Εύοσμος: Κυκλοφοριακό «έμφραγμα» από τις φορτοεκφορτώσεις - Έρχεται νέος κανονισμός για να μπει τάξη

Άμεσα μέτρα λαμβάνει ο δήμος, προκειμένου να αμβλυνθούν οι κυκλοφοριακές επιπτώσεις σε κεντρικές οδικές αρτηρίες της περιοχής

Αντιμέτωποι με κυκλοφοριακό χάος - ειδικά τις ώρες αιχμής - βρίσκονται σχεδόν σε καθημερινή βάση οι κάτοικοι στον Εύοσμο αλλά και το Κορδελιό, εξαιτίας των άναρχων φορτοεκφορτώσεων εμπορευμάτων μέσα στην ημέρα για την τροφοδοσία των καταστημάτων.

Η απουσία κανονιστικής διάταξης και στις δυο Δημοτικές Ενότητες προκαλεί σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα, κυρίως στον πολυπληθή και με εκατοντάδες εμπορικά καταστήματα και καταστήματα εστίασης Εύοσμο, αφού οι προμηθευτές αναγκάζονται να εισέρχονται σε διαφορετικές ώρες, μπλοκάροντας τους δρόμους, αφού δεν υπάρχει ωράριο, αλλά ούτε και οριοθετημένες θέσεις στάθμευσης.

Αποτέλεσμα είναι να εισπράττουν έντονες αντιδράσεις από τους οδηγούς των Ι.Χ και των οδηγών λεωφορείων, και στο τέλος να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των καταστημάτων.

Την εικόνα αυτή σκοπεύει να αλλάξει άμεσα η δημοτική αρχή, η οποία έχει ολοκληρώσει τη μελέτη της κανονιστικής διάταξης, προκειμένου να καθοριστούν θέσεις φορτοεκφορτώσεων και συγκεκριμένο ωράριο.

Ο δήμαρχος Κορδελιού - Ευόσμου Λευτέρης Αλεξανδρίδης, απαντώντας στην επερώτηση που κατέθεσε για το θέμα ο δημοτικός σύμβουλος Χρήστος Αντίνου κατά την ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας του δημοτικού συμβουλίου τόνισε ότι είναι μια χρονοβόρα διαδικασία η σύνταξη της κανονιστικής διάταξης και για αυτό υπήρξε καθυστέρηση. «Θα πάρει κάποιους μήνες για να ολοκληρωθεί, ενώ θα χρειαστεί διαβούλευση με τους εμπορικούς συλλόγους και τον κόσμο. Αυτό όμως θα γίνει άμεσα και θα κανονιστούν και οι ώρες για τις φορτοεκφορτώσεις» είπε και πρόσθεσε ότι η μελέτη είναι ήδη έτοιμη.

Δύσκολή η τροφοδοσία των καταστημάτων

Το θέμα των φορτοεκφορτώσεων, που έχει ως αποτέλεσμα και την κακή λειτουργία της αγοράς έθεσε ο κ. Αντίνου και ως πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κορδελιού, ο οποίος ανάφερε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ότι οι προμηθευτές των καταστημάτων αντιμετωπίζουν καθημερινά σοβαρά προβλήματα, επειδή δεν έχουν χώρο να σταθμεύσουν.

«Οι προμηθευτές δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα καταστήματα, κυρίως όσα βρίσκονται πάνω σε κεντρικές οδούς, όπως η Μεγάλου Αλεξάνδρου. Σταματούν τα αυτοκίνητα των προμηθευτών στην άκρη του δρόμου, αλλά εμποδίζουν τη διέλευση των λεωφορείων, σταματούν στη μέση του δρόμου και δέχονται έντονες αντιδράσεις από τους διερχόμενους οδηγούς» τόνισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «αυτό που μας λένε διαρκώς οι προμηθευτές είναι ότι αδυνατούν να καλύψουν τι ανάγκες των καταστημάτων» τόνισε ο ίδιος.

Τι θα προβλέπει η νέα κανονιστική

Στην τοποθέτησή του για το θέμα ο δήμαρχος κ. Αλεξανδρίδης παραδέχθηκε ότι ο δήμος έχει υστερήσει σε αυτό το κομμάτι. «Το σωστό είναι να γίνει κανονιστική φορτοεκφορτώσεων, κάτι που υπάρχει μόνο στον πεζόδρομο και για το λόγο αυτό ζήτησα μέχρι να γίνει καινούργια κανονιστική, την οποία έχουμε ετοιμάσει και είναι πλέον θέμα διαδικαστικό να προχωρήσει, να λειτουργήσει τουλάχιστον εκείνη που ισχύει για τον πεζόδρομο του Ευόσμου. Με αυτό τον τρόπο θα διατηρηθούν οι ώρες για φορτοεκφορτώσεις που ισχύουν μέσα στην εβδομάδα και να μην βλέπουμε εικόνες χάους στους δρόμους με φορτηγά προμηθευτών πρωί μεσημέρι και βράδυ, γεγονός που προκαλεί κυκλοφοριακά προβλήματα» υπογράμμισε ο δήμαρχος.

Αναφερόμενος στη νέα κανονιστική διάταξη είπε ότι θα οριοθετήσει και δείξει σε ποια σημεία θα μπουν θέσεις φορτοεκφορτώσεων. «Εμείς αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη μελέτη για τον πεζόδρομο του Ευόσμου, της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου, υπήρχε η μελέτη αλλά πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, για να μπει στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας, στις ΟΧΕΒΑ» σημείωσε ο κ. Αλεξανδρίδης.

Επίσης, γνωστοποίησε ότι έχει ενταχθεί στον δημοτικό προϋπολογισμό και η μελέτη ανάπλασης του πεζοδρόμου στο Κορδελιό. «Άρα όταν τελειώσουν αυτές οι δυο μελέτες του πεζόδρομου του Ευόσμου και της Μεγάλου Αλεξάνδρου θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε τις φορτοεκφορτώσεις. Η τελευταία μάλιστα θα αναπλαστεί στο σύνολό της θα μικρύνει ο δρόμος, όπως όλοι που θα αναπλαστούν, και θα μεγαλώσουν τα πεζοδρόμια, όπου θα διαμορφωθούν εσοχές για τη στάθμευση οχημάτων, ενώ κάποιες από αυτές θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνο για φορτοεκφορτώσεις» τόνισε ο δήμαρχος.

Loader