Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην GoogleΓια σημαντικές εξελίξεις γύρω από το μέλλον της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και σημεία της πορείας του αγώνα τους προκειμένου να διενεργηθεί δημοψήφισμα, παρουσίασαν σήμερα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής Δημοψηφίσματος σε συνέντευξη τύπου στο δημαρχείο, επαναφέροντας στο προσκήνιο τη συζήτηση για το σχέδιο ανάπλασης του εκθεσιακού χώρου.
Πρώτη εξέλιξη όπως αναφέρθηκε αποτελεί η απόρριψη από της προ εξαετίας προσφυγής 50 πανεπιστημιακών στο ΣτΕ κατά του τότε χωροταξικού σχεδίου για τη ΔΕΘ. Η απόρριψη της προσφυγής συνέβη πριν λίγες μέρες.
Παράλληλα, η ΟΕΔ γνωστοποίησε ότι προχώρησε σε δευτεροβάθμια προσφυγή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης κατά της ακυρωτικής απόφασης του Δημοτικού συμβουλίου για το δημοψήφισμα, η οποία συζητήθηκε τη Δευτέρα.
Όπως τόνισαν τα μέλη της Επιτροπής, αν η απόφαση της αποκεντρωμένης είναι και πάλι κατά τους, αναμένεται να προχωρήσουν σε νέες προσφυγές στα διοικητικά δικαστήρια προσβάλλοντας την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για ακύρωση του δημοψηφίσματος, εν αναμονή και της προσφυγής της παράταξης Πέγκα στο ΣτΕ.
Η καθηγήτρια Ιφιγένεια Καμτσίδου, η οποία συμμετείχε διαδικτυακά στη συνέντευξη Τύπου, σχολίασε την απόφαση του ΣτΕ, υποστηρίζοντας ότι κυβέρνηση και λοιποί εμπλεκόμενοι αντιμετωπίζουν τη ΔΕΘ «ως οικόπεδο real estate».
Όπως ανέφερε, το αρχικό σχέδιο μεγάλης κλίμακας ενδέχεται να παραμένει στο επίκεντρο των σχεδιασμών, παρά τις δημόσιες διαβεβαιώσεις περί αλλαγών.
Το Βελλίδειο δεν ήταν στον αρχικό σχεδιασμό
Λαμβάνοντας το λόγο πρώτος ο Δημοτικός Σύμβουλος Μιχάλης Τρεμόπουλος, αναφέρθηκε στον χώρο του Βελλιδείου, και σημείωσε ότι διατηρείται στο σχέδιο ενώ αρχικά υπήρχε πρόβλεψη να μετατραπεί σε χώρο πρασίνου, μιας και όπως είπε το Υπερταμείο θεωρούσε ότι ανήκει στον Δήμο Θεσσαλονίκης.
Εξαντλήσαμε κάθε διαθέσιμο μέσο κατά της απόφασης Από την πλευρά της, η δικηγόρος της οργανωτικής Έλλη Μέλλιου υπογράμμισε ότι η ΟΕΔ εξάντλησε κάθε διαθέσιμο μέσο για να αποδείξει πως το αίτημα των πολιτών για δημοψήφισμα ήταν υπαρκτό και κοινωνικά τεκμηριωμένο.
«Η συλλογική προσπάθεια αξιοποίησε τόσο το γράμμα όσο και το πνεύμα του νόμου για τα δημοψηφίσματα. Το όριο του 10% αποτελεί ένα αστρονομικό ποσοστό για πρωτοβουλίες που ξεκινούν από τα κάτω, όπως έχει δείξει και η προηγούμενη εμπειρία», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ωστόσο, σύμφωνα με την ίδια, η δημοτική διοίκηση απέρριψε την πρωτοβουλία. Η απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης εκδόθηκε τον Απρίλιο και η ΟΕΔ επέλεξε να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια ελέγχου της στάσης του Δημοτικού Συμβουλίου και της διοίκησης, καταθέτοντας προσφυγή κατά της απόφασης. Όπως σημείωσε, η αρμόδια επιτροπή απέρριψε την προσφυγή επικαλούμενη ζητήματα νομιμότητας.
