Θέρμη: Εξαφανίστηκε 13χρονη - Επί ποδός οι Αρχές
Τα ίχνη της χάθηκαν από το βράδυ της Πέμπτης 4 Ιουνίου
Χιλιάδες άτομα διαδήλωσαν στο κέντρο της πόλης για την ελληνικότητα της Μακεδονίας
Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην Google- Newsroom
Στο κέντρο της πόλης πραγματοποιήθηκαν τρεις πορείες. Οι διαδηλωτές θέλησαν με τις συγκεντρώσεις και τις πορείες τους να εκφράσουν την αντίθεσή τους στη Συμφωνία των Πρεσπών και τη διαδικασία για την ψήφισή της, που είναι σε εξέλιξη στη Βουλή και ολοκληρώνεται αύριο το μεσημέρι με την ψηφοφορία.
Έγιναν τρεις διαφορετικές προσυγκεντρώσεις. Η μια στον Λευκό Πύργο, που οργανώθηκε μέσω facebook και στην οποία συμμετείχαν περί των 2.000 διαδηλωτών. Στη διάρκειά της σημειώθηκαν και μερικά επεισόδια ανάμεσα σε αντιεξουσιαστές και εθνικιστές και πιο συγκεκριμένα στις ομπρέλες του Ζογγολόπουλου.
Μια δεύτερη πορεία οργανώθηκε από το ΚΚΕ και είχε ως αφετηρία το Άγαλμα του Βενιζέλου. Επίσης. και μία τρίτη πορεία ξεκίνησε από τους αντιεξουσιαστές οι οποίοι συγκεντρώθηκαν στην Πλατεία Αγίας Σοφίας.
Και οι τρεις πορείες πέρασαν από το κέντρο της πόλης προκαλώντας, όπως είναι φυσικό, κυκλοφοριακά προβλήματα. Είναι δε χαρακτηριστικό πως στην Εγνατία μέχρι αυτή τη στιγμή δεν κυκλοφορούν λεωφορεία του ΟΑΣΘ και τα ΑΤΜ των τραπεζών είναι κλειστά. Τελικά, λίγο πριν τις 9.00 μ.μ. άνοιξε η οδός και για τα λεωφορεία.
Η πορεία του Λευκού Πύργου και η πορεία του ΚΚΕ βρέθηκαν στην Τσιμισκή. Υπήρξε μια συμπλοκή κουκουλοφόρων με ΜΑΤ.
Επεισόδια εκτυλίχθηκαν και στην οδό Βασιλίσσης Όλγας και πιο συγκεκριμένα στην κατάληψη του σχολείου. Ήταν περίπου 100 εθνικιστές που πέταξαν πέτρες, βόμβες μολότοφ και φωτοβολίδες ενάντια στην κατάληψη. Οι αντιεξουσιαστές απάντησαν με μολότοφ ξύλα και πέτρες. Μία διμοιρία της ΥΜΕΤ (Υποδιεύθυνση Μέτρων Τάξης) μπήκε ανάμεσα και απώθησε τους εθνικιστές.
Οι εθνικιστές είχαν συγκεντρωθεί στη Νέα Παραλία περνώντας απέναντι και μπαίνοντας στο στενό στην οδό Μπιζανίου επιτέθηκαν με μολότοφ, πυρσούς, ξύλα και αντικείμενα τα οποία τα έριξαν στους καταληψίες.
Η συγκέντρωση του Λευκού Πύργου
Αναφέρεται πως περίπου 2.000 άτομα είχαν συγκεντρωθεί στον Λευκό Πύργο με αφορμή τη συζήτηση και την αυριανή ψηφοφορία για τη Συμφωνία των Πρεσπών στη Βουλή. Συγκεντρώθηκαν έπειτα από ανοιχτό κάλεσμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πολίτες της Θεσσαλονίκης οι οποίοι θέλησαν να διαδηλώσουν για την ελληνικότητα της Μακεδονίας.
Κρατώντας ελληνικές σημαίες και φωνάζοντας συνθήματα όπως "Ελλάς, Ελλάς Μακεδονία", "η Μακεδονία είναι ελληνική", "δε θα γίνεις Έλληνας ποτέ Σκοπιανέ, Σκοπιανέ", εξέφρασαν την αντίθεσή τους για την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών. Παράλληλα φώναξαν και υβριστικά συνθήματα για τον πρωθυπουργό, την κυβέρνηση και τους πολιτικούς.
