Μπάσκετ: Ο ΠΑΟΚ ανακοίνωσε την απόκτηση του Κέι Τζέι Τζάκσον (βίντεο)
Ο Αμερικανός σούτινγκ γκαρντ υπέγραψε το συμβόλαιο με την ΚΑΕ και τίθεται στη διάθεση του προπονητή του Δικέφαλου, Γιούρι Ζντοβτς
- Newsroom
Στις 30 και 31 Ιουλίου στο Θέατρο Δάσους και την 1η Αυγούστου στο Αμφιθέατρο Σίβηρης παρουσιάζεται ο «Πλούτος» του Αριστοφάνη από το Θέατρο Αθήναιον. Η σκηνοθεσία είναι του Θύμιου Καρακατσάνη, ο οποίος πρωταγωνιστεί στην παράσταση μαζί με τον Γιώργο Κωνσταντίνου, τον Τάκη Παπαματθαίου και τον Κώστα Ευριπιώτη.Τι ήταν αυτό που σας οδήγησε να ξανανεβάσετε το συγκεκριμένο έργο;
Στόχος μας ήταν να μεταφέρουμε την παράσταση σε όλη την Ελλάδα. Αυτός είναι και ο γενικότερος σκοπός μου: να μεταφέρω την κληρονομιά στους κληρονόμους. Σε μια εποχή που όλα τα πράγματα δείχνουν το άσχημο και βρόμικο πρόσωπο της κοινωνίας, θέλουμε να αναδείξουμε την κριτική στάση ενός μεγάλου σατιρικού και παράλληλα λυρικού ποιητή. Ο Αριστοφάνης δεν κρίνει μόνο τα πράγματα της δικής του εποχής, αλλά όταν αναφέρεται στον πλούτο τον αντιμετωπίζει βλέποντας ταυτόχρονα τι θα γίνει ως προς αυτόν στο μέλλον, σε όλα τα επίπεδα. Τα επεισόδιά του αναφέρονται σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής. Φτάνει στο σημείο να εντάσσει στο έργο μια γελοία γριά η οποία χρησιμοποιεί ερωτικά έναν νεαρό αξιοποιώντας το χρήμα της. Όταν όμως ο τυφλός πλούτος, που πηγαίνει στους βρόμικους και στους κακούς, ανακτά το φως του μέσα από κωμικές καταστάσεις, δεν πατάει στον κοιτώνα της και εκείνη μένει ανέραστη. Τότε της φταίει. Υποστηρίζει ότι αυτός δεν πρέπει να είναι «ξεστραβωμένος», πρέπει να είναι τυφλός για να πηγαίνει σε αυτούς που το σύστημα θέλει. Μη μου πείτε ότι σήμερα ο πλούτος βρίσκεται εκτός συστήματος...
Στην παράσταση προσαρμόσατε στοιχεία της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας;
Καταρχήν δεν χρησιμοποιούμε κανένα όνομα. Θεωρώ ότι αυτό δεν έχει καμία σχέση με το καλό θέατρο και ότι είναι ανάρμοστο. Σημασία έχει η πολιτική πράξη και αυτήν στηλιτεύουμε με τον γνωστό τρόπο του Αριστοφάνη. Έχω δει μερικές φορές να «σατιρίζουν» τη Μαρίκα Μητσοτάκη με το μπαστούνι. Δεν το καταλαβαίνω αυτό. Πού βρίσκεται το αστείο; Ένας άνθρωπος υποφέρει και αντί να τον συμπονάς ή τουλάχιστον να τον σέβεσαι, νομίζεις ότι κοροϊδεύοντάς τον κάνεις πολιτική σάτιρα; Κρίνουμε τις πράξεις και όχι τα πρόσωπα, διότι αυτά έρχονται και παρέρχονται. Οι δρόμοι της εκμετάλλευσης όμως παραμένουν.
Πώς χαρακτηρίζετε την πολιτική πράξη σήμερα;
Η πολιτική πράξη σήμερα λέγεται αλαλούμ. Δεν υπάρχει πολιτική κατεύθυνση. Αν θέλει κάποιος να επανιδρύσει μια κοινωνία, μια κρατική μηχανή, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει είναι να ρίξει χρήματα στην παιδεία και να μην τα αφαιρεί από εκεί για να τα δώσει σε φρου-φρου και αρώματα. Η υγεία και οι κοινωνικές παροχές είναι η ουσία της πολιτικής πράξης. Τα υπόλοιπα είναι μπούρδες αλαλούμ. Γιʼ αυτή την κατάσταση είναι υπεύθυνοι πάρα πολλοί άνθρωποι, που καμιά φορά θαυμάζω και το μυαλό τους. Σκέφτομαι πολλές φορές: είναι δυνατόν αυτός ο τόσο έξυπνος άνθρωπος να λέει αυτές τις μπούρδες; Γιʼ αυτό καμιά φορά η προπαίδεια του καθενός δεν είναι απόδειξη ορθής πολιτικής πράξης.
Έχετε παίξει σε όλα τα έργα του Αριστοφάνη. Πώς θα χαρακτηρίζατε το συγκεκριμένο κείμενό του;
Ο «Πλούτος» είναι απόδειξη ότι η πολιτική είναι οπωσδήποτε μια πολιτική παροχών και ότι έχει σχέση με το χρήμα. Όταν το χρήμα διοχετεύεται στους βρόμικους, αρχίζει να γίνεται κτήμα μερικών και οι υπόλοιποι πεθαίνουν. Δεν πρόκειται για αριστερίζουσες απόψεις, αλλά για θέματα επιβίωσης. Η ισχυρή δημοκρατία υπάρχει όταν ο ψωμάς κάνει καλό ψωμί, ο παπουτσής καλά παπούτσια, όταν ο γιατρός θεραπεύει τους ασθενείς του και πάει λέγοντας. Αυτή είναι η πεμπτουσία του συγκεκριμένου πολιτεύματος. Όλα τα άλλα είναι παρακινδυνευμένα και γέρνουν ή από τη μια ή από την άλλη μεριά.
Πώς προσεγγίσατε τον ρόλο του Καρίωνα, δεδομένου ότι σκηνοθετείτε την παράσταση και ταυτόχρονα αυτοσκηνοθετείστε;
Το να παίζεις και να αυτοσκηνοθετείσαι παράλληλα πρέπει να παρομοιάζεται με αυτόν που μετέχει σε μια ερωτική πράξη και ταυτόχρονα τρέχει γρήγορα μακριά για να κάνει και... μπανιστήρι! Έβαζα κάπου κάπου τον βοηθό μου να είναι εκεί και νομίζω ότι τα είχα προγραμματίσει πάρα πολύ καλά. Στο γραφείο μου είχα κάνει μια ανάλυση που πίστευα ότι έπρεπε να έχει το έργο. Οι περισσότερες ελληνικές σκηνοθεσίες είναι «ηλίθιες» πράξεις που αφήνουν να τρέχει μια παράσταση και στο τέλος αποφασίζουν πώς θα τη διαμορφώσουν. Είμαι απʼ αυτούς που κάνουν μια λογοτεχνική ανάλυση του κειμένου και από εκεί και πέρα έχω καθορίσει τον τρόπο που βλέπω τα πράγματα και τι θέλω να βγαίνει από κάθε σκηνή. Δεν είναι δύσκολο, αρκεί κάποιος να ξέρει τι θέλει.
Πέρυσι έπαιζε μαζί σας και ο Σωτήρης Μουστάκας...
Ο Σωτήρης δεν ήταν απλή υπόθεση. Ήταν ένας μεγάλος ηθοποιός της επιθεώρησης, τον οποίο θαύμαζα και για χάρη του είχα δει πολλές επιθεωρήσεις. Πήγαινα να τον δω και μετά επειδή αηδίαζα με τα υπόλοιπα έφευγα. Του αφιερώνουμε αυτή την παράσταση όχι ως υποχρέωση αλλά ως μια δική μας ανάγκη να δείξουμε τη θλίψη μας για τον χαμό του και παράλληλα να δείξουμε πόσο σημαντικός ήταν. Δυστυχώς σʼ αυτή τη χώρα κανείς δεν ασχολείται μαζί σου όταν είσαι εν ζωή. Πρέπει κάποιος να πεθάνει για να ασχοληθούν. Τότε μαζεύτηκαν όλες οι τηλεοράσεις και μας ρωτούσαν τι νιώθουμε. Τους διώχναμε. Δεν εμφανίστηκα σχεδόν πουθενά... και όταν κατάλαβα ότι αυτό που ήθελαν ήταν τα νούμερα της τηλεθέασης, τους έβρισα και σηκώθηκα κι έφυγα. Σκεφθείτε ότι δεν έμεινα σε όλη την κηδεία γιατί δεν άντεχα αυτά τα τρομερά μαρκούτσια με αυτές τις μηχανές που απορροφούν την καθημερινότητα και την κάνουν γελοία, και μάλιστα σε τέτοιες στιγμές που τα ανθρώπινα δεν ξεπερνιούνται.
Ο Αμερικανός σούτινγκ γκαρντ υπέγραψε το συμβόλαιο με την ΚΑΕ και τίθεται στη διάθεση του προπονητή του Δικέφαλου, Γιούρι Ζντοβτς
Με Ρηματική Διακοίνωση που βάζει στο στόχαστρο τα θαλάσσια οικόπεδα δυτικά και νότια της Κρήτης
Μετά θα ανοίξει ο δρόμος για την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής
Θα πληγούν οι Αμερικανοί πολίτες και ο αγροτοβιομηχανικός τομέας της Ιταλίας