Ο εκπρόσωπος της ΟΕΔ και επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Πόλη Ανάποδα», Νίκος Νικήσιανης, τόνισε ότι το ζήτημα της ΔΕΘ αποτελεί ίσως το σημαντικότερο θέμα δημόσιου χώρου και αστικής πολιτικής που έχει απασχολήσει τη Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια.
«Ως ΟΕΔ αισθανόμαστε την υποχρέωση να ενημερώνουμε συνεχώς τους πολίτες για κάθε μας κίνηση. Δυστυχώς, η ενημέρωση προέρχεται μόνο από τη δική μας πλευρά. Η διοίκηση της ΔΕΘ προχωρά σε χορηγούμενες και παραπλανητικές διαφημίσεις χωρίς να είναι γνωστό το περιεχόμενο του σχεδίου, η διοίκηση του Δήμου δεν παρέχει επαρκή ενημέρωση και η κυβέρνηση τηρεί σιγή», υποστήριξε.
Όπως ξεκαθάρισε, η ΟΕΔ θα συνεχίσει να υπερασπίζεται με κάθε διαθέσιμο τρόπο το δικαίωμα των πολιτών να εκφράζονται για κρίσιμα ζητήματα της πόλης. «Αν η απόφαση της επιτροπής είναι αρνητική, θα συνεχίσουμε δικαστικά. Παράλληλα, επιδιώκουμε να ενισχύσουμε τη θέση μας πολιτικά και μέσα από την κοινωνία», ανέφερε.
Ο νέος κώδικας τοπικής αυτοδιοίκησης αχρηστεύει τα δημοψηφίσματα
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στις αλλαγές που προωθούνται στον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σύμφωνα με την ΟΕΔ, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις περιορίζουν στην πράξη τη δυνατότητα διεξαγωγής τοπικών δημοψηφισμάτων, καθώς αυτά θα μπορούν να πραγματοποιούνται μόνο για συγκεκριμένα θέματα, ενώ οι διοικήσεις θα αποκτούν μεγαλύτερη διακριτική ευχέρεια να απορρίπτουν σχετικές πρωτοβουλίες.
«Στη δική μας περίπτωση, η διοίκηση ήταν υποχρεωμένη να συζητήσει το αίτημα. Με τον νέο κώδικα δεν θα υπάρχει αντίστοιχη υποχρέωση», επισήμανε ο κ. Νικήσιανης.
Νικήσιανης: Το σχέδιο ανάπλασης αποσιωπάται επίτηδες
Παράλληλα, εξέφρασε έντονες επιφυλάξεις για την έλλειψη δημοσιοποιημένων στοιχείων σχετικά με το νέο σχέδιο ανάπλασης της ΔΕΘ. Όπως υποστήριξε, δεν έχουν παρουσιαστεί οι προδιαγραφές των νέων κτιρίων, ενώ ο ελεύθερος χώρος που θα απομείνει ενδέχεται να φτάνει τα 50 στρέμματα, αλλά σε καμία περίπτωση τα 120 που έχουν κατά καιρούς αναφερθεί. «Γι’ αυτό και το σχέδιο αποσιωπάται. Για να το ξεχάσει η πόλη», ανέφερε.
Κλείνοντας, ο εκπρόσωπος της ΟΕΔ σημείωσε ότι το χειρότερο ενδεχόμενο είναι να παραμείνει το ζήτημα σε εκκρεμότητα χωρίς καμία εξέλιξη.
«Για εμάς το χειρότερο σενάριο είναι να ξεχαστεί εντελώς το θέμα και να μην προχωρήσει τίποτα. Υπό αυτή την έννοια, προτιμούμε να υπάρξει κάποια εξέλιξη, παρότι διατηρούμε τη βασική μας διαφωνία με το σχέδιο. Δεν είμαστε ικανοποιημένοι ούτε από το προτεινόμενο σχέδιο ούτε από τη σημερινή κατάσταση. Η μοναδική αιτία της καθυστέρησης είναι η ανικανότητα της κυβέρνησης», κατέληξε.
Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην Google