Αναφέρεται πως σε διάφορα σημεία στην πλατεία Λευκού Πύργου υπήρχαν "μικροπωλητές" που πουλούσαν ελληνικές σημαίες.
Να σημειωθεί ότι διαδηλωτές έχουν προσωρινά κλείσει τη Λεωφόρο Νίκης στο ύψος του Λευκού Πύργου, προκαλώντας κυκλοφοριακά προβλήματα στο σημείο, αφού τα λεωφορεία έχουν εγκλωβιστεί και δεν μπορούν να περάσουν από εκεί. Είναι δε και η μοναδική συγκέντρωση όπου συνέχισε μέχρι αργά και πιο συγκεκριμένα έως τις 21:30.
Οι διαδηλωτές ανανέωσαν το ραντεβού τους για αύριο Παρασκευή το πρωί στις 8.00, έξω από το Υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.
Επισημαίνεται, και σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ομάδα στο facebook "Εθνικός Κήρυξ" η οποία παρουσιάζεται ως διοργανωτής της συγκέντρωσης, πως η σημερινή συγκέντρωση και πορεία γίνεται για όσους δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν στην Αθήνα για το συλλαλητήριο. "Να δώσουμε την τελική μάχη στον Λευκό Πύργο. Η μεγάλη στιγμή έφτασε για κάθε Έλληνα πατριώτη. Για να υπερασπίσουμε την τιμή και την ιστορία του ελληνικού Έθνους και της Μακεδονίας.» ανέφερε στο κείμενο του καλέσματος η ομάδα «Εθνικός Κήρυξ".
Επεισόδια
Λίγο πριν ξεκινήσει η πορεία κάποια από τα άτομα που συμμετείχαν στη συνάντηση στον Λευκό Πύργο κρέμασαν μία τεράστια σημαία στο άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, στη Νέα Παραλία. Εκεί, τα άτομα αυτά συναντήθηκαν με αντιεξουσιαστές οι οποίοι βρέθηκαν εκεί έχοντας βγει από κατάληψη σχολείου, η οποία πραγματοποιείται επί της οδού Βασιλίσσης Όλγας. Κινήθηκαν κατά μήκος της Νέας παραλίας και συναντήθηκαν με ομάδα εθνικιστών, η οποία αποκολλήθηκε από τη συγκέντρωση του Λευκού Πύργου. Ήταν περί των 20 αντιεξουσιαστών με 30 εθνικιστές.
Η πορεία κινήθηκε από τον Λευκό Πύργο και κατευθύνθηκε στο κέντρο της πόλης.
Η συγκέντρωση που ξεκίνησε από τον Λευκό Πύργο πέρασε από την οδό Τσιμισκή. Η πορεία έκανε μία στάση έξω από το αμερικανικό προξενείο και τήρησε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του Κατσίφα. Στο τέλος οι διαδηλωτές φώναξαν "Αθάνατος".
Η συγκεκριμένη συγκέντρωση ολοκληρώθηκε τελικά στις 21:30. Οι διοργανωτές της ανανέωσαν το ραντεβού τους για αύριο.
Το ΚΚΕ στο άγαλμα Βενιζέλου
Το ΚΚΕ ήταν εκείνο που ξεκίνησε τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας του από το άγαλμα Βενιζέλου με κεντρικό σύνθημα «Όχι στη συμφωνία Τσίπρα - Ζάεφ - Όχι στα σχέδια ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ - Όχι στον αλυτρωτισμό και τον εθνικισμό - Ναι στη φιλία - Αλληλεγγύη και κοινή πάλη των λαών».
Περίπου 200 άτομα συγκεντρώθηκαν εκεί με αφορμή την ψηφοφορία της Συμφωνίας των Πρεσπών που θα γίνει τελικά αύριο.
Πραγματοποιήθηκαν ομιλίες και ακολούθησε πορεία στο κέντρο της πόλης. Στο βήμα ανέβηκε ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ και υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».
