Θεσσαλονίκη: Στη Βουλή η αποκάλυψη του emakedonia.gr για το Flyover

Oι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ρωτούν ποιος ευθύνεται για την αποζημίωση των 3,6 εκατ. ευρώ

- Newsroom

Ερώτηση στη Βουλή για την αποζημίωση που ενέκρινε το ελληνικό δημόσιο προς την κοινοπραξία που κατασκευάζει το flyover κατέθεσαν 12 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Είχε προηγηθεί, πριν μία εβδομάδα, το δημοσίευμα του emakedonia.gr που αποκάλυψε ότι η πεντάμηνη καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών κατασκευής του έργου, που ζήτησε το ελληνικό δημόσιο από την κοινοπραξία, θα κοστίσει στους φορολογούμενους 3,6 εκατ. ευρώ.

Στην ερώτηση τους οι βουλευτές αναφέρουν τα εξής:

«Στα 3,6 εκατ. ευρώ ανέρχεται η αποζημίωση που θα καταβάλει το ελληνικό δημόσιο στον ιδιωτικό φορέα που μετέχει στην σύμπραξη κατασκευής του έργου Flyover εξαιτίας της πεντάμηνης καθυστέρησης στην έναρξη της κατασκευής του.

Ειδικότερα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δέσμευσε ποσό 3.649.712,61 ευρώ για καταβολή αποζημίωσης αναγνωρίζοντας ότι η καθυστέρηση στην έναρξη του έργου δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του ιδιωτικού φορέα. Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση για το Flyοver υπογράφηκε στις 19 Δεκεμβρίου 2022, οι πρόδρομες εργασίες άρχισαν στις 10 Νοεμβρίου 2023 και το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών αρχικά ζητούσε μείωση του χρόνου υλοποίησης του έργου.

Η έναρξη της κατασκευής του έργου μετατέθηκε από την 16η Ιουνίου στην 10η Νοεμβρίου 2023 μεταθέτοντας ισόχρονα όσες ημερομηνίες επηρεάζονται με αποτέλεσμα η προγραμματισμένη ημερομηνία παράδοσης του έργου και έναρξης αποπληρωμής του να μετατεθεί από την 18η Δεκεμβρίου 2026 για την 14η Μαΐου 2027.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, στην αλληλογραφία μεταξύ των δύο μερών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ζήτησε από την κοινοπραξία να επιβεβαιώσει, ότι η προτεινόμενη από την δεύτερη αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος εργασιών δεν θεμελιώνει αξίωση αποζημίωσης του ιδιώτη. Ωστόσο, ο τελευταίος δεν την αποδέχθηκε και αντίθετα διεκδίκησε αποζημίωση 3.785.446,63 € (1.220.039,93 € για τον Ιδιωτικό Φορέα της Σύμπραξης και 2.565.406,70 € για τον Κατασκευαστή. Δύο χρόνια μετά την έναρξη των πρόδρομων εργασιών, τον Νοέμβριο του 2025 το δημόσιο ενέκρινε 3.649.712,61€, ποσό λίγο μικρότερο από αυτό που διεκδικούσε ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης.

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι παραπάνω καθυστερήσεις μεταθέτουν και το χρονοδιάγραμμα για την καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος για δύο έως τρεις μήνες σε σχέση με όσα έχουν ανακοινωθεί. Η καθυστέρηση αυτή ανατρέπει και το σχεδιασμό σχετικά με την κατεδάφιση του τούνελ στη θέση Κωνσταντινουπολίτικα με αποτέλεσμα η νέα γέφυρα να δοθεί στην κυκλοφορία προς το τέλος Αυγούστου 2026.

Επειδή οι πολίτες της Θεσσαλονίκης πρέπει να γνωρίζουν πότε θα παραδοθεί ο περιφερειακός fly over, πόσο θα κοστίσει και σε τι οφείλονται οι καθυστερήσεις έναρξης και παράδοσης του έργου.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

  1. Σε τι οφείλεται η πεντάμηνη καθυστέρηση έναρξης του έργου και ποιος ευθύνεται για αυτήν;
  2. Πότε τελικά θα παραδοθεί η υπερυψωμένη οδός Flyover;
  3. Πότε θα καθαιρεθεί η γέφυρα Πανοράματος και πότε θα παραδοθεί η νέα;
  4. Ποια πρόβλεψη υπάρχει για να αποφευχθεί το κυκλοφοριακό χάος στην περιοχή του Πανοράματος καθώς κυκλοφορούν εκατοντάδες γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές εξαιτίας των ιδιωτικών σχολείων, που λειτουργούν;
  5. Πόση είναι τελικά η αποζημίωση, που θα κληθεί να καταβάλει το ελληνικό δημόσιο στον ιδιωτικό φορέα της σύμπραξης;»

Οι ερωτώντες Βουλευτές είναι οι εξής: Γιαννούλης Χρήστος, Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος, Βέττα Καλλιόπη, Δούρου Ειρήνη (Ρένα), Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης), Μπάρκας Κωνσταντίνος, Νοτοπούλου Κατερίνα, Ξανθόπουλος Θεόφιλος, Παναγιωτόπουλος Ανδρέας, Παπαηλιού Γεώργιος, Τσαπανίδου Παρθένα (Πόπη), Ψυχογιός Γεώργιος

Loader