραν να κατακτήσουν τη 13η θέση σε συνεργασία με άλλες ομάδες», σημειώνει στο emakedonia.gr ο καθηγητής Πληροφορικής, Αλέξανδρος Φωτιάδης.

Ο μαθητής Θοδωρής Χάνος και ο καθηγητής Αλέξανδρος Φωτιάδης
Ο μαθητής Θοδωρής Χάνος και ο καθηγητής Αλέξανδρος Φωτιάδης

«Ξεκινήσαμε τον Οκτώβριο του 2024, όταν το σχολείο παρέλαβε το κιτ ρομποτικής. Τα παιδιά άρχισαν από το μηδέν, το ρομπότ ήταν βίδες, μοτέρ. Σιγά-σιγά συναρμολόγησαν το ρομπότ και στη συνέχεια το προγραμμάτισαν για να κάνει τις κινήσεις σύμφωνα με τις οδηγίες και τις προδιαγραφές του διαγωνισμού», εξηγεί ο κ. Φωτιάδης.

Στον αγώνα αυτόν δεν υπήρχαν μόνο προκλήσεις, αλλά και συνεργασίες. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο καθηγητή, οι μαθητές έφτιαξαν συμμαχίες με άλλες ομάδες, έμαθαν να λύνουν προβλήματα σε πραγματικό χρόνο και να βρίσκουν λύσεις αναφορικά και με την συναρμολόγηση τεχνικού εξοπλισμού και με τις δυνατότητες προγραμματισμού, το οποίο απαιτεί το ρομπότ για να κινηθεί.

 

Εφόδια ζωής για τους μαθητές και τις μαθήτριες

Παράλληλα, η ομάδα συμμετείχε στο 1ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής στο ΝΟΗΣΙΣ, τη μεγαλύτερη μαθητική επιστημονική διοργάνωση στη Βόρεια Ελλάδα, όπου παρουσίασαν το ρομποτάκι τους σε κοινό 1.800 μαθητών και 168 ερευνητικών projects. Εκεί απέδειξαν ότι η τεχνολογία μπορεί να γίνει μέσο έκφρασης, ενδυνάμωσης και ισότητας.

Με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τον Χρυσόστομο Ρούπα και τον Αλέξανδρο Φωτιάδη, το 1ο ΕΝΕΕΓΥΛ δίνει στους μαθητές του όχι απλώς τεχνικές δεξιότητες, αλλά εφόδια ζωής. Στόχος του σχολείου είναι να ανοίξει δρόμους συνεργασίας με εταιρείες, ώστε τα παιδιά να βρουν ευκαιρίες εξέλιξης και μετά την αποφοίτησή τους.

1d79bd49-91eb-4359-92d4-4bc12c783c42.jfif?v=0

Η ιστορία του 16χρονου Θοδωρή και των συμμαθητών του είναι η απόδειξη ότι, όταν ένα σχολείο επενδύει στη δημιουργικότητα και στη δύναμη της διαφορετικότητας, τότε οι μαθητές του μπορούν να φτάσουν μακριά, και να δώσουν μαθήματα σε όλους μας.

Loader