Ο κ. Ζαριανόπουλος, εξήγησε τη θέση του ΚΚΕ και τα έβαλε κατά των "αστικών κομμάτων" για τη στάση τους απέναντι στη Συμφωνία των Πρεσπών. "Όλοι στη θέση τους, λοιπόν. Με το ΝΑΤΟ, τις ΗΠΑ, την Ε.Ε... Το μοναδικό κόμμα που απέμεινε, που πραγματικά είναι αντίθετο στην ουσία της Συμφωνίας των Πρεσπών, είναι το ΚΚΕ" τόνισε ο κ. Ζαριανόπουλος και αφού προειδοποίησε για τις "ενδεχόμενες επιπτώσεις στους λαούς της περιοχής", συνέχισε: "Το ΚΚΕ σας καλεί στον μόνο δρόμο διεξόδου για τον λαό μας. Ελάτε μαζί του. Συστρατευτείτε με το ΚΚΕ, όπως πολλοί άλλοι που δε συμφωνούν σε όλα μαζί του... Ελάτε να συνεχίσουμε την πάλη κατά των ιμπεριαλιστών στην περιοχή μας".
Κατόπιν ακολούθησε πορεία σε κεντρικούς δρόμους της πόλης και ένα πέρασμα από το προξενείο των ΗΠΑ, στην οδό Τσιμισκή. Εκεί, οι διαδηλωτές έκαψαν μια αμερικάνικη σημαία και έγραψαν συνθήματα στο πεζοδρόμιο. Η πορεία ολοκληρώθηκε στην πλατεία Αριστοτέλους.
Η συμφωνία των Πρεσπών δεν λύνει ένα εκκρεμές πρόβλημα αλλά το οξύνει, όχι στη συμφωνία Τσίπρα - Ζάεφ, σημείωσε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ.
Με σύνθημα "Αυτή η συμφωνία δεν είναι των λαών, είναι εντολή των ιμπεριαλιστών" ξεκίνησαν την πορεία διαμαρτυρίας από το άγαλμα Βενιζέλου, γύρω στα 300 άτομα μέλη του ΚΚΕ.
Η πορεία του ΚΚΕ προχώρησε στην Εγνατία προς Βαλαωρίτου. Έστριψε στην Ίωνος Δραγούμη και κατέβηκε προς Τσιμισκή. Επιχείρησε να ανεβεί την Αριστοτέλους. Ωστόσο, οι δυνάμεις των ΜΑΤ δεν επέτρεψε στους διαδηλωτές να ανέβουν για να μη συναντηθούν με τις άλλες πορείες που ήταν σε εξέλιξη.
Η πορεία ολοκληρώθηκε τελικά στο σημείο από το οποίο άρχισε στη συνδρομή των οδών Αριστοτέλους με Εγνατία, αφού πέρασε από την οδό Τσιμισκή, έκαψε σημαία έξω από το αμερικανικό προξενείο.
Αντιεξουσιαστές στην Πλατεία Αγίας Σοφίας
Στο μεταξύ, οι αντιεξουσιαστές συναντήθηκαν στην Πλατεία Αγίας Σοφίας με Ερμού. Στο σημείο εκείνο, η Αστυνομία έχει φράξει τον δρόμο στην πορεία από την Καμάρα. Οι διαδηλωτές θέλησαν να κατέβουν προς Τσιμισκή αλλά δεν τους επιτράπηκε επειδή επί της Τσιμισκή πραγματοποιούνταν η πορεία των συγκεντρωμένων που ξεκίνησε από τον Λευκό Πύργο.
Τα μέλη της Εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς υποχρεώθηκαν να περιμένουν στην Πλατεία Αγίας Σοφίας μέχρι να αδειάσει η Τσιμισκή για να προσχωρήσουν. Έπειτα από αρκετή ώρα, η πορεία τους ξανάρχισε και κατευθύνθηκε επί της Ερμού.
Η πορεία της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς ολοκληρώθηκε στο Άγαλμα Βενιζέλου.
Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην GoogleΤα ίχνη της χάθηκαν από το βράδυ της Πέμπτης 4 Ιουνίου
O ηλικιωμένος επιχείρησε να διασχίσει κάθετα την οδό Καραολή και Δημητρίου, χωρίς να αντιληφθεί διερχόμενη μοτοσυκλέτα
Πίσω από αυτούς τους αριθμούς κρύβονται χιλιάδες ώρες ανάγνωσης, εκατοντάδες βιβλία που ταξίδεψαν από χέρι σε χέρι και εκατοντάδες παιδιά που ανακάλυψαν νέους κόσμους
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης παρουσίασε το έργο των πρώτων 30 μηνών της διοίκησης του και μίλησε για όσα έρχονται