«Βροχή» πέφτουν οι καταγγελίες από καταναλωτές που εν μέσω τουριστικής σεζόν ψάχνουν να βρουν το... δίκιο τους και να προστατευθούν από υπέρογκες χρεώσεις σε beach bars αλλά και επιτήδειους που δραστηριοποιούνται σε τουριστικούς προορισμούς και τους υπόσχονται φύκια για... μεταξωτές κορδέλες. Οι ενώσεις για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών εφιστούν την προσοχή των τελευταίων, τους καλούν να έχουν τα μάτια τους δεκατέσσερα όταν «κλείνουν» διακοπές αλλά και όταν βρίσκονται στους τόπους και τις παραλίες που επέλεξαν για να κάνουν τα μπάνια τους και ζητούν από τις αρμόδιες Αρχές περισσότερους και πιο στοχευμένους ελέγχους.
Όπως αναφέρει στη «ΜτΚ» η Ευαγγελία Κεκελέκη, Γενική Γραμματέας του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) οι περισσότερες καταγγελίες που υποβάλλονται στο κέντρο αφορούν είτε υψηλές τιμές είτε παραπλανητικές προσφορές ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Όπως τονίζει «τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι απλησίαστα». Αναφέρει μάλιστα μια συγκεκριμένη περίπτωση. Όπως λέει «καταναλωτής αγόρασε εισιτήρια για πλοίο από Θεσσαλονίκη προς συγκεκριμένο νησιωτικό προορισμό επειδή η εταιρία υποσχέθηκε έκπτωση 30% στην τιμή των εισιτηρίων εάν παρουσίαζε παραστατικά για διαμονή τουλάχιστον τεσσάρων ημερών σε ξενοδοχείο του νησιού. Ο καταναλωτής αυτό έκανε. Έκλεισε τα εισιτήρια και προσκόμισε τα έγγραφα που επιβεβαίωναν την τετραήμερη διαμονή του, ωστόσο η ακτοπλοϊκή εταιρία του απάντησε ότι δεν δικαιούται την έκπτωση γιατί η προσφορά που εμφανιζόταν στην ιστοσελίδα της εταιρίας, εμφανιζόταν από λάθος» λέει η κ. Κεκελέκη. Η ίδια αναφέρεται επίσης σε περιπτώσεις καταναλωτών που έκλεισαν συγκεκριμένα καταλύματα μέσα από μεγάλη ψηφιακή πλατφόρμα και φτάνοντας στον προορισμό των διακοπών τους διαπίστωσαν ότι αυτά ήταν... ανύπαρκτα. «Καλό είναι να παίρνουν ένα τηλέφωνο ώστε να διαπιστώνουν εάν πρόκειται για κάποια απάτη ή όχι» εξηγεί η κ. Κεκελέκη. Χαρακτηρίζει μάλιστα «τραγικές» τις τιμές στα beach bars. «Στη Σίβηρη σε συγκεκριμένο κατάστημα ζητούν 50 ευρώ για κράτηση» λέει και σχολιάζει ότι το ΚΕΠΚΑ γίνεται αποδέκτης πληθώρας τέτοιων καταγγελιών. «Αντί να βελτιώνεται η κατάσταση, γίνεται χειρότερη χρόνο με το χρόνο» τονίζει.
Για αυξανόμενες καταγγελίες πολιτών σχετικά με φαινόμενα αισχροκέρδειας, αλλά και ολοένα αυξανόμενα κρούσματα αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, (παραπλανητικές διαφημίσεις, άλλες χρεώσεις σε σχέση με τις τιμές στον τιμοκατάλογο, άσκηση ψυχολογικής βίας και εκφοβισμού καταναλωτών εάν διαμαρτυρηθούν κλπ.), σε τουριστικά καταλύματα, ταβέρνες και beach bars κάνει λόγο ο Παναγιώτης Γεωργιάδης, δικηγόρος και εκπρόσωπος Ινστιτούτου Καταναλωτών Ν.ΙΝΚΑ. «Δεχόμαστε καθημερινά καταγγελίες για αυθαίρετες καταλήψεις του αιγιαλού, είτε από επιχειρήσεις είτε από ιδιώτες – κατοίκους εξοχικών ή τουρίστες – οι οποίοι καταλαμβάνουν μόνιμα με ξαπλώστρες, ομπρέλες ή πετσέτες κάθε διαθέσιμο ελεύθερο χώρο στην παραλία με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι λοιποί λουόμενοι να απολαύσουν το μπάνιο τους. Υπενθυμίζουμε ότι η ελεύθερη και ισότιμη πρόσβαση στη θάλασσα αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα όλων των πολιτών. Καλούμε τις αρμόδιες αρχές να προχωρήσουν άμεσα σε ελέγχους και αυστηρές κυρώσεις όπου απαιτείται» αναφέρει στη «ΜτΚ» ο κ. Γεωργιάδης.
Έλεγχοι
Την ίδια ώρα, σαρωτικοί είναι οι έλεγχοι της Αστυνομίας σε τουριστικές περιοχές τόσο της Θεσσαλονίκης όσο και της Χαλκιδικής αλλά και της Πιερίας. Μόνο τον περασμένο Ιούνιο οι αστυνομικοί της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας, στο πεδίο των αρμοδιοτήτων της οποίας υπάγονται και οι τουριστικοί νομοί Χαλκιδικής και Πιερίας, πραγματοποίησαν 160 εξορμήσεις, 156 δράσεις για παραεμπόριο και περισσότερους από 310 ελέγχους. Ο αριθμός ελέγχων για διατάραξη άγγιξε τους 600 και βεβαιώθηκαν 49 παραβάσεις. Σφραγίστηκαν πέντε καταστήματα. Την ίδια ώρα, για τον ίδιο μήνα στους νομούς Χαλκιδικής, Πιερίας, Κιλκίς, Σερρών, Ημαθίας, Πέλλας διαπιστώθηκαν 22.622 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Δημοσιεύθηκε στην "Μακεδονία της Κυριακής" στις 03.08